apabila nurse dtg rumah

hari ni hari sabtu kan...en ady macam biasala..selain dari Sabtu minggu pertama, dia akan bekerja stat kul 7 sampaila kul 3 ptg...org keje shift..mcm tu la..

yg aku pulak, mcm biasa kalau hari Sabtu..mmg cuti kan bagi org Gomen...time cuti nila nk buat segala2 kerja rumah...basuh baju, sidau baju, sapu sampah, mop lantai...masak...lebih kurangla kan...

dlm kul 11 pagi tadi, aku tgh sidai baju utk trip yang ketiga..(haha, org seminggu sekali basuh baju, mcm gitula...)
aku nmpak nurse Klinik Desa yg selalu aku pegi check up tu lalu depan rumah...
aku buat tak tau ajelah, dlm ati maybe pegi melawat umah org kot...
5 minit lpas tu aku nmpak nurse tu patah balik n terus parking kat area selang 2-3 buah umah dri umah aku...
haha...nk dtg umah aku rupanya...
abess..dngan aku tak mandinye lagi mase tu...dgn serabainye...
aku mintakla nk mandi jap...nurse kate tak payah..kejap je..ok..

Nurse ni name Kasmina or Kasmira..aku lupe lak...
Datang utk buat check up biasa...
dia amik blood pressure aku...( 120/70)
ngan check gerakan jantung baby...( baby aktif..kate nurse tu)
sembang2 lagi...dah 30 minggu awak ni...tk lm dah..

dan lagi satu, datang sebab nk sampaikan surat doktor...
dlm ati, aku dah berdebar2..ape pulak masalah kali ni...
ade dua kes..
1) aku dikehendaki menghadiri ceramah kesihatan tentang pemakanan dari Doktor pakar zat makanan..(ok, itu takpela..aku tk kisah je)

2) aku kena jumpa ngan doktor pakar sakit puan..hoho...klako plak bila dgr...aku tanya nurse tu, knpe sampai kene jumpa doktor pakar sakit puan ni...owh..itu adalah sebab BSP aku tinggi mase second check utk post lunch tu...klau korang ingat lagi..kat entry ni haa yg aku citer pasal BSP aku tinggi tu..

dua-dua kes ni aku kene rujuk ke Hospital Putrajaya...
sila datang ye ana hari isnin ni utk buat appointment...
huhu...dtg utk buat tarikh je, belm lagi nak jumpa doktor..adeiii...
harap2 keje tak banyakla minggu depan...
hari selasa tu pulak ade check up lagi kat klink desa tu..
aduhaiii...Ya Allah..tabahkan la hatiku utk menempuh semua2 ni...

♥ honey ♥

4 comments:

cikmemy said...

weee...bestnye nk dpt baby.tetibe rase nk kawen lak.hehehe

Cik Cookie said...

rilex sis
dah nak mom to be nih

Cik Cookie said...

rilex sis
dah nak mom to be nih

Unknown said...

wah siap nurse datang rumah g tu.. nana jangan riso k banyak2 doa mudah2an sumenye ok

Hello!

Hello! I'm Back! Hahaha... Saje nak meninggalkan jejak kat entry tahun 2022 ni... jumpa lagi nanti.. :) ♥ mama Muhammad Dani Emir ♥ Nur ...