congrats tu Hamzah n Fiza

"yana, anak aku dilahirkan pada 30092009. jam 2.10 pagi waktu australia (melbourne,victoria). thanks."

itulah msg yg diterima via facebook pagi tadi oleh sahabatku, Hamzah...
beliau sedang belajar dalam bidang medic kat Australia..
merupakan classmateku dan juga jiranku dan juga sekampungku dan kuku..hikhik

Muhammad Ali Al-Hakim nama baby ni..
sweeetttttt...
tahniah buat Hamzah dan isteri, Fiza (awak ade add kite kat facebook td kan? thanks..)

sesungguhnya aku tak sabar nak lalui saat begini..
tapi takut juga ade..
huuuu..

jom layan gambo...
sori Hamzah, gambo2 ni aku curik di fesbukmu...
teruja sangat2..

: berisi sket dah ko ek :
: ape perasaan ko mase ni ye? :


: aduhh..terharu aku dibuatnye..:

: ibu BABY HAKIM :

: bila aku tgk gambar ni rase macam nangis...terharu
owh nooo..aku dah menitis air mata ni :






NOTE : terima kasih di atas petua2 ko yang ko postkan kat fesbuk itu...

Hamzah Nasir
Hamzah Nasir
yana...nie ada hujah saintifik sikit. ko cuba makan benda2 yang banyak iron. contoh daging ikan bewarna merah macam salmon. jgn makan makanan laut yg suka hidup kat dasar seperti kerang, ketam dan ikan pari sebab banyak logam berat yg berbahaya dan juga microb listeria. untuk naikkan semula haemoglobin, banyakkan sumber protein perlu dan iron. susu... Read More kalau boleh minum susu segar...yang tak perlu dipanaskan sebab kena ada banyak calcium dan vitamin D. juga kena banyakkan sayur yg dimasak sederhana utk mendapat sumber folate @ folic acid semulajadi. folate penting untuk mencegah spina bifida (kecacatan saraf). juga tidak lupa, DHA @ omega3 untuk perkembangan neuron otak bayi dan sendiri.

p/s: amalkan amalan-amalan ibu mengandung dari Al-Qur'an. InsyaALLAH semuanya akan selamat.

opps: panjang sgt komen. sorry!
Yesterday at 4:17pm · Delete

Nurliyana Ahmad Zaidi
Nurliyana Ahmad Zaidi
hamzah..sungguh panjang lebar komen mu...tapi cuba bagi contoh protein perlu n iron tu, dan juga DHA @ Omega3..makanan2 yg ade semua2 tu la..aku malas nk google hehehe...anyway..thanks a lot..
Yesterday at 5:17pm · Delete

Hamzah Nasir
Hamzah Nasir
Ala...ko kan dulu aliran sains sekelas ngan aku. yang banyak iron: daging merah (lembu/kambing/ikan salmon). Protein perlu: dari haiwan (soya boleh gak...tapi ada certain amino acids yg dia tak ada). DHA @ omega 3: dari ikan laut dalam biasanya (ikan kod, salmon). utk penyterapan kalsium yg tinggi...banyakkan makan vitamin D.

12 hours ago · Delete
Nurliyana Ahmad Zaidi
Nurliyana Ahmad Zaidi
hehe..ko kna ingat, mmgla same aliran sains tapi aku kan amik RC tak amik Bio..huhu..ok beb..aku cuba pratikkan petua2 yg ko kasik tu...seb baik aku ade sahabat yang terer giler sain ni..tq beb..
9 hours ago · Delete

semoga petua2 ini dapat memberi manfaat kpd blogger2 lain juge..
tata
♥ honey ♥

2 comments:

::ainbutterfly~ said...

masyaAllah..cutenye anak hamzah..sihat je nampaknye..hamzah n k.fiza still blm approve request kt fb la..huhu

chik star said...

OH baru faham

tapi...
tetibe teringin pari asam pedas la pulak.
:P

Hello!

Hello! I'm Back! Hahaha... Saje nak meninggalkan jejak kat entry tahun 2022 ni... jumpa lagi nanti.. :) ♥ mama Muhammad Dani Emir ♥ Nur ...