Beraya-raya di hari raya ke-4

Raya keempat aku tak balik Putrajaya lagi. Still kat my hometown, Perak.

Takde plan. Plan memang nak duduk rumah je pagi n tengahari sebab semalamnya dah penat satu hari beraya. So, petang-petang sikitlah baru nak keluar beraya kalau rajin. Ibu n Ijai&family dah berjalan ke Teluk Intan, shopping sikit. Kakyang g Gunung Semanggol, bff dia bertunang. yang ade cuma family kecik aku n ayah je... Ayah dah start keje sebab MRSM dah nak bukak raya ke 6 tu. Puas tido dalam lepas asar tu aku kejut Enady n anak2... Dah dah dah la tido tu.. jom lah beraya... Aku pm kawan2, dan 2-3 orang yang respon. Takpela, kita raya mane yg ada je... 

Pit paling pantas respon. Maka jomla kita ke umah Pit kat Kg.Gajah je... Kebetulan wife dia baru bersalin second baby... So, melawat baby sekali lah kita... Sepasang dah Pit.. Tahniah Pit n wife... Hai baby R.. Eh, Pit, ko dah reveal ke belum nama baby ek? hehe...



Lepas rumah Pit, aku main terjah je umah Diana ni.. hahaha, mujur dia ada... Dah lama giler tak jumpa dia...

Sembang punya sembang sampai Maghrib la kat umah dia.. Lepas Maghrib mintak diri untuk beransur pulang... Thanks Diana, mee kari mak ko masak sedappp, bertambah2 anak2 aku makan.. Anak2 aku hantu mee...


Lepas balik umah, malam tu ibu ajak beraya pulak umah cousin aku kat Kg.Gajah gak.... Abang Murad n Kak Lah. Makan bihun goreng... sedappp jugakkk.. hehehe... Dari takleh telan apa2, nampak bihun goreng menepati citarasa pulak kan, memang bertambah la makan.. hehee, terima kasih abg Murad n Kak Lah.. :)



Baju tak tukor.. hahaha...

Habis dah cerita beraya2 di Perak. Banyak umah gak tak pegi. Umah Zura n Zeri pun cdg nak singgah lepas balik dari umah abang murad tu, tapi tak tersinggah sebab budak2 ni dah tantrum rimas agaknya.. ngantuk pun ye... Maaf dipinta yer Zura n Zeri... Akibatnya, aku terlepas kambing golek... hahahaha, ana ana.. tak habis kambing golek ko...



♥ mama Muhammad Dani Emir & Nur Izzara Dania ♥

No comments:

Hello!

Hello! I'm Back! Hahaha... Saje nak meninggalkan jejak kat entry tahun 2022 ni... jumpa lagi nanti.. :) ♥ mama Muhammad Dani Emir ♥ Nur ...