sandwich scramble egg



nyum nyum..hai korang...
korang mesti ramai yg balik kampung kan...
termasuklah aku..bernasib baik sebab internet kat umah dah ok...
jadiknye, aku tidak mmbawa lappy pulang bersama...

semalam (ahad) baru sampai kampung...
setelah mnghadiri resepsi sebelah perempuan sepupuku di kg. Melayu Ampang...
tu later2 aku citer ok...

pagi tadi, aku teringin nk makan sandwich scramble egg yg diilhamkan oleh Puan Aida...
officer opis aku...
mase dorang g picnic kat sg. congkak ari tu, dia bawak sandwich tu...
pastu repeat pulak bawak opis mase hari 5s jumaat lpas..
terus aku mintak resepi...
boleh buat kat kampung..kalau kat umah putrajaya aku buat, alamat nye terbuang jela sebab dua org je yg makan...
bila buat kat kampung, ramai sket makannye...adik2 aku n ibu ayah ade kan...
heh..rasenye...dorang kate sedappp...
oleh kerana sedappp la kot...aku kongsi resepi ini ngan korang...
ok ok...salin tau...

bahan-bahannye:

telur (ikut suka berape biji) aku buat 6 biji...
tomato (ikut suka nk letak ke tk nak)
bawang (ikut suka jugak)
mayonis (ikut rasa)
majerin
lada sulah
roti keping

cara-cara :

telur direbus...lpas rebus, kopek kulit dan lenyekkan..
tomato dan bawang dipotong dadu...
gaul sekali dengan mayonis...
dah gaul2 dan last sekali taruk lada sulah...ikut rasa juga...
pastu boleh sapukan majerin kat roti...n taruk telur2 yg dah digaul tadi...
siappp....

ibu ku n sandwichku..hehe...sedap tak bu?

♥ honey ♥
2 comments

Popular posts from this blog

Tips hapuskan ulat gonggok

Tanda-tanda nak bersalin

Panduan Nak Daftar Anak Ke Tadika MAIWP