Wednesday, June 30, 2010

wedding jivebumz

aku tak sempat nk tulis kat buku autograf tu..huhu

subuh ahad tu awal aku enady bangun...lpas selesaikan subuh, terus bersiap2 nak g umah abg gee.. mmg dah set kat umah abg gee kat puchong utk berkumpul sebelum meneruskan perjalanan yg jauh itu..huhu...
dani n acikyah nye..;)

tapi kat luar ujan sangat lebat...lebat dan sangatlah lebat..mmg stok tkleh bawak kete punyelah.. kalaulah tak g umah kak ila, best giler dapat tdo lagik kan..ujan2 sedap la dok berselubung ngan selimut..
cantek kan pengantin ni...i likeeee..

ujan reda lam kul 8 pagi...terus redah g umah abg gee...sampai2 kak shima n abg gee takde.. g beli breakfast rupanya... ain n suaminya anas sampai 10 minit kemudian..

pas makan2 semua berangkatlah kitorang ke Parit Buntar nun pada jam 9 pagi...

sepanjang perjalanan mmg best...macam2 cerita yang diceritakan..gelak gelak...syokkk..lama tak berkumpul kan..dulu mase bujang lagi, umah abg gee la tempat lepak aku...ni dah kawen, alahai, macam tak cukup masa nak lepak sana...kalau g pun sekejap je... kite nak la dok ama2 kan..
ain n anas

perjalanan diteruskan sampaila kat RnR Sg. Perak..singgah jap kat situ sebab nak amik satu kete lagi memfollow ke PB nun..PB adalah Parit Buntar ye..=p

kiranya 2 kete la g wedding kak ila ni...Full!..hihi

sampai umah kak ila tepat jam 12.30 tengahari...mmg tgh peak hour la...ramai betul orang..nak tgu makan pun kena cop cop meja..hahaha... mane yang dah nak habis makan tu kitorang tak bagi can dorang lepak lama2.. lpas makan n basuh tangan terus bangun ok..hahhaa..kejam tak kitorang...=p
teka la pinggan sape...=p

makanan mmg sedap..sampai aku pun bertambah 2 kali...sedap hingga menjilat jari uuuu...

pengantin sampai mase kitorang tgh makan tu... tak lama pun dok kat sana.. lpas pengantin kuar utk makan beradab, kitorang pun terus menyelit kat belakang tu utk amik gambor kenang kenangan...
rombongan cucu ahmad hassan..:)

dalam kul 2 gaklah kitorang gerak pulang utk singgah jap ke kg. gajah... berjaya gakla surprise aku utk kejutkan ibu ayah n ika..balik kampung tak g tau dorang pun.. mmg terkejut habis la..ibu aku, sampai2 je terus amik dani dulu..rindu kat cucu ye..hihi..
tak dapat nk masuk dalam...ramaiii orang..

lama jugakla lepak kat kampung, sementara ain n anas g menguruskan hal mereka, aku balik la umah ibu ayah aku..oh ye, aku, ain n abg gee adalah sepupu..makanya kampung pun sama...dalam satu jalan tulah rumah ibu ayah kitorang..fes umah mak uda aka mak kpd abg gee dulu..selang 4-5 buah rumah, rumah ibu ayah aku pulak...selang sepuluh buah rumah, umah wancik aka mak kpd ain pulak..senang kan...balik kampung sekali harung..hehehe..
nilah keje dani..tdooo jee...

janji ngan dorang dalam kul 9 mlm la kitorang gerak balik...

kami~~~

di sinilah bermulanya satu malam yang sangat panjangggg,...dan menyebabkan aku EL pada keesokan harinya..

tak bergambar ngan pengantin, tak sah kan..;)

lpas dah pick up semua...dan ditambah seorang lagi sepupu, nisa aka adik kpd abg gee tumpang had tanjung malim sahaja...dalam kete honda stream tu berhimpitlah sekejap...
geng2 pria pulak..hikhik..semua laki orang tu..

tak sampai setengah jam, sampai je kat simpang Chenderong Balai tu, ade satu bunyi...stret sret srettttt....tayar pancit rupanya...adeiiii la....dah kul 9.45 mlm...masih di Perak k... padahal esok masing2 keje tu...

kek itu menyelerakan..nyum nyum...

dalam sejam jugakla kitorang terdampar kat situ...seb baikla bawah lampu jalan...dan nasib baiklah tiga2 lelaki itu : abg gee, enady n anas boleh diharap..atenye..semuanye kerja bahagian automobil..senangla kan...tapi risau jugakla bawak budak kecik malam2 kan...takut ade tersampuk ape2..sepanjang terdampar tu aku baca semua ayat yg aku tau... termasukla pasang surah yassin kat hp ain...

bunting yang cantik..

dah tukar tayar spare, takleh la nk bawak laju kan...perjalanan yg sekejap je dah jadik panjang... bawak pun 80 - 90 km sejam je... jam dah kul 12.00 tengah malam...

sampai tanjung malim, singgah jap kat INSTUN - institut tanah ukur ape ntah..tapi mmg jauhhhhh dalam utan nun... g situ hantar nisa sebenarny.. dia keje kat nursery situ...

jam 12.30 mlm...masih di perak..huhu... jauh lagi tu...

dalam perjalanan tu, berlaku lagi satu kejadian yang mmg aku takkan lupakan...

dani terjatuh!!!...

serius aku cuak gile time tu...tak perasan bila masa dia dah ade kat bawah kaki aku... aku tertdo la weyyy.. pas ni mmg aku akan berjaga2 la.. takkan tdo lagi lam kete... tapi yelah kan,.. mase dani jatuh tu pun dah kul 2 pagi..mmg ngantuk giler la kan...

dani nangis tak berenti, ngan aku aku sekali nangis.. yg lain tenang kan aku... terus aku bagi dia susu... seb baik senyap... lpas dah kenyang..aku telek balik badan dia, alhamdulillah takde ape2... sori sayang, mama takkan lpaskan dani lagi lpas ni ok...

kul 2.45 pagi sampai umah abg gee kat puchong... lpas tukar2 kete semua..terus gerak balik putrajaya..sampai umah kul 3.30 pagi...sunyi sepi je umah keliling...

dah siap2 kemas... nak tdo lah kan... tapi aku takleh tdo sebab tetiba badan dani panas..huhu.. nape ni dani... demam lak ke... sebab jatuh tadi tu ke.. adeiila..mmg risau giler ok.. aku ngan enady mmg tak tdo untuk pantau dia... kami amik keputusan utk cuti..

dah pagi tu badan dia masih pnas lagi tapi dah dedo dedo la... aku kasik dia ubat sirap tu... alhamdulillah tak de ape...

begitulah kisahnye...panjang lebor lak aku cite.. kalau korang boring, pangkah aje blog ni..hihi..

end...

gambar kenangan...

♥ mama Muhammad Dani Emir ♥

5 comments:

aDieyZa said...

ciannya dani.. xpelah kak, stp org ada wat silap.. if bnda ni xjd, kita xkan ambik pengajaran kan?

so sweet la kak ila tu.. berseri2..

♥ QaseH ♥ said...

SIS NI SAMPAI TJTH DANI TERGOLEK...

HAIYOOOO SKIT TU SIS,,,,,

CIAN DANI...TERLELAP SAMPAI TERLEPAS DANI...HEHEHEHE

:: p R i n c E s S _ N :: said...

kak ila sgtt cantek...x sgka die nyerr theme pink...baju cantekk...

wehh..cane dani ley jatuh...sian die..xpe2..psni kne alert daa..bese laa..young mom cm kite ni sume br nk blaja...ehh..

ehh.."young mom mcm kite"...hahahah..cm korg laa..aku lom lg..lalalala

JIVEBUMZ said...

ya allah kesiannye korangggg... dani pon same! huhuhu sabo jela sampai tergolek kat kaki mamanya...

pepon terima kasih banyak2 yer korang sume sudi datang jauh2 majlis akak sampai sanggup EL g tu...

sayanggggg korang!
eh datang ler belah kajang plak 4 julai nanti yer :)

::ainbutterfly~ said...

huh..mmg perjalanan yg mencabar hr tu kn..ain pn mc isnin tu..anas plak halfday..kete kitorg takleh start pg isnin tu..badan ain pn panas jap pg tu..alhamdulillah semua selamat..cian kt dani..