alergik sebab ape ye?

aku telah mendapat alergik!!!...
sebab ape..aku kurang pasti...
gatal2 pada kulit bahagian kaki yang teramatlah gatal...
sampai aku rase mcm nk kerat je kaki...(dlm ati je)
gatal2 ni terjadi lpas je aku pulang dr kampung kira2 2 minggu lpas...
mula2 gatal skit2 je...
tetapi akibat gatal yang tak tertahan, aku garu habis habisan..
akibatnye lagi...ianya telah merebak ..merebak dan terus merebak..

dah pegi klinik...sampai habis dah ubat krim tu...
mmgla baik...tapi tempat lain pulak yg gatalnye...merebak..
doktor cakap , aku alergik...
doktor lain cakap, itu adalah sebab hormon...
ke ade sebab lain? bila pregy je kena macam ni?

betapa seksanya aku nk tdo malam...
kejap2 terjaga..mmg tak nyenyak...
sian kat enady yg turut terjaga bila aku terbangun...

enady yang rajin sapukan tiap2 kali aku nk tdo...
tiap kali sapu ubat, tiap kali tulah, airmata aku menitis...
sebab aku takleh nk sapu sendiri...(keadaan perut yag makin mmbesar menyukarkan aku utk tunduk)
sian kat dia yang hari2 remind kat aku : mama, meh sapu ubat dulu..(walaupun kdg2 aku saje buat2 lupa utk sapu ubat dan terus tdo)
thanks sayang...

sekarang dah 2 minggu gatal2 ni tak baik2...
macam2 ubat dah aku try...
perlukah aku minta air penawar utk ilangkan gatal ini?

♥ honey ♥

9 comments:

Zana Adieyza said...

akk, gie trs klinik pakar kulit.. better tanya utk dptkan kepastian..

take care ye..

masdila said...

kak kiter pnh jd cam tu....x taw lak law hormon org preggy kan

kiter jp doc tu kiter berpeluhjd kulit kiter gatal...

akk sapu bedak ruam tu jer,leh baik kak

anil lutaze said...

masyallah ana...x jejaskan kesihatan ke?? tkot jejaskan baby je..

UnGu VioLet said...

laaa.. siannyer.. moga cepat sembuh yer..

Ana Lyana said...

adieyza : thanks ya...tu last solution kot...nak try ubat ruam dulu...

qaseh : tula, kalau berpeluh je mmg gatal..adoiiila...

anil : doktor ckp tak jejaskan baby sebab luaran je...kesihatan mama dia je yg terjejas sebab sngtlah tidak selesa...

CikPuanMiera said...

ui aku nengok aritu xde la terok camneh... hope ko cpt2 ok eyh...

Diarihatiku1976 said...

kes ni sama ngan kak uda akak... hormon tu.. habis pantang jer... ok balik.. tapi parut tetap ada... so jgn keruk sampai berdarah yekkk...

Cik Cookie said...

itu normal utk org pregnant.
dun worry

chik star said...

salam ana,
lamenye xsggh sni
hihi

ana as rase tuh cume alahan mase pregy je kot.nnti lepas bersalin mesti semue hilg.

tc
:)

Hello!

Hello! I'm Back! Hahaha... Saje nak meninggalkan jejak kat entry tahun 2022 ni... jumpa lagi nanti.. :) ♥ mama Muhammad Dani Emir ♥ Nur ...