Dari 12.7kg ke 14.3kg


 Semalam aku bawak Dani follow up pasal lung infection dia. So far alhamdulillah.. but ada detect something lak. Tu later nak cerita..

Ni berkenaan dengan tumbesaran dia.

Dulu berat Dani pernah cecah 14kg masa umur dia 1 tahun 8 bulan. Then masa aku cuti bersalinkan Zara, berat dia sikit2 drop sebab dia dah kuat main dan juga taknak makan. Memilih makan sebenarnya.

Last berat dia aku timbang hujung bulan 9 adalah 12.7kg kat Klinik Kesihatan Presint 9 nun. Masa tu bawak Zara ke klinik sebab telinga Zara infection.

Awal bulan 10 aku add on Mealshake dalam susu Dani setiap pagi. Sebab nak bagi Dani berselera makan dan takde la bila bukak baju nampak 'tali gitar'. Bak kata Mekna..=p

Mealshake ni aku campur hanya satu sudu kecil je dalam susu Dani setiap pagi. Dah nak dekat 2 bulan, masih lagi belum habis. Alhamdulillah jugak Dani boleh terima perasa vanilla dlm susu dia..:)

Semalam timbang kat Hospital Putrajaya, berat Dani latest 14.3kg. No more 'tali gitar'..=p

Syukur alhamdulillah.... selera juga makin bertambah. Pantang nampak makanan.. Hahaha.. Papa dia kata, dukung Dani pun dah terasa sakit tangan.

Senyum senyum je doctor pakar kanak-kanak tu semalam bila dia tanya ada bagi anak suppliment ke? aku jawab ada. Mealshake Shaklee.. "ok, teruskan.." dia cakap..



#Lupa pulak nak snap gambar penimbang. Kelam kabut semalam ramai sgt orang.

♥ mama Muhammad Dani Emir & Nur Izzara Dania ♥

2 comments:

mamaelly said...

berapa ringgit ek ana

Anonymous said...

liyana, dz ni..benda ni tambah dlm susu kan? berapa rm ek?

Hello!

Hello! I'm Back! Hahaha... Saje nak meninggalkan jejak kat entry tahun 2022 ni... jumpa lagi nanti.. :) ♥ mama Muhammad Dani Emir ♥ Nur ...