Dr. Hamid Arshad Ovulation Guide For Baby's Gender

thanks to kak ctrahani
sanga bagus info kat bawah ni...
to anil lutaze ~ cuba jgn tak cuba..hiks=p

aku copy paste balik ek...

**********************


salam sumer..

td masa aku ngah blogwalking..
aku masuk blog honeysour..
aku rasa ramai yg kenal honeysourkan..
dan aku terbaca entry nih..
pasal camner nk dpt anak lelaki @ pompuan

tetiba tingat lak nak share ngan kengkawan..
ekceli baru beberapa ari lepas aku dpt email psl nih..
ni petua Dr hamid arshad.. doktor pakar sakit puan..
aku rasa ramai yg kenal dr hamid niekan..
klu korang nak tau lebih lanjut pasal dia..
leh klik forum dia ok..
aku kdg suker gak masuk sini baca2..
byk info berguna yg boleh kiter dpt..

jom tgk emailnya..

Puan bolehlah membuat pengiraan dari tarikh puan datang haid. Contoh pengiraan adalah seperti dibawah, :- KALENDER KESUBURAN BULANAN (cth;sekiranya haid Puan jatuh pd 1hb) Hari Haid : 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10 (10hari) Hari Subur (Anak Lelaki):11,12,13,14,15,16,17 (7 hari) Hari Subur (Anak P'puan):18,19,19,20,21,22,23 (7 hari) Hari Tidak Subur: 24,25,26,27,28,29,30 (7 hari)

Berdasarkan kalender diatas Puan bolehlah sesuaikan dengan tarikh terakhir haid Puan bagi mendapatkan tarikh yang sesuai untuk bersama suami bagi mendapatkan anak perempuan. Sekiranya haid Puan jatuh pada 23hb, maka sesuaikan dengan kalender tersebut di atas. Tulislah tarikh tersebut dengan tulisan kecil di bahagian atas kelender tersebut, supaya Puan mendapat tarikh yang sebenar untuk bekerja keras (bersama suami). Walaupun masa haid Puan hanya selama 6 atau 7 hari, tetapi telur akan mula berfungsi selepas hari ke 10. Jadi pada hari ke 11 hingga 17 (Puan di dalam keadaan subur yang amat sangat dan kemungkinan untuk mendapat anak L (lelaki) adalah cerah. Mulai tarikh 18 hingga 23, adalah hari-hari untuk mendapatkan anak perempuan Untuk itu, saya sarankan agar Puan menggunakan masa (tarikh) ini sebaik mungkin untuk mendapatkan anak perempuan. Bila tiba pada hari tidak subur di atas 24 hingga 25 (lagi seminggu nak period) puan akan rasa sakit2 badan, sakit kepala dan moody. Itu salah satu tanda puan akan didatangai haid dalam masa seminggu dan masa Haid semula akan jatuh pada 30hb (selalunya akan tercepat atau selewat sehari)dari tarikh period terakhir.


Post a Comment

Girl's Trip : Pulau Perhentian Part 1

Hai hai hai uolls... Lama sangatttt tertangguh entry ni... ahkak busy dik non. Busy macam-macam hal lah. Hari ni baru dapat bukak folde...