patutla aku rasa panasss je 2 minggu ni...

lately ni mmg aku rasa panas sangat...ingatkan aku je yg rasa pans sebab pregy kan...org kate org pregy mmg panas bila dah nk dekat bersalin...org kate...

tapi bila sampai kat kampung pun panas jugak..semua cakap panasss..bila tdo konfem berpeluh2...ade satu hari tu, kat putrajaya la...akibat tak tahan panas, aku ajak enady masuk lam kete jap..pasang ekon..kul 2 pagi waktu tu...hahaha..layankan jela bininye ni..hikhik...yelah kan..kat umah aku mane ade ekon...nk pasang ekon pun tgh pk2 ni...tgh survey2...


sumber berita : harian metro

KUALA LUMPUR: Orang ramai dinasihatkan supaya tidak bimbang dengan cuaca panas yang melanda negara ini sejak Januari lalu memandangkan ia adalah kitaran normal yang sering dialami penduduk.

Ketua Pengarah Jabatan Meteorologi Malaysia (JMM), Dr Yap Kok Seng, berkata ketika ini adalah musim yang lebih kering dan panas dalam kitaran satu tahun berikutan kurangnya kepulan awan yang berfungsi menyekat sinaran terik secara terus daripada matahari. Beliau berkata, keadaan cuaca yang panas juga berpunca daripada ‘ekuinoks’ yang semakin menghampiri iaitu apabila siang dan malam menjadi sama panjang. “Cuaca panas berkenaan selalunya berlanjutan sehingga suku kedua Mac depan,” katanya ketika dihubungi di sini, semalam. Sementara itu, menurut Bahagian Ramalan JMM, cuaca panas yang melanda negara ini bukan sesuatu yang perlu dibimbangkan kerana ia berlaku setiap tahun, tetapi kurang disedari orang ramai kerana tempoh setahun bagi setiap kitaran musim. Katanya, cuaca paling panas yang dicatatkan melanda negara ini sejak Januari lalu adalah 36.7 darjah celsius di Alor Star, Kedah. “Purata cuaca yang dicatatkan sepanjang minggu ini saja 34 darjah celsius bagi Lembah Klang dan 36 darjah celsius bagi kawasan utara,” katanya.


♥ honey ♥
Post a Comment

Girl's Trip : Pulau Perhentian Part 1

Hai hai hai uolls... Lama sangatttt tertangguh entry ni... ahkak busy dik non. Busy macam-macam hal lah. Hari ni baru dapat bukak folde...