Wednesday, October 19, 2011

Budak yang digilis!

Aku antara orang yang paling lambat kot dapat tengok video ni. Baru tengok malam tadi kat Youtube. Serius aku menangis terkedu lalu aku peluk Dani kuat-kuat... Tak sanggup nak tengok tapi ..........

Ke mana nilai perikemanusiaan orang yang lalu lalang tu hah? Budak kecil tu..sob sob sob..





Dikhabarkan yang budak tu dah  meninggal dunia...

Lepas tu baru dapat info ni..>>>

Di China, keadaan ini disebut sebagai kesan 'Peng Yu'. Sebelum ini, ramai mangsa kemalangan jalan raya, atau orang-orang yang telah jatuh sakit di jalanan sebenarnya berjaya menyaman orang-orang yang membantu mereka untuk sejumlah wang dengan mudah walaupun tidak ada bukti bahawa mereka adalah orang-orang yang menyebabkan kemalangan itu.



Sumber : Blog Aduka..

♥ mama Muhammad Dani Emir ♥

3 comments:

yun said...

ye betul tu....sbb tu dorg xnak tolong....tp teruk la kan...xder hati perut langsung org2 tu...leh jer tgk budak kecik tu..kite pun same lepas tu tgk smlm kt ofis terus teringt aqeef kt umah tuh....sedih la manusia zaman sekrg nih...:(

Zana Adieyza said...

mmg sedih sgt dgn kes tu.. tp ramai yg kata undang2 kat jepun tu pelik cikit.. sbb tu ramai yg x nak tolong..

namaberita.com said...

Sampai Hati kan...


Singgah & Follow sini ni...