Review check up 40 weeks

Tadi g check up kat KK Presint 11.

Resultnya :

Berat : uwaaa, naik lagi sekilo weyy, selagi tak bersalin, selagi tulah naiknyaaaa...Haisshh, jenuhla nak turunkan berat badan nanti..

Urine : ok

Hb  : Tak check sebab nurse kata baru minggu lepas check.. so, aku tak taula hb aku naik ke turun lagi..

BP : mula2 tinggi. pastu check balik..bertenang jap.. then baru ok..

Jantung baby : ok

Pastu, g jumpa doctor untuk scan 40 minggu. Result scan.. 

Gender baby : sama macam 3 orang doctor yang scan lepas-lepas..

Berat baby : around 3.5 kg! Wow Besarrrrr! Jenuh la aku push nanti ni..

Air ketuban : kurang kata doctor. So, aku di'refer' ke Labour Room Hospital Putrajaya.

Dalam kul 1 tengahari tadi, aku ngan Enady g Dewan Bersalin kat hospital Putrajaya nun. Masuk register then doctor lakukan prosedur dia. Merasalah kena seluk untuk second pregnant ni. Check CTG.. Scan detail. And doctor decide air ketuban cukup. Tapi 2-3 orang doctor jugak la yang tolong decide n kirakan air ketuban tu.. habis perut aku dibanjiri gel tu..hehe.. Air ketuban nampak macam kurang sebab doctor cakap ada border je.. tak nampak airnya.. Last2 normal..:)

Doctor suh balik umah dulu. Lagipun jalan pun lom bukak lagi. Tapi 5 hari lepas hari ni, kalau tak bersalin jugak lagi, on 21 Mac kenalah datang menyerah diri ye.. Doctor keskan kes aku ni sebagai IOL (Induce On Labour). But kalau dah ada tanda2 bersalin n so on tu kan, cepat2 lah datang hospital ye..Hehe.. Baik doctor!

Makanya, tunggu lah lagi 5 hari ya..:) Ibu, Ayah, Ika n Dani akan pulang ke kampung esok pagi.. Oh ye, lupa nak cerita, tadi dalam kul 11 pagi, ayah ngan Ika selamat sampai sini.. Akhirnya, jejak jugak ayah kat Putrajaya ni.. *Ayah jenis susah sikit nak ajak berjalan..=p


In case kalau dah bersalin bila Ibu Ayah dah balik, gamble jelah kami laki bini.. Uruskan apa2 yang patut, then balik kampung.. Takpe, adik aku ada, kakak ipar aku pun ada kot nanti. Leh tolong tengok2 kan..:)

Sekian, cerita 40 minggu saya!

♥ mama Muhammad Dani Emir ♥

2 comments:

MamaZana Baharum said...

take care...

AdaM Hawa said...

baby masih nak ddk dalam perut mama..

Hello!

Hello! I'm Back! Hahaha... Saje nak meninggalkan jejak kat entry tahun 2022 ni... jumpa lagi nanti.. :) ♥ mama Muhammad Dani Emir ♥ Nur ...