Friday, February 20, 2015

Lauk Frozen


Hikhikhik.. ade pulak yang tanya, Frozen tu ade lauk ke? =p

Sekarang kan budak2 xleh dengar istilah Frozen sket je dorang dah ingat kartun Frozen tu... blerghhh!

Aku bersembang ngan Enady pun sebutla pasal lauk Frozen ni, terus kepochi Zara..

"Mama mama, Frozen adik ke mama?"

Malas nak citer panjang, iyokan ajelah.. hahaha...

Sebagai wanita berkerjaya, Ibu, isteri, masa tu sangatla emas.. kadang2 tak sempat nak masak, Enady dah nak g keje...Ala, tak sempat nak masakla pa... dah rasa bersalah Enady kena makan kedai.. Takpun, dia masuk keje dulu, kang dia balik.. hurmmm dah ulang alik plak kan... Ni kalau dia shift malam la...

makanya, atas idea kawan-kawan kualiti jugakla, idea frozen memfrozen lauk ni tercipta... Terima kasih kawan-kawan, masa telah termanage dengan begitu efisen. balik rumah masak nasik, panaskan lauk, pastu tambah2 la lauk sayur ke telur ke... siappp! siap mandi solat Asar bagai, kul 7 dah leh ngadap Slot Akasia.. kahkahkah...

Ni  cuti ni, tu siap2 aku frozenkan lauk... dah pesan siap2 ngan Enady, sila masak naik n reheat kan lauk dalam microwave 3-5 minit je. (Dia tak dapat cuti) habis ke tak habis, sila buang lauk tu... Enady ni agaknya kalau nasik tu boleh frozen, dah suh aku frozenkan kot.. kikikikiki... dia memang tak minat ke dapur... tapi kemas hall memang dia la amik alih...

ok daaa.. :)

Gong Xi fa Chai!


♥ mama Muhammad Dani Emir & Nur Izzara Dania ♥

No comments: