Macam mana nak dapat anak lelaki dan anak perempuan?

Salam sejahtera..

Ada yang bertanya, "Eh, Na, cane ko leh dapat sepasang ni? ada petua tak?"

Masa mula2 dengar ayat yang first tu rasa annoying sangat. Eh, apehal lak kau nak tanya soklan camni kan?Nasib baik dia cakap cepat yang ayat no. dua tu. Terus aku senyum.

Aku jawab..

Alhamdulillah.. Rezeki..

Bab-bab petua tu, tipulah kalau aku takde buat kan.. Meh nak kongsi. Tapi first thing baca dengan hati yang terbuka tau (tiru ayat Hannah..:) dan ingat semuanya bergantung dengan kehendak Allah SWT. Kita berusaha dan berikhtiar je. Eh, same. heh :)

Masa mula-mula kawen, takde petua bagai. Sebab tak kisah pun yang lahir tu nanti anak lelaki atau perempuan. Alhamdulillah, anak lelaki yang keluarnya.. Dah dapat anak lelaki, mesti teringin anak perempuan kan. So, aku google dan study macam mana untuk dapatkan anak perempuan pula. Banyak tanya orang juga.:)

Aku godek2 laman web Dr. Hamid Arshad, pakar sakit puan tu. Then baru teringat dulu aku ada buat entry macam mana nak dapatkan anak lelaki atau perempuan. Kat LINK ni. Mehla aku copy paste kan jugak..



Puan bolehlah membuat pengiraan dari tarikh puan datang haid. Contoh pengiraan adalah seperti dibawah, :- KALENDER KESUBURAN BULANAN (cth;sekiranya haid Puan jatuh pd 1hb) Hari Haid : 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10 (10hari) Hari Subur (Anak Lelaki):11,12,13,14,15,16,17 (7 hari) Hari Subur (Anak P'puan):18,19,19,20,21,22,23 (7 hari) Hari Tidak Subur: 24,25,26,27,28,29,30 (7 hari)

Berdasarkan kalender diatas Puan bolehlah sesuaikan dengan tarikh terakhir haid Puan bagi mendapatkan tarikh yang sesuai untuk bersama suami bagi mendapatkan anak perempuan. Sekiranya haid Puan jatuh pada 23hb, maka sesuaikan dengan kalender tersebut di atas. Tulislah tarikh tersebut dengan tulisan kecil di bahagian atas kelender tersebut, supaya Puan mendapat tarikh yang sebenar untuk bekerja keras (bersama suami). Walaupun masa haid Puan hanya selama 6 atau 7 hari, tetapi telur akan mula berfungsi selepas hari ke 10. Jadi pada hari ke 11 hingga 17 (Puan di dalam keadaan subur yang amat sangat dan kemungkinan untuk mendapat anak L (lelaki) adalah cerah. Mulai tarikh 18 hingga 23, adalah hari-hari untuk mendapatkan anak perempuan Untuk itu, saya sarankan agar Puan menggunakan masa (tarikh) ini sebaik mungkin untuk mendapatkan anak perempuan. Bila tiba pada hari tidak subur di atas 24 hingga 25 (lagi seminggu nak period) puan akan rasa sakit2 badan, sakit kepala dan moody. Itu salah satu tanda puan akan didatangai haid dalam masa seminggu dan masa Haid semula akan jatuh pada 30hb (selalunya akan tercepat atau selewat sehari)dari tarikh period terakhir.


Aku ikut yang ni je. pastu bila dah confirm pregnant, aku amalkan kat LINK ni..



klau anak laki- bersama time sblum subur,anak ppuan time subur 70%18:31

slalu minum soya mudahan baby sihat kulit pun bersih18:32

Suami perlu ambil makanan berakali - sayuran, buah-buahan, putih telur, susu
Isteri perlu ambil makanan berasid - daging, makanan laut( utk baby girl)
18:34

Makanan yang asid mcm buah-buahan limau, nanas, mangga, cuka, minuman gas jgn mkn slama 2bln.ni petua utk baby boy


Nak kata menjadi tu, alhamdulillah. BUT semuanya bergantung kepada Allah SWT juga kan. Banyak-banyak berdoa moga perkenankan apa yang kita hajati..:)



Kalau nak try kaedah lain, boleh cuba add suplimen B Complex untuk perempuan, dan Zinc Complex bagi lelaki. Kaedah ni sebelum mengandung lagi dah wajib makan yerp...




♥ mama Muhammad Dani Emir & Nur Izzara Dania ♥

5 comments:

Ann Ilias said...

kita pun ada dpt petua yg sama
so boleh starts amalkan dah ni
hehehe

sharEna said...

ana, kite nak cube =D
akhir bulan nie boleh proses kot. erk?? heheheh =)

Unknown said...

Kalo ikut petua yg Ana bg nie, sah2 akan dpt 2nd boy :).. Apepun, Wallahualam..:)

misha.w said...

like like!

Ana Lyana said...

@Kak KiWi

jue dh dapat pun anak lelaki..:)

korang2 lehla cuba..:)

Hello!

Hello! I'm Back! Hahaha... Saje nak meninggalkan jejak kat entry tahun 2022 ni... jumpa lagi nanti.. :) ♥ mama Muhammad Dani Emir ♥ Nur ...