Wednesday, April 28, 2010

review drama tv : Kamelia Katrina

sape layan citer ni? kamelia katrina. setiap selasa jam 9.00 malam
dulu aku tak suke citer ni sebab si kamelia tu terlalu baik sangat yg sanggup mengalah ngan kakaknye, patutnye kakak la yg mengalah demi adik kan..pastu bila mase pantang hari tu dok tayang yg highlight punye je kan maksudnye bukan episod yg betul siarannye yg hari selasa tu la..asyikla dok tengok, aku jadik addict lak ngan citer ni..beest pulak sebab geram ngan watak katrina yg dilakonkan oleh ellyana tu..mnjadik la ko berlakon ellyana sebab aku menyampah ngan ko..haha..suke buli adik..

sini aku copy paste sinopsis citer ni dari akaun facebook kamelia Katrina..

Drama Kamelia Katrina mengisahkan pertelagahan di antara dua orang adik beradik jelita yang mempunyai personaliti berbeza. Katrina ialah seorang kakak yang sombong, pemarah dan pendengki. Manakala Kamelia pula ialah seorang adik yang lembut, pemurah dan baik hati. Kamelia dan Katrina telah kehilangan ibu sejak kecil dan mereka dibesarkan oleh nenek mereka, Nek Mun.

Kenakalan Katrina terserlah dari kecil lagi. Kamelia sering dibuli oleh Katrina menyebabkan bapanya, Jehan, selalu menyebelahi Kamelia. Sejak dari itulah perasaan iri hati terbit di hati Katrina dan menjadi pemangkin semangatnya untuk mendahului Kamelia dalam apa jua cabaran yang dilalui.

Perasan benci Nek Mun terhadap menantunya pula terbawa-bawa hingga kini kerana wajah Kamelia mirip wajah menantunya. Kerana itu, Kamelia sering dilayan dengan buruk sekali. Segala kasih sayangnya dicurahkan kepada cucu kesayangannya, Katrina.

Konflik dan drama menjadi-jadi apabila Katrina ingin mencuri hati Ari yang telah diberikan ke Kamelia. Motif Katrina hanyalah untuk mewarisi segala hartanya. Tidak ada apa yang akan menghalang Katrina daripada memiliki hati Ari walaupun dengan membunuh!

Apakah yang bakal berlaku seterusnya? Berjayakah Katrina memiliki hati Ari? Adakah Kamelia terus dibenci keluarganya?

♥ mama Muhammad Dani Emir ♥

2 comments:

Nana said...

layan gak tp kdg2 geram si kamelia baik sgt rs nk tenyeh2 je hahah

white rose said...

dlu aku layan gak...

laa ni rasa menyampah makin menebal sebab si kamelia tu tak reti2 nak melawan katrina...

hahaha...