Out Station + Mahkota Hotel, Melaka + Dinner @ Alai + Menara Taming Sari + Coconut Shake, Klebang

31 Oktober ari tu sampai 2 November 2014, Bahagian anjurkan Mesyuarat Perancangan Kokurikulum Latihan untuk INSPEN pada tahun 2015 kat Hotel Mahkota, Melaka... So Melakaaa.. here we come.. :)

dah balik dah pun... =p


Bape kerat je naik bas.. Yang lain g sendiri.. Melaka kan, tak jauh pun...


Tak boleh tinggal sahabat sejati ni... :) Nama dia Lecithin. makan kat Hotel konfem sedap2 kan... 


Sampai dah tanah bertuah Melaka... Agak sesat gak ari tu... terlajak g kat tepi laut nun... padahal kena kona kiri... Tapi akhirnya sampai gak...


Sampai dalam kul 11.20 pagi. Terus mulakan mesyuarat...


Meeting habis awal sebab hari Jumaat kan. So, kul 12.15 gitu g lunch... Lepas lunch, still kena tunggu untuk check in.. Dalam kul 2 petang baru dapat kunci bilik...


Nilah biliknya... Teringat dulu... rupanya aku pernah la datang Hotel ni.. hahaha, Call Enady bgtau... Laaaa, Hotel masa g Family Day Hicom Teck See tahun 2010 kot kalau tak silap... Hehehe.. Jap carik link dia...  OK  ni dia... http://honeysour00.blogspot.com/2010/11/family-day-hts-2010-annual-dinner.html





Still the same yang macam aku dapat masa Family day tu..




Pandangan dari dalam bilik di waktu tengah malam... Kul 12 tengah malam pun still ramai orang lagi... bising gak. Tapi aku lena je hahaha.. dasar bagi bantal n katil terus tido... Mase ni lah teringat 3 ketul kat umah tu... Rindu!

Hari Kedua

Yuk selfie dulu berlatar belakangkan Mahkota Parade! Memoninggg.. :)




Ni breakfast pagi tu.... sedappp...


Hari kedua ni lebih kepada kerja berkumpulan. Menambah baik SKT dan tugas2 masing2. Bos2 meeting kat bilik lain. Kami2 meeting kat sini.. Hehe, bos xde, makanya...... sila sambung sendiri...




Inilah jadinya! Hahaha... Sambil2 buat sambil bergambo...hahaha



Ok, ni menu lunch.. sedap-sedap la makanan kat hotel ni...





Lepas petang tu, aktiviti bebas. So dah plan awal-awal nak dinner ngan exbos aku En. Farihan n family kat Alai... 

What a small world... En. Farihan tu pun officemate member aku si Ummy ni.. Zaman dorang bujangn n keje kat SPA ke JPA nun.. aku tak ingat dah... Aku kenal Ummy ni from En.Farihan la... dia pernah call aku bagi semangat masa aku breastfeed Dani... tuptup terkeje plak satu opis.. haha...



Taktau ada event apa kat bawah hotel ni... Yang pasti dia buatkan jalan jadik jem.. hehehe...


MEDAN IKAN BAKAR ALAI, MELAKA

Sampai dah kat Alai... Lama jugak tak jumpa En. Farihan n Kak Laila... Aina pun... Masa dia tukar JPPH Melaka, Ammar tu baby lagi... La ni dah beso... Aina la semangat betul tengok badan dia... :)


Apa lagi.. makan makannn la....




Sedapppp sangat sambal kicap dia... teringat2 dah aku haa.. mujur tak mengandung kan... =p


Licin! Aku la tukang perabih.... =p


Kak Laila with anak bujang nya, Ammar.... seeee, besa dah kan...


RESTORAN ASAM PEDAS POKOK BESAR, MELAKA


Balik dari Alai, round2 lagi carik asam pedas pulak.... hahaha, memang kaki makan kami ni... Tapi frust.... asam pedas habis dah...




HARI KETIGA


Hari ketiga breakfast.... western lagi....


Paling win.... Puding roti dia.... perghhh perghhh meleleh ayaq liuq ni...


MENARA TAMING SARI

Lepas habis dah sesi pagi tu. Tengahari cabuit la balik... Aku ikut Ummy dulu pusing2 bandar Melaka... Anak2 Ummy nak naik Menara Taming Sari ni... Aii followww... :)

Kali kedua la aku naik...

First time dulu naik ngan Enady n Dani baby lagi...

http://honeysour00.blogspot.com/2010/11/menara-taming-sari.html

Gambar before kat bawah ni ada dalam link tu.. cer klik n carik perbezaan.. hihi..







Suka ye Afif n Uzair... :)


Aku n Ummy...

COCONUT SHAKE, KLEBANG

Lepas Menara Taming Sari, singgah pulak kat Coconut Shake kat Klebang nun...



Orang boleh tahan ramai...


Nyummmm.. sedappp.. teringat2 la..



Takde ruang kosong nak duduk...


babai Klebang, nanti jumpa lagi.. Nak bawak Enady ngan anak2 aku plak...


Yang ni khas untuk bungkus.. amik ko, panjangggg beraturnya...
Kat dalam untuk yang dine in...



Berakhir sudah cerita Melaka...

3 Hari 2 Malam...

Fuhhhh, lama kot terperap kat draft...

Thanks bos Unit Latihan kos anjurkan mesyuarat ni kat sini.. Thanks kawan2 lain.. Thanks En.farihan for the ikan bakar super sedap itu... Thanks Ummy sebab hantarkan aku balik sampai bawah rumah.. Hehehe....

Thanks all!

Yang pasti nak repeat lagi g Melaka ngan family sendiri... Just holiday...

Babai Melaka.


♥ mama Muhammad Dani Emir & Nur Izzara Dania ♥

No comments:

Hello!

Hello! I'm Back! Hahaha... Saje nak meninggalkan jejak kat entry tahun 2022 ni... jumpa lagi nanti.. :) ♥ mama Muhammad Dani Emir ♥ Nur ...