Tuesday, January 8, 2013

Ragam anak-anak



Alkisah bedak ni memang selalu dah kat blog aku ni kan.. Sebabnya Dani memang suka sangat sangat sangat main bedak. Pantang lepa bedak tu! Aku tak tau lah apa yang dia rasa bila syok tabur-tabur bedak kat atas lantai dan merata-rata.

Kiranya bedak ni dah serasi ngan Dani lah. Klik link kat bawah ni untuk kisah-kisah bedak vs Dani.



Baru-baru ni jadi lagi. Hadoii la abang.. Perkembangan terbaru, dia ajak adik main sekali. Uwaaaa, mama mampu menahan geram ajerlah.. Nak marah, dia bukan tau apa pun.. Tapi mulut aku membebel gak cakap jangan main bedak jangan main bedak.. Dia hangguk-hangguk ajerler..Sampai habis la satu tong bedak tu..

Malam kejadian tu, aku tak bersihkan pun. Ngantuk wey.. Kul 11 kot dorang main bedak tu.. Esok nya balik keje, dah bersih dah. Hahaha, papa dorang la yang bersihkan tu. Aku pulak yang kena bebel sebab tak letak bedak kat tempat yang tinggi. Tengok Dani, mama yang kena marah tau! Sobs!

Tapikan...

Tak dapat main bedak, dia pegi bantai conteng pipi adik dia pulak... Pffffttttt...




Daniiii, ko ni kannnnnn...

7 comments:

MaR said...

nak gelak pon ade ana ble ngk dorg dah penuh ngan bedak tu...qaseh pon same suke sgt main bedak....mmg kne letak tempat tggi...tpi di eakan memanjat plak nak amik bedak tu....

mamaellycollection said...

zara!! rindu la time awak2 lentok paler kat auntie elly aritu

intz said...

Ya allah....
Bedak ke tepung tu..? Hahahahhahha
Suka kan deme ni main bedak, ada satu kepuasan agaknya....

lovely said...

hihi.. Dani2!!

CHiksNarniey said...

hahahah igtkan tepung gandum yang dorang tabur tu. kalo bedak maunya kopak poket asyik beli bedak je. hahah pasni kene letak paling atas. pastu kesian ara pipi dia kene conteng.

WILAYAH C.T.M said...

hahhahahaha..gelak dulu sebab comel gila zara pipi bolat muka penuh bedak pastu kena conteng plak ngan abg dani..hihihi.comel2

antalya said...

nk kena bwk anak2 holiday oversea nih. bg main salji puas2.konpem pastu xheran kt bedak dah