wedding jivebumz

aku tak sempat nk tulis kat buku autograf tu..huhu

subuh ahad tu awal aku enady bangun...lpas selesaikan subuh, terus bersiap2 nak g umah abg gee.. mmg dah set kat umah abg gee kat puchong utk berkumpul sebelum meneruskan perjalanan yg jauh itu..huhu...
dani n acikyah nye..;)

tapi kat luar ujan sangat lebat...lebat dan sangatlah lebat..mmg stok tkleh bawak kete punyelah.. kalaulah tak g umah kak ila, best giler dapat tdo lagik kan..ujan2 sedap la dok berselubung ngan selimut..
cantek kan pengantin ni...i likeeee..

ujan reda lam kul 8 pagi...terus redah g umah abg gee...sampai2 kak shima n abg gee takde.. g beli breakfast rupanya... ain n suaminya anas sampai 10 minit kemudian..

pas makan2 semua berangkatlah kitorang ke Parit Buntar nun pada jam 9 pagi...

sepanjang perjalanan mmg best...macam2 cerita yang diceritakan..gelak gelak...syokkk..lama tak berkumpul kan..dulu mase bujang lagi, umah abg gee la tempat lepak aku...ni dah kawen, alahai, macam tak cukup masa nak lepak sana...kalau g pun sekejap je... kite nak la dok ama2 kan..
ain n anas

perjalanan diteruskan sampaila kat RnR Sg. Perak..singgah jap kat situ sebab nak amik satu kete lagi memfollow ke PB nun..PB adalah Parit Buntar ye..=p

kiranya 2 kete la g wedding kak ila ni...Full!..hihi

sampai umah kak ila tepat jam 12.30 tengahari...mmg tgh peak hour la...ramai betul orang..nak tgu makan pun kena cop cop meja..hahaha... mane yang dah nak habis makan tu kitorang tak bagi can dorang lepak lama2.. lpas makan n basuh tangan terus bangun ok..hahhaa..kejam tak kitorang...=p
teka la pinggan sape...=p

makanan mmg sedap..sampai aku pun bertambah 2 kali...sedap hingga menjilat jari uuuu...

pengantin sampai mase kitorang tgh makan tu... tak lama pun dok kat sana.. lpas pengantin kuar utk makan beradab, kitorang pun terus menyelit kat belakang tu utk amik gambor kenang kenangan...
rombongan cucu ahmad hassan..:)

dalam kul 2 gaklah kitorang gerak pulang utk singgah jap ke kg. gajah... berjaya gakla surprise aku utk kejutkan ibu ayah n ika..balik kampung tak g tau dorang pun.. mmg terkejut habis la..ibu aku, sampai2 je terus amik dani dulu..rindu kat cucu ye..hihi..
tak dapat nk masuk dalam...ramaiii orang..

lama jugakla lepak kat kampung, sementara ain n anas g menguruskan hal mereka, aku balik la umah ibu ayah aku..oh ye, aku, ain n abg gee adalah sepupu..makanya kampung pun sama...dalam satu jalan tulah rumah ibu ayah kitorang..fes umah mak uda aka mak kpd abg gee dulu..selang 4-5 buah rumah, rumah ibu ayah aku pulak...selang sepuluh buah rumah, umah wancik aka mak kpd ain pulak..senang kan...balik kampung sekali harung..hehehe..
nilah keje dani..tdooo jee...

janji ngan dorang dalam kul 9 mlm la kitorang gerak balik...

kami~~~

di sinilah bermulanya satu malam yang sangat panjangggg,...dan menyebabkan aku EL pada keesokan harinya..

tak bergambar ngan pengantin, tak sah kan..;)

lpas dah pick up semua...dan ditambah seorang lagi sepupu, nisa aka adik kpd abg gee tumpang had tanjung malim sahaja...dalam kete honda stream tu berhimpitlah sekejap...
geng2 pria pulak..hikhik..semua laki orang tu..

tak sampai setengah jam, sampai je kat simpang Chenderong Balai tu, ade satu bunyi...stret sret srettttt....tayar pancit rupanya...adeiiii la....dah kul 9.45 mlm...masih di Perak k... padahal esok masing2 keje tu...

kek itu menyelerakan..nyum nyum...

dalam sejam jugakla kitorang terdampar kat situ...seb baikla bawah lampu jalan...dan nasib baiklah tiga2 lelaki itu : abg gee, enady n anas boleh diharap..atenye..semuanye kerja bahagian automobil..senangla kan...tapi risau jugakla bawak budak kecik malam2 kan...takut ade tersampuk ape2..sepanjang terdampar tu aku baca semua ayat yg aku tau... termasukla pasang surah yassin kat hp ain...

bunting yang cantik..

dah tukar tayar spare, takleh la nk bawak laju kan...perjalanan yg sekejap je dah jadik panjang... bawak pun 80 - 90 km sejam je... jam dah kul 12.00 tengah malam...

sampai tanjung malim, singgah jap kat INSTUN - institut tanah ukur ape ntah..tapi mmg jauhhhhh dalam utan nun... g situ hantar nisa sebenarny.. dia keje kat nursery situ...

jam 12.30 mlm...masih di perak..huhu... jauh lagi tu...

dalam perjalanan tu, berlaku lagi satu kejadian yang mmg aku takkan lupakan...

dani terjatuh!!!...

serius aku cuak gile time tu...tak perasan bila masa dia dah ade kat bawah kaki aku... aku tertdo la weyyy.. pas ni mmg aku akan berjaga2 la.. takkan tdo lagi lam kete... tapi yelah kan,.. mase dani jatuh tu pun dah kul 2 pagi..mmg ngantuk giler la kan...

dani nangis tak berenti, ngan aku aku sekali nangis.. yg lain tenang kan aku... terus aku bagi dia susu... seb baik senyap... lpas dah kenyang..aku telek balik badan dia, alhamdulillah takde ape2... sori sayang, mama takkan lpaskan dani lagi lpas ni ok...

kul 2.45 pagi sampai umah abg gee kat puchong... lpas tukar2 kete semua..terus gerak balik putrajaya..sampai umah kul 3.30 pagi...sunyi sepi je umah keliling...

dah siap2 kemas... nak tdo lah kan... tapi aku takleh tdo sebab tetiba badan dani panas..huhu.. nape ni dani... demam lak ke... sebab jatuh tadi tu ke.. adeiila..mmg risau giler ok.. aku ngan enady mmg tak tdo untuk pantau dia... kami amik keputusan utk cuti..

dah pagi tu badan dia masih pnas lagi tapi dah dedo dedo la... aku kasik dia ubat sirap tu... alhamdulillah tak de ape...

begitulah kisahnye...panjang lebor lak aku cite.. kalau korang boring, pangkah aje blog ni..hihi..

end...

gambar kenangan...

♥ mama Muhammad Dani Emir ♥

papa vs dani

sweet kan tgk moment ni.. aku sebolehnya la kan, nak rakam setiap saat dan detik aku,enady dan dani...dah aku pun suke bergambor kan..mmm..papanye layankan ajelah...

baru berkesempatan nak apdet...

jap lagi nk sekolah...sekolah??? sebab ape sekolah...hahaha...sebab beg pam susu tu macam beg sekolah, so, keyword kat opis bila org tanya aku mane, ana g sekolah..hikhik..

nanti pas ni nak apdet aku g wedding jivebumz baru2 ni...penuh dengan cerita..

tguuuu...:)

♥ mama Muhammad Dani Emir ♥

sudah selamat nikah..

sudah nikah pada jam 5.00 petang tadi di Parit Buntar...

congrates kak ila...

pic ni dia baru mms aku tadi...sekali imbas macam scha al-yahya la kan..hikhik

♥ mama Muhammad Dani Emir ♥

selamat pengantin baru jivebumz

SELAMAT PENGANTIN BARU KAK ILA AKA JIVEBUMZ & ABG BOB...

dah selamat nikah rasenye..ptg tadi..try call tak dapat pulak...

tahniah kak ila..kawen jugak akhirnya kan...

tgu kedatangan kami ke Parit Buntar esokk!!!..

pic : cilok kat blog dia..jivebumz.blogspot.com

♥ mama Muhammad Dani Emir ♥

sabtu yang best


sebenarnya sabtu yg biasa2 je...

aku berdua je ngan dani..enady g keje dah pagi2...seronok la sebab leh tdo lame2. lpas subuh terus tdo balik..dani pun tdo...haha..kul 10 baru bangun...seb baikla kain dah basuh siap2 malam tadi..tinggal nk sidai je lagi...

yang jadik bestnya sebab aku leh gomol dani puas2..hahaha..sian dani dapat mama macam ni..kuikui

yelah kan, isnin sampai jumaat konfem la tak leh gomol2 dani sebab keje 8pg-5ptg. amik dia malm tu kejap jela dapat main sebab dani tdo awal sekarang..kul 10.30 gerenti tdo sampaila esok paginya...cian kat papa dia la..dapat main kejap je ngan dia..

hari sabtu seronok sebab dapat mandikan dia n main2 air ngan dia... bila aku mandikan dia kan, mata dia mesti tepat pandang muka aku..hahaha...takut kot aku terlpas ke ape kan...tapi dani gud tau sebab aku mandikan dia air sejuk, tak nangis pun...gud dani..:)

lpas mandikan dia mesti dia haus nak nenen...hisap nenen sambil mulut dia bising2 ape ntah..haha..cutee je...pastu terus tdo...seee..senangkan nak jaga dia...bila dan tdo terus cepat2 aku mandi n buat segala kerja rumah like masak, sidai baju, sapu sampah, on fb..(erk, tu keje rumah ke? =p) dan lain2 la...

dani sekarang dah umur 3 bulan 2 minggu... dah suke ajak kita sembang2 ngan dia.. geram tau... jgn sampai mama gigit dani lagi ek..kikikiki..=p



♥ mama Muhammad Dani Emir ♥

manje mama ni nk ckp ape? hehehe

video

♥ mama Muhammad Dani Emir ♥

jom tgk lagi gambar dani blaja meniarap






♥ mama Muhammad Dani Emir ♥

bersungguh betul

alhamdulillah...
dalam usia dani 3 bulan seminggu dani dah pandai mengiringkan badan utk blaja meniarap..
asal baring je mesti tangan akan kat mulut dan badan akan melentik2...
cuma belum pandai lpaskan tangan n tegakkan kepala...

tapi sekarang..di usia dani 3 bulan 2 minggu, dani dah sepenuhnya meniarap...gud job dani....walaupun tak lama dia bertahan kepalanya itu..hikhik..klaka tau tgk dia bersungguh pusingkan badan dia tu..sampai nangis la...




♥ mama Muhammad Dani Emir ♥

macam mane ni?

stok susu mmg dah habis langsung, dani pulak makin kuat menyusu..2.5 oz x 6 botol. aku pam susu sehari boleh dapat dalam 15- 16 oz je...

jadual pam aku semalam :

6.00 am - tandem nursing = tak sempat nk pam :(.. (dani dah nangis)

9.15 am - double pumping = 4 oz

12.00 pm - double pumping = 3 oz

4.00 pm - double pumping = 4 oz

6.30 pm - tandem nursing = 3 oz

12.30 am - 2 oz

3.00 am - 0.2 oz

dapat 16.2 oz je...mmg takde utk stok langsung..

aku ibaratnye pam hari ni kat opis adalah bekalan susu utk esok...takde nak buat stok..tak cukup..jelesnya tgk susu org lain banyak giler dalam freezer dorang...

menyesal tak buat stok mase pantang ari tu..huhu...

kalaulah dapat diundur masa ini...

tengah berpk2 utk standby susu FM...takut stok utk esok tak cukup..macam hari ni aku pam tak sama kuantitinye dgn yang semalam...

hari ni :

6.00 am = 2 oz

9.15 am = 2.5 oz

12.00 pm = 3 oz

4.00 pm = lom pam lagi...

baru dapat 7.5 oz je..dani dah minum banyak susu..aduhaii..pening kepala mama ni dani oii..

dugaan betul..

♥ mama Muhammad Dani Emir ♥

berjaya mendapat ape yg mnjadi idaman hati



yeyeahhh..mula sekarang, aku akn pam susu pakai breastpump ku sendiri..sebelum ni, jiranku yang lagi baik hati dan sangatlah budiman, zuazrina zubir, telah meminjamkan aku breastpump nye yg berjenama spectra itu...thanks sangat2..memang ana akan kenang la sampai bila2 ina.. :)

ptg semalam lpas keje terus aku bergegas ke susuibu.com yg kat bangi tu..sebab dia tutup kul 7 malam..tak cakap banyak, terus je aku order breastpump spectra 3 satu set sekali ngan cooler bag dan bag besar tu...adela dalam RM6++ dapat free buku panduan ibu menyusu.huh..habih saving aku selama 4 bulan..hihi..takpe..demimu anak...

dah siap2 semua, sempat gak aku ngedate kejap ngan Princess N...katenye mau kasik goodies yang aku tak dapat mase wedding dia ari tu..alahaiii..sweet la ko yunk...ingat jugak kat aku...thanks tau...


♥ mama Muhammad Dani Emir ♥

sisih,susun,sapu,seragam,sentiasa amal


esok hari pensijilan semula 5s kat Kem. Kewangan..

jemu dah buat 5s ni tau..

penat nak perah otak nak pk itu ini..(aku bahagian keceriaan) huhu...

sampai keje sendiri tak sempat nak buat..

akibatnye, dah tiga baris dan lajur fail dok meninggi kat atas meje aku tu..

esok, lpas je habis audit 5s tu, terpaksa la buat kerje secara marathon...:)


♥ mama Muhammad Dani Emir ♥

tak kesahla nmpak tembam pun..=p

sebelum ni aku tak suke sangat pakai tudung jenis ariana lah ariani lah hasanah lah sebab bila pakai mesti nampak tembam selain dari tudung ni dulu agaklah mahal nk beli..hihi...tapi alasan aku lebih kpd nampak tembam pipi aku tu sebenarnya..haha..

bila dah ade anak kecik ni, semua tu tidak ku pedulikan..nmpak tembam ke aper ke..asalkan senang, cepat dan mudah..mase pantang ari tu, hampir2 aku nk kidnap tudung mak aku tapi mak aku cakap " alah kat pekan selasa berlambakla long, 3 helai RM10 je..tapi yg corak2 la.."

aku apelagi, habis je pantang 44 hari, terus berdesup aku kuar umah g pkan selase tu...3 helai aku rembat..tapi yg corak2 la.. just nk pakai bila g jalan2 je la..tak cantik pakai ngan baju kurung sebab dia corak2 kan...

lame2 dah sedap pakai..mulalah keinginan utk mmbeli tudung jnis ni kaler yg plain pulak...harga pun dah murah dah tudung ni...kedai yg murah pun dah tau, apelagi, khamis ni gaji, jomlah rembat..hahaha...sape mau ikut?

♥ mama Muhammad Dani Emir ♥

tak kesahla nmpak tembam pun..=p

sebelum ni aku tak suke sangat pakai tudung jenis ariana lah ariani lah hasanah lah sebab bila pakai mesti nampak tembam selain dari tudung ni dulu agaklah mahal nk beli..hihi...tapi alasan aku lebih kpd nampak tembam pipi aku tu sebenarnya..haha..

bila dah ade anak kecik ni, semua tu tidak ku pedulikan..nmpak tembam ke aper ke..asalkan senang, cepat dan mudah..mase pantang ari tu, hampir2 aku nk kidnap tudung mak aku tapi mak aku cakap " alah kat pekan selasa berlambakla long, 3 helai RM10 je..tapi yg corak2 la.."

aku apelagi, habis je pantang 44 hari, terus berdesup aku kuar umah g pkan selase tu...3 helai aku rembat..tapi yg corak2 la.. just nk pakai bila g jalan2 je la..tak cantik pakai ngan baju kurung sebab dia corak2 kan...

lame2 dah sedap pakai..mulalah keinginan utk mmbeli tudung jnis ni kaler yg plain pulak...harga pun dah murah dah tudung ni...kedai yg murah pun dah tau, apelagi, khamis ni gaji, jomlah rembat..hahaha...sape mau ikut?

♥ mama Muhammad Dani Emir ♥

video : dani belajar meniarap

video

♥ mama Muhammad Dani Emir ♥

bachelor party

bachelor party lah sangat..hehehe...

tempat : bandar botanik, klang (umah ain butterfly)

masa : 12.30 tengahari..

kenapa bachelor party? sebab kakak ku ini sudah mahu kawennn..huhu...kak ila aka jivebumz akan berkawen pada minggu depan 27 Jun 2010...welkam to the club kak ila...

kawen juga akhirnya kakak kesayangan aku ni...owh..aku dah kenal ngan jivebumz ni dah lama...hampir 10 tahun lamanya...sejak aku form 3 lagi...

tadi kak ila bertandang ke rumah sepupuku ain ni utk kasik kad kawen beliau kat ain...aku dah dapat..hihi..insyallah aku akan pergi bersama ain ke Parit Buntar nun...taklupa hasben kami dan anak aku la..hihi...dah ajak sepupuku yg lagi sorang ni, abg gee n isterinya kakshima tapi dorang tak konfem lagi..

kak ila datang dalam kul 12 tghari macam tu la...mmg langkah kanan...ain tgh masak...alang2 dah sampai ni, lepakla lama sket sementara tgh bujang ni kan..macam2 topik kitorang sembang..hihi..

ain masak mmg sedap..walaupun simple nyimpel dimple kapadia, tapi gulai tempoyak itu sangat sedap..aku ngan kak ila tambah nasiik ok ..hahah,,tuan rumah pun tak tambah..atenye..udah sedapp hingga menjilat jarilah kau...

gulai tempoyak ain yang superbbb...tempoyaknye disupply oleh aku..diimport dari umah ibu aku kat kg, gajah nun..:)

aku buat pun tak sesedap ini..ni kene blaja ngan ain ni..:)

dani tdo..jadiknye, aku boleh mkn sepuasnye,,hehe..

♥ mama Muhammad Dani Emir ♥

black n white

aku ditag oleh adik pompuanku di fb..

along,abg anep,abg ijai,abg edy.
tema raya this year . BLACK AND WHITE.

cari tau yg nk dkt same cm nie.
yg cm kelabu tu baju melayu ayah.



owhhh tidak...puasa pun belum udah nak kene beli kain pasang buat baju kurung..huhu..nak kena carik awal ni...ibu aku beli awal2 sebab dia adalah seorang tailor..so, baju utk family kene jahit awal2...tempahan utk raya mmg banyak...dulu2, mase baju kurung ku hanya dijahit oleh ibu ( yelah tgh blaja kan, mane ade duit nak g tempah baju, sekarang kena carik tailor sendiri dah..huhu) subuh2 raya tula baru siap baju aku tau...itupun aku yang kelim sendiri..hahaha...masih sempat pakai pagi raya tu tapi tak sempat nak basuh la..kihkih..

bila nak g beli ni ye...

papa, sila take note ye...=p

nota kaki : wahhhh..ta;hun ni kene beli baju raya utk dani la...nak pakaikan dia baju melayu..mesti comel...:)

♥ mama Muhammad Dani Emir ♥

info : perkembangan bayi


terjumpa dalam pendrive aku yang lama2 tu..artikel yang aku kumpul sebelum aku bersalin hari tu..maybe dapat share ngan korang di luar sana..


dani : pada usia 2-3 bulan tu, mmg betul fakta yang diberikan di bawah...


Tertawa bila ada yang mengajak bicara - Mulai mengisap jari-jarinya - Mulai dapat mengangkat kepala sedikit tinggi



Usia 0 - 1 bulan -

Tidur sepanjang hari - Bereaksi terhadap suara


Usia 1 - 2 bulan -

Lebih sering terjaga - Mulai dapat mendesis - Mulai dapat melihat sekeliling - Mulai biasakan bayi dengan udara luar rumah


Usia 2 - 3 bulan -

Tertawa bila ada yang mengajak bicara - Mulai mengisap jari-jarinya - Mulai dapat mengangkat kepala sedikit tinggi


Usia 4 - 5 bulan -

Mulai dapat memegang - Mulai dapat mengenal orang, terutama ibunya - Mulai dapat tengkurap - Bila bayi terus-menerus menghisap jari


Usia 5 - 6 bulan -

Berusaha memasukkan benda kedalam mulut - Melonjak-lonjak bila digendong atau dipangku - Dapat merubah posisi tidur


Usia 6 - 7 bulan -

Mulai dapat duduk sejenak - Dapat memindahkan mainan dari tangan yang satu ke tangan yang lain


Usia 7 - 8 bulan -

Mulai tumbuh gigi - Bereaksi bila namanya dipanggil - Mulai dapat memegang mainan dengan kedua tangan


Usia 8 - 9 bulan -

Ada yang sudah mulai dapat merangkak - Mulai dapat mengerti belaian orang


Usia 9 - 10 bulan -

Dapat merangkak lebih mantap dan kuat - Ada yang mulai dapat berdiri dengan pegangan - Suka memegang sendiri makanannya


Usia 10 - 11 bulan -

Dapat berdiri tegak dengan pegangan - Ada yang mulai dapat berjalan dengan pegangan - Mulai dapat mengucapkan satu atau dua suku kata seperti mama, papa


Usia 11 - 12 bulan -
Suka udara luar rumah - Ada yang dapat mengucap kalimat pendek - Mulai dapat meniru gerak-gerik orang dewasa


♥ mama Muhammad Dani Emir ♥

suke tgk dia tdo


part yang paling aku suke adalah mase dani tdo...selain aku bole buat keje macam bila dia tdo..haha..aku suke tgk muka tdo dia.hikhikhik..gerammm rase nk gigit pipi dia..( dah pnah buat, last2 aku yang nangis sebab tgk dia nangis, sori dani, mama geram ngan pipi mu yg gebu tu)

muka tdo yang suci je..alahai...

dani sekarang dah tau kot beza siang dan malam sebab bila malam lpas isya' tu aku dodoikan dia, gerenti dia akan tdo sampailah pagi esok nya..pagi esoknya tu bangun awal lak dia...kul 5 pagi ok..lpas feeding kan dia, lepak jap, pastu baru bersiap2 ape2 yg patut...kalau ok mood dia, dia akan main sorang2...tak pun sambung tdo balik..kalau tak ok, tu yang bersiap g keje tak sempat nk tempek bedak tu, tudung pun main selempang je..haha..

yang dani pulak, suke beno tdo atas bahu aku...kalau g jalan mane kalau tak bawak stroller la, mesti sekejap je dah terlentok atas bahu..hihi..sweettt..tapi takleh nk biasakan dia macam tu..kang manja terlebih plak kang..aku yg susah nanti..bila tdo je terus aku letak atas tilam dia..


dani tdo mengiring tu sebba cubaan dia utk meniarap..cuba cuba pastu dah penat tu yang tertdo tu..hehe..cuba lagi nanti ye sayang..

♥ mama Muhammad Dani Emir ♥

dedo dedo atau deda deda

dedo dedo atau deda deda?

tau tak tu ape...

mmm...maksudnye panas panas tak panas..

eh! camne lak tu panas panas tak panas...

hahahha..pandai2 korang la nk explen kat diri sendiri...

nilah keadaan dani mase hari isnin lepas...balik dari kampung terus badan dia naik panas...aku? jgn cakap la..risau gile ok...cepat2 suh enady g beli kool fever tu..sebelum tempek kool fever tu dia punya meragam, adeiii..asyik nk kene dok sebelah dia je..dukung nangis, letak nangis, bagi susu pun sekejap je minum nye, pastu nangis...aduhai anak..bikin hati mama risau la...nk g keje pun tak senang tau...

bila dah tempek kool fever tu, elok je dia tdo sampai pagi..hebat tul penangan kool fever ni tau..sungguh berkesan...tapi tula, tangan dia asyik naik ke atas je..cubaan utk mncabut kool fever tu..tak selesa kot lekat2 gitu...:)

bukan taknak bawak g klinik, aku risau nak kasik dia makan ubat yg ntah ape2...mmber aku ade cakap, baby yang 6 bulan ke bawah jgn bagi sebarangan ubat...hanya ubat yang sirap tu je boleh..kaler merah...mmm, mase dani cucuk 3 bulan ari tu, nurse ade kasik ubat sirap utk baby kalau demam...

so, malam tadi, dah ok sket...but still panas dedo dedo tu...kak N cakap taruk kool fever tu kat belakang pulak...so, aku tempek kat blakang badan dia...pagi tadi bangun dah ok...siap main2 lagi ngan papa dia sebelum papa g keje...takde menangis..kalau tak, 2 hari sebelum ni hari isnin ngan selasa bangun pagi mesti nangis..aku nk bersiap g keje pun ala kadar je..tak sempat berbedak pun, dia dah meraung...masuk kete letak dalam carseat tu, elok je senyapp..alahai...

aku rase kan, yg dani meragam pagi2 tu kan sebab last week ibu aku selalu bawak dia keluar pagi2 tu..amik angin pagi sambil tgk aku g keje...minggu ni nenek dia dah balik, aku je yg ade, tgh bersiap nk g keje..nangis la dia kot...hehehe..kalau dani boleh bercakap, mesti dia cakap, nenek...ile nak atang cini agi ? ( nenek, bila nak datang sini lagi? ) hehe...

dani, cepat sembuh ye sayang, petang kang mama amik dani kat umah mak idah k...

♥ mama Muhammad Dani Emir ♥

dedo dedo atau deda deda

dedo dedo atau deda deda?

tau tak tu ape...

mmm...maksudnye panas panas tak panas..

eh! camne lak tu panas panas tak panas...

hahahha..pandai2 korang la nk explen kat diri sendiri...

nilah keadaan dani mase hari isnin lepas...balik dari kampung terus badan dia naik panas...aku? jgn cakap la..risau gile ok...cepat2 suh enady g beli kool fever tu..sebelum tempek kool fever tu dia punya meragam, adeiii..asyik nk kene dok sebelah dia je..dukung nangis, letak nangis, bagi susu pun sekejap je minum nye, pastu nangis...aduhai anak..bikin hati mama risau la...nk g keje pun tak senang tau...

bila dah tempek kool fever tu, elok je dia tdo sampai pagi..hebat tul penangan kool fever ni tau..sungguh berkesan...tapi tula, tangan dia asyik naik ke atas je..cubaan utk mncabut kool fever tu..tak selesa kot lekat2 gitu...:)

bukan taknak bawak g klinik, aku risau nak kasik dia makan ubat yg ntah ape2...mmber aku ade cakap, baby yang 6 bulan ke bawah jgn bagi sebarangan ubat...hanya ubat yang sirap tu je boleh..kaler merah...mmm, mase dani cucuk 3 bulan ari tu, nurse ade kasik ubat sirap utk baby kalau demam...

so, malam tadi, dah ok sket...but still panas dedo dedo tu...kak N cakap taruk kool fever tu kat belakang pulak...so, aku tempek kat blakang badan dia...pagi tadi bangun dah ok...siap main2 lagi ngan papa dia sebelum papa g keje...takde menangis..kalau tak, 2 hari sebelum ni hari isnin ngan selasa bangun pagi mesti nangis..aku nk bersiap g keje pun ala kadar je..tak sempat berbedak pun, dia dah meraung...masuk kete letak dalam carseat tu, elok je senyapp..alahai...

aku rase kan, yg dani meragam pagi2 tu kan sebab last week ibu aku selalu bawak dia keluar pagi2 tu..amik angin pagi sambil tgk aku g keje...minggu ni nenek dia dah balik, aku je yg ade, tgh bersiap nk g keje..nangis la dia kot...hehehe..kalau dani boleh bercakap, mesti dia cakap, nenek...ile nak atang cini agi ? ( nenek, bila nak datang sini lagi? ) hehe...

dani, cepat sembuh ye sayang, petang kang mama amik dani kat umah mak idah k...

♥ mama Muhammad Dani Emir ♥

Girl's Trip : Pulau Perhentian Part 1

Hai hai hai uolls... Lama sangatttt tertangguh entry ni... ahkak busy dik non. Busy macam-macam hal lah. Hari ni baru dapat bukak folde...