kisah aku dan Hospital Putrajaya

salam pagi semua..eh dah tengahari..hiks=p
macam yg aku citer pd ari sabtu ari tu kan, pagi2 hari isnin (hari ni la) aku kena dirujuk ke Hospital Putrajaya...
pagi2 lagi aku dah tercongok depan kaunter pendaftaran tu...
enady tk dpt nk temankan aku sebab aku yg tak kasik..hehe...
bukan ape, nurse klink desa tu cakap aku kena dtg hospital just utk book tarikh je...
mls lak aku nk nyusahkan dia...

dah daftar semua2, aku kena pegi ke kaunter A..kaunter O&G...
O&G ni setau aku, klink pakar utk ibu2 mengandung...dlm istilah lain..gynea...
kat kaunter ni aku kasikla surat doktor n buku pink aku tu...
isi borang utk bersalin kat Putrajaya n nurse tu ckp, kalau penuh, maybe aku kena transfer ke Serdang atau Kajang...aku iyekan ajelah,
dlm hati, jgnla penuh time aku nk deliver tu..hikhik...
dan lagi...kat kaunter tu, nurse tu cakap lagi, aku takde ape2..masih lagi on diet control...
BSP aku yg 7.1 tu masih lagi normal..tak tinggi sangat...
huhu..lege..aku ingatkan ade ape2 problm ngan pregnancy aku ni..tk perlu jumpa gynea..

then, aku ke kaunter E...klink perubatan...
kat sini yg buat aku tunggu lama...
lpas daftar kat kaunter tu, aku kewna tgu sehingga nama ku dipanggil..
aku register kul 8.30 pagi, sampaila nk dekat kul 10 pagi..nama aku tak dipanggil2 lagi...
last2 aku terus tanya kat kaunter tu,

aku : ermm..nurse, saya tak tau kenape saya kena rujuk kat kaunter ni..sebab yg saya tgk semuanya org2 tua yg nk amik darah n check BP...saya dh tgu lama ni..tapi nama tak kena pnggil2 pun...

nurse : owhhh..ni Dieticent...puan kena jumpa ngan doktor pakat zat pemakanan...ari ni ke appointment?

aku : ooo ok...errr, saya ari ni baru dtg...nurse tu kate utk book tarikh...

nurse : ok, puan duduk dulu, saya call jap...

aku pun dudukla..dlm tk sampai 5 minit, nama aku kena panggil utk set appointment...

nurse : puan, dalam hari isnin sampai khamis, hari ape yg puan free?
aku : ermm..bila2 pun boleh...
nurse : ok, kalau macam tu, 18hb jan hari isnin minggu depan nanti puan dtg sini balik..appointment kul 9 pagi...register mcm biasa kat depan k..
aku : ok...dah takde ape2 lagi ke nurse?
nurse : dah..takde ape2 lagi..

aku rase cam hell je tau..kalau la aku tak ke depan utk tanyakan bila nama aku nk kena panggil, aku rase mau aku terbakar hangin satu badan kat situ tau...ape la, bagitaula awal2 kan senang...
aku tgu 2 jam semata2 nk book tarikh yang tak sampai 5 minit pun prosesnye..
uwaaaa...geramnye...

takpe, aku masih dalam tahap kesabaran...seb baik kat kaunter tu tulis..

'KESABARAN ANDA AMATLAH DIHARGAI'

sejuk sket ati...lpas tu terus aku g cafe carik makan...
perut dah lapo gile..
aku tapau je n makan kat opis...

♥ honey ♥

1 comment:

Errina.Rahim said...

kenapa ek klinik kerajaan kat putrajaya ni mcm tu..ina dah byk kali kena tau..bosan!!!

Hello!

Hello! I'm Back! Hahaha... Saje nak meninggalkan jejak kat entry tahun 2022 ni... jumpa lagi nanti.. :) ♥ mama Muhammad Dani Emir ♥ Nur ...