Skip to main content

Jalan tutup di Putrajaya sempena Festival Belia 23-25 Mei 2014


Makluman Penutupan Jalan dan Perkhidmatan Shuttle Bus Sempena Festival Belia Putrajaya 2014

Festival Belia Putrajaya 2014 anjuran Kementerian Belia dan Sukan Malaysia akan bermula pada 23, 24 dan 25 Mei 2014 di lokasi utama yang merangkumi Presint 2, 3, 4 dan 18. Festival Belia Putrajaya 2014 adalah bertujuan untuk mempamerkan bakat kolektif belia dan mencetuskan inspirasi melalui pelbagai aktiviti, bengkel dan acara 

Penutupan jalan yang menghala ke zon-zon utama FBP 2014 di Presint 2, 3, 4 dan 18 adalah perlu bagi menjamin keselamatan para pengunjung dan kelancaran aktiviti, bengkel dan acara yang dilaksanakan. Penutupan jalan adalah seperti berikut:-

23/5/2014(Jumaat) - 3:00 Petang hingga 10:00 Malam
24/5/2014(Sabtu) - 09:00 Pagi hingga 10:00 Malam
25/5/2014(Ahad) - 09:00 Pagi hingga 10:00 Malam

Memandangkan tempat letak kereta berhampiran zon-zon aktiviti adalah terhad, para pengunjung adalah dinasihatkan supaya meletakkan kenderaan di kawasan parkir yang telah disediakan oleh pihak penganjur dan menggunakan tren atau bas yang dikhaskan untuk ke zon-zon aktiviti di Presint 2, 3, 4 dan 18. Semua pihak dinasihatkan agar dapat mematuhi arahan lalu lintas di kawasan tersebut atau menggunakan laluan alternatif untuk mengelakkan sebarang kesulitan.

Sila ambil maklum juga mengenai jadual dan laluan shuttle bas yang disertakan bersama-sama ini. Mengenai kemudahan bas sila hubungi talian ini 

MOBILE – 019-282 2280 
FIX – 03-8887 7787 
EMAIL : putrajaya.aduanbas@gmail.com









 Maklumat lanjut boleh klik kat link ni... https://www.facebook.com/putrajaya?hc_location=timeline


♥ mama Muhammad Dani Emir & Nur Izzara Dania ♥
Post a Comment

Popular posts from this blog

Tips hapuskan ulat gonggok

Salam alaik,

Saudara Abdul Aziz dari Kelantan bertanya bagaimana cara nak kurangkan populasi Ulat Gonggok di rumahnya. Saya rasa mungkin ada sarangnya di tanah berdekatan.

Biar kita kenal dulu makhluk alam yang bernama Ulat Gonggok:
1. Umur Nyawa : 5 tahun ( kalau cukup makan )
2. Jumlah sekali bertelur : 200 hingga 300 butir
3. Banyaknya kaki : dalam 400
4. Bahaya tak : tak berbahaya kecuali kepada yang ada alergi
5. Kumpulan Kehidupan : arthropoda anak beranak ketam ( bukan serangga )
6. Tempat ia paling minat buat sarang : TEMPAT LEMBAB
7. Makanan Utama : DAUN-DAUN dan DAHAN-DAHAN reput
8. Kenapa ia masuk rumah : CARI TEMPAT BERTEDUH jika hujan lebat sangat
9. Boleh ke bersarang kat rumah : Selagi ada makanan dan kelembapan seperti di belakang almari, lubang-lubang tepi sinki dapur, tempat longgokan kertas atau pakaian yang lembab.

Bila kita kenal Ulat Gonggok, kita dah boleh kurangkan jumlahnya:

1. Dalam rumah :
>> cari tempat lembab dan punca lembab. Kalau sebabnya air menitis dari paip…

Tanda-tanda nak bersalin

sumber dari : here

Apakah tanda-tanda hampir bersalin? Tanda-tanda bersalin berbeza bagi kebanyakan wanita.

Bayi turun ke bawah

Perut menjadi ringan sekitar dua minggu sebelum kelahiran kerana kepala bayi sudah pun 'turun' ke dalam kawasan rangka tulang pelvis. Anda mungkin terasa:
sakit di bahagian kelangkang kerana bayi menekan.kerap membuang air kecil semasa ini kerana bayi menekan pundi kencingsakit perut, memulaskerap buang air besarkerap terkentut

Keluar lendir pekat atau keluar darah bercampur lendirLendir pekat seperti gam lekang dari laluan pintu rahim apabila pintu rahim mula menipis.Lendir bercampur darah pula keluar apabila pintu rahim mula membuka. Boleh berlaku beberapa jam atau beberapa hari sebelum bersalin. Segera ke hospital.Sakit belakang
Bayi beralih dan menekan tulang belakang anda.
Untuk mengurangkan sakit belakang anda, posisikan diri anda seperti merangkak (tapi jangan merangkak ke depan!), dan angkat atau tinggikan badan anda ke atas, tunggu kiraan 5 dan re…

Panduan Nak Daftar Anak Ke Tadika MAIWP

MAIWP - Majlis Agama Islam Wilayah Persekutuan
Tadika ni agak famous jugak di kawasan Putrajaya. Selain daripada silibus nya yang islamik, transit sampai petang, yuran bulanannya yang agak mampu bayar jugak menjadi pilihan bagi golongan pertengahan di Putrajaya ni. Yuran murah tu bonus.. :)
Ingat lagi tahun lepas mencarik dan pening nak buat pilihan nak sekolahkan Dani ni. Akhirnya sekolah ni menjadi pilihan bagi aku n husband. Dah isi borang bagai tapi lupa nak hantar. Nama Dani tercicir. Frust menonggeng aku. Then decide nak hantar dia ke sekolah tadika KEMAS kat Ayer Hitam. Dah register bagai. Tengah beli baju sekolah kat Serdang, dapat whatsapp yang Dani dapat sekolah kat Tadika Al-Hidayah MAIWP kat Presint 9.
Alhamdulillah... Sadis kalau diingat2 balik... :) 
Ada aku kisahkan dalam blog ni dulu... http://honeysour00.blogspot.com/2015/01/tadika-islam-maiwp-al-hidayah-presint-9.html
Tahun depan Dani 6 tahun, aku nak continue je dia sekolah kat situ. Habiskan segala-gala yang dia d…