Skip to main content

wedding jivebumz

aku tak sempat nk tulis kat buku autograf tu..huhu

subuh ahad tu awal aku enady bangun...lpas selesaikan subuh, terus bersiap2 nak g umah abg gee.. mmg dah set kat umah abg gee kat puchong utk berkumpul sebelum meneruskan perjalanan yg jauh itu..huhu...
dani n acikyah nye..;)

tapi kat luar ujan sangat lebat...lebat dan sangatlah lebat..mmg stok tkleh bawak kete punyelah.. kalaulah tak g umah kak ila, best giler dapat tdo lagik kan..ujan2 sedap la dok berselubung ngan selimut..
cantek kan pengantin ni...i likeeee..

ujan reda lam kul 8 pagi...terus redah g umah abg gee...sampai2 kak shima n abg gee takde.. g beli breakfast rupanya... ain n suaminya anas sampai 10 minit kemudian..

pas makan2 semua berangkatlah kitorang ke Parit Buntar nun pada jam 9 pagi...

sepanjang perjalanan mmg best...macam2 cerita yang diceritakan..gelak gelak...syokkk..lama tak berkumpul kan..dulu mase bujang lagi, umah abg gee la tempat lepak aku...ni dah kawen, alahai, macam tak cukup masa nak lepak sana...kalau g pun sekejap je... kite nak la dok ama2 kan..
ain n anas

perjalanan diteruskan sampaila kat RnR Sg. Perak..singgah jap kat situ sebab nak amik satu kete lagi memfollow ke PB nun..PB adalah Parit Buntar ye..=p

kiranya 2 kete la g wedding kak ila ni...Full!..hihi

sampai umah kak ila tepat jam 12.30 tengahari...mmg tgh peak hour la...ramai betul orang..nak tgu makan pun kena cop cop meja..hahaha... mane yang dah nak habis makan tu kitorang tak bagi can dorang lepak lama2.. lpas makan n basuh tangan terus bangun ok..hahhaa..kejam tak kitorang...=p
teka la pinggan sape...=p

makanan mmg sedap..sampai aku pun bertambah 2 kali...sedap hingga menjilat jari uuuu...

pengantin sampai mase kitorang tgh makan tu... tak lama pun dok kat sana.. lpas pengantin kuar utk makan beradab, kitorang pun terus menyelit kat belakang tu utk amik gambor kenang kenangan...
rombongan cucu ahmad hassan..:)

dalam kul 2 gaklah kitorang gerak pulang utk singgah jap ke kg. gajah... berjaya gakla surprise aku utk kejutkan ibu ayah n ika..balik kampung tak g tau dorang pun.. mmg terkejut habis la..ibu aku, sampai2 je terus amik dani dulu..rindu kat cucu ye..hihi..
tak dapat nk masuk dalam...ramaiii orang..

lama jugakla lepak kat kampung, sementara ain n anas g menguruskan hal mereka, aku balik la umah ibu ayah aku..oh ye, aku, ain n abg gee adalah sepupu..makanya kampung pun sama...dalam satu jalan tulah rumah ibu ayah kitorang..fes umah mak uda aka mak kpd abg gee dulu..selang 4-5 buah rumah, rumah ibu ayah aku pulak...selang sepuluh buah rumah, umah wancik aka mak kpd ain pulak..senang kan...balik kampung sekali harung..hehehe..
nilah keje dani..tdooo jee...

janji ngan dorang dalam kul 9 mlm la kitorang gerak balik...

kami~~~

di sinilah bermulanya satu malam yang sangat panjangggg,...dan menyebabkan aku EL pada keesokan harinya..

tak bergambar ngan pengantin, tak sah kan..;)

lpas dah pick up semua...dan ditambah seorang lagi sepupu, nisa aka adik kpd abg gee tumpang had tanjung malim sahaja...dalam kete honda stream tu berhimpitlah sekejap...
geng2 pria pulak..hikhik..semua laki orang tu..

tak sampai setengah jam, sampai je kat simpang Chenderong Balai tu, ade satu bunyi...stret sret srettttt....tayar pancit rupanya...adeiiii la....dah kul 9.45 mlm...masih di Perak k... padahal esok masing2 keje tu...

kek itu menyelerakan..nyum nyum...

dalam sejam jugakla kitorang terdampar kat situ...seb baikla bawah lampu jalan...dan nasib baiklah tiga2 lelaki itu : abg gee, enady n anas boleh diharap..atenye..semuanye kerja bahagian automobil..senangla kan...tapi risau jugakla bawak budak kecik malam2 kan...takut ade tersampuk ape2..sepanjang terdampar tu aku baca semua ayat yg aku tau... termasukla pasang surah yassin kat hp ain...

bunting yang cantik..

dah tukar tayar spare, takleh la nk bawak laju kan...perjalanan yg sekejap je dah jadik panjang... bawak pun 80 - 90 km sejam je... jam dah kul 12.00 tengah malam...

sampai tanjung malim, singgah jap kat INSTUN - institut tanah ukur ape ntah..tapi mmg jauhhhhh dalam utan nun... g situ hantar nisa sebenarny.. dia keje kat nursery situ...

jam 12.30 mlm...masih di perak..huhu... jauh lagi tu...

dalam perjalanan tu, berlaku lagi satu kejadian yang mmg aku takkan lupakan...

dani terjatuh!!!...

serius aku cuak gile time tu...tak perasan bila masa dia dah ade kat bawah kaki aku... aku tertdo la weyyy.. pas ni mmg aku akan berjaga2 la.. takkan tdo lagi lam kete... tapi yelah kan,.. mase dani jatuh tu pun dah kul 2 pagi..mmg ngantuk giler la kan...

dani nangis tak berenti, ngan aku aku sekali nangis.. yg lain tenang kan aku... terus aku bagi dia susu... seb baik senyap... lpas dah kenyang..aku telek balik badan dia, alhamdulillah takde ape2... sori sayang, mama takkan lpaskan dani lagi lpas ni ok...

kul 2.45 pagi sampai umah abg gee kat puchong... lpas tukar2 kete semua..terus gerak balik putrajaya..sampai umah kul 3.30 pagi...sunyi sepi je umah keliling...

dah siap2 kemas... nak tdo lah kan... tapi aku takleh tdo sebab tetiba badan dani panas..huhu.. nape ni dani... demam lak ke... sebab jatuh tadi tu ke.. adeiila..mmg risau giler ok.. aku ngan enady mmg tak tdo untuk pantau dia... kami amik keputusan utk cuti..

dah pagi tu badan dia masih pnas lagi tapi dah dedo dedo la... aku kasik dia ubat sirap tu... alhamdulillah tak de ape...

begitulah kisahnye...panjang lebor lak aku cite.. kalau korang boring, pangkah aje blog ni..hihi..

end...

gambar kenangan...

♥ mama Muhammad Dani Emir ♥
5 comments

Popular posts from this blog

Tips hapuskan ulat gonggok

Salam alaik,

Saudara Abdul Aziz dari Kelantan bertanya bagaimana cara nak kurangkan populasi Ulat Gonggok di rumahnya. Saya rasa mungkin ada sarangnya di tanah berdekatan.

Biar kita kenal dulu makhluk alam yang bernama Ulat Gonggok:
1. Umur Nyawa : 5 tahun ( kalau cukup makan )
2. Jumlah sekali bertelur : 200 hingga 300 butir
3. Banyaknya kaki : dalam 400
4. Bahaya tak : tak berbahaya kecuali kepada yang ada alergi
5. Kumpulan Kehidupan : arthropoda anak beranak ketam ( bukan serangga )
6. Tempat ia paling minat buat sarang : TEMPAT LEMBAB
7. Makanan Utama : DAUN-DAUN dan DAHAN-DAHAN reput
8. Kenapa ia masuk rumah : CARI TEMPAT BERTEDUH jika hujan lebat sangat
9. Boleh ke bersarang kat rumah : Selagi ada makanan dan kelembapan seperti di belakang almari, lubang-lubang tepi sinki dapur, tempat longgokan kertas atau pakaian yang lembab.

Bila kita kenal Ulat Gonggok, kita dah boleh kurangkan jumlahnya:

1. Dalam rumah :
>> cari tempat lembab dan punca lembab. Kalau sebabnya air menitis dari paip…

Tanda-tanda nak bersalin

sumber dari : here

Apakah tanda-tanda hampir bersalin? Tanda-tanda bersalin berbeza bagi kebanyakan wanita.

Bayi turun ke bawah

Perut menjadi ringan sekitar dua minggu sebelum kelahiran kerana kepala bayi sudah pun 'turun' ke dalam kawasan rangka tulang pelvis. Anda mungkin terasa:
sakit di bahagian kelangkang kerana bayi menekan.kerap membuang air kecil semasa ini kerana bayi menekan pundi kencingsakit perut, memulaskerap buang air besarkerap terkentut

Keluar lendir pekat atau keluar darah bercampur lendirLendir pekat seperti gam lekang dari laluan pintu rahim apabila pintu rahim mula menipis.Lendir bercampur darah pula keluar apabila pintu rahim mula membuka. Boleh berlaku beberapa jam atau beberapa hari sebelum bersalin. Segera ke hospital.Sakit belakang
Bayi beralih dan menekan tulang belakang anda.
Untuk mengurangkan sakit belakang anda, posisikan diri anda seperti merangkak (tapi jangan merangkak ke depan!), dan angkat atau tinggikan badan anda ke atas, tunggu kiraan 5 dan re…

Panduan Nak Daftar Anak Ke Tadika MAIWP

MAIWP - Majlis Agama Islam Wilayah Persekutuan
Tadika ni agak famous jugak di kawasan Putrajaya. Selain daripada silibus nya yang islamik, transit sampai petang, yuran bulanannya yang agak mampu bayar jugak menjadi pilihan bagi golongan pertengahan di Putrajaya ni. Yuran murah tu bonus.. :)
Ingat lagi tahun lepas mencarik dan pening nak buat pilihan nak sekolahkan Dani ni. Akhirnya sekolah ni menjadi pilihan bagi aku n husband. Dah isi borang bagai tapi lupa nak hantar. Nama Dani tercicir. Frust menonggeng aku. Then decide nak hantar dia ke sekolah tadika KEMAS kat Ayer Hitam. Dah register bagai. Tengah beli baju sekolah kat Serdang, dapat whatsapp yang Dani dapat sekolah kat Tadika Al-Hidayah MAIWP kat Presint 9.
Alhamdulillah... Sadis kalau diingat2 balik... :) 
Ada aku kisahkan dalam blog ni dulu... http://honeysour00.blogspot.com/2015/01/tadika-islam-maiwp-al-hidayah-presint-9.html
Tahun depan Dani 6 tahun, aku nak continue je dia sekolah kat situ. Habiskan segala-gala yang dia d…