Tips Nak Masak Sardin Sedap

Haaa.. lauk iolss sardin je malam ni...

Enady request.

Penggemar sardin mininye je... sardin lain toksey... haha..

Xtau la nape...

Aku masak sardin biasa2 je... dulu aku xsuka sangat sardin sebab hanyir n ibu aku buat sardin tu lenyek2 jadi makanan kucing ok.. hikhik.. pls jgn geli... lama-lama dah suka makan sardin.. tp takleh selalu tau... tak elok sangat makan makanan dalam tin ni...

Ibu yang ajar xnak bagi hanyir, letak la serai atau halia... atau tau.. bukan dua2 sekali kena masuk dlm sardin tu... salah satu je...

Tumis cam biasa.. buh la cili boh sket.. pastu sardin tu masak lama sikit. Buh air banyak.. sampai dah kering ala-ala.. baru la tutup api...

Tips nak bagi sedap cuma

1. Serai
2. Halia
3. Cili api..

Haaa.. cili api ni mmg meletop letop la kalau makan.. konfem bertambah-tambah nasik.. hehe..

Ok tu je bai.

Selamat mencuba.

♥ ana ♥

1 comment

Popular posts from this blog

Tips hapuskan ulat gonggok

Tanda-tanda nak bersalin

Panduan Nak Daftar Anak Ke Tadika MAIWP