Al-Fatihah Untuk Arwah NekYam


Al Fatihah untuk arwah Nek Yam yang telah kembali ke rahmatullah pada 4 Ogos 2015 yg lalu. Dalam gambar kat atas ni, arwah yang duduk di sebalik kerusi nun... tahun 2009 time raya ni. Arwah atuk pun ada lagi. Last la aku jumpa Nek Yam. Lepas tu rasa mcm xde peluang utk jumpa lagi.

Arwah meninggal sebab sakit urat. Arwah ialah mak sedara kepada ibu aku. Adik beradik nenek aku la.. nenek sedara. Yang tinggal skrg nenek ucu je. 

Ibu yang inform nekyam meninggal. Kul 5 pagi ibu call. Aku sebenarnya cuak dan berdebar2 kalau ibu call seawal pagi2 jam 5 pagi cam tu.. atuk meninggal pun ibu call awal pagi jam 4 pagi... so bila ibu call.. hati aku dh berdebar2..  rupanya betul la.. ada perkhabaran tak baik... Ibu naik bas datang KL jam 8 pagi. Aku mintak time off nak amik Ibu kat Puduraya n g melawat arwah NekYam kat Keramat Au4 sana. 



Lepas g kubur, singgah balik umah arwah, tuan rumah sediakan makan tengahari untuk sapa2 yang datang melawat.

Anep + Ibu + Kak Ina + Kak Rashidah

Dah selesai semua, pegi rumah Arwah Nekyam n jumpa la sepupu2 ibu yang lama dah tak jumpa. Kak Ina, Kak Rashidah, Abg Jep, Abg Hisam, Abg Halim, Cik odah dari Jengka 25 pun ada datang. Ucu xdpt datang awal sebab Ucu Ali n Along Kecik keje. So Ucu datang petang lepas balik keje. 




Dalam kul 1.30 tengahari, kitorang mintak diri untuk gerak la... nak g umah besan Ibu pulak kat Setiawangsa... Umah mak mertua Ijai. Adik ipar aku memang ada kat sana, tengah cuti. Ijai kena balik Slim sebab tiba2 pagi tu oncall kena g Ipoh...


Kira beraya la kejap umah mak Fyqa ni.. Lupa plak amik gambar makanan.. Spagheti ada, lauk2 makan tengahari sedap2...

Dalam kul 3 gerak balik masuk opis... Ajak Ibu jap lepak opis.. sementara tunggu kul 5 nak balik kan... Ibu nak g butik Siti Khadijah tu... Dah lama ibu teringin nak beli telekung kat SK ni.. SEkali dah tengok2, telekung yang Ibu berkenan tu xde saiz plak... Tak pelah ye Ibu, nanti kita g lagi...



Ibu tido umah aku satu malam, pastu esoknya tengahari Ibu gerak balik kampung.

Al-Fatihah untuk arwah Nek Yam. Semoga roh arwah tenang di sana...






♥ mama Muhammad Dani Emir & Nur Izzara Dania ♥

No comments:

Hello!

Hello! I'm Back! Hahaha... Saje nak meninggalkan jejak kat entry tahun 2022 ni... jumpa lagi nanti.. :) ♥ mama Muhammad Dani Emir ♥ Nur ...