Monday, November 14, 2011

Ber'video' Call

Semalam, hilang jugak rindu bila buat video call ngan dia..Means, adik aku Ika yang buatkan, pastu suh Dani tengok.. Bergenang dah air mata bila tengok dia gembira kat sana..


Papa Dani cakap, Dani merajuk kot ngan kita. Kita hantar dia kat sana. Sebab papa Dani nampak macam Dani buat tak tau je kat kami.. huhu, sedih mak nak.. Takpelah, ianya hanya sementara. Nanti bulan depan mama amik Dani k..Hari-hari pegi keje ngan mama kan..Tak sabarnya nak tunggu detik itu..


Tulah, bila dah jauh ni rasa menyesal tak hingat bila dok marah-marah dia, bila babab-babab dia.. Kadang-kadang tu nakal sangat sampai dah tahap aku takleh nak kata apa.. Bukan buat apa pun, sepahkan makanan, pijak2 pastu kutip makan.. Ibu mana tak mengamuk kan kalau 2-3 kali cakap lembut2 pun tak jalan.. sudahnya babab kat tangan dia.. Dugaan dan cabaran dalam membesarkan anak, macam tu lah.. Baru umur setahun lebih, kalau dah umur besar sikit nanti, mana kita tau perangai anak kita. Moga-moga Allah lembutkan hati dia dan kuatkan hati aku dalam mendidik anak-anak kan..amin..


Ibu cakap, Dani sangat rapat ngan Aki dia. Sampai nak mandi pun nak Aki jugak yang mandikan. Kalau Nenek nak mandikan, mata melilau carik Aki dan tarik tangan Aki pegi bilik air.. alahaii, rindu papa ye.. Tapi aku rasa sebab ayah ada helikopter ngan kapal terbang kontrol tu kot.. Selalu Aki ajak Dani main..hahaha, ada motif rupanya ko suka ngan Aki je ye Dani..hiks..:)


Ok, Dani, semoga kamu baik-baik saja kat sana ye..:)

♥ mama Muhammad Dani Emir ♥

No comments: