ingin coret2 saje

mata sudah mengantuk tapi hati ini tetap bercita2 utk mncoret sesuatu...
suami ke rumah jiran, entah hal apa yang dibualkan...pukul 10 kang balikla katenye...utk mengerat2kan silaturahim alasannye..hehe..apo2 jelah papa uii..

kisah ari ni sepanjang hari...
takde ape yg menarik...pagi2 sudah tercongok di opis...sarapan roti canai n nescafe ceriakan harimu...mmg ceria..hiks=p..siapkan report yg perlu dihntar hari ini...sambung keje, keje n keje...bila tiba tengahari, hati jadi resah gelisah..nk turun ikut dorang g lunch pon aku tak bape selera nk makan...mncari sesuatu yang sangat penting...fail sulit..huhu..alhamdulillah..berkat aku sabar dan terdudukla kejap sebab dok pk manela pegi fail n last sape yg pegang...hahaha..sekali fail itu berada di celah2 fail yg lain..yeay! fuhhh..lege gile hati ni...n terus lapar..hahaha..tadi tk ingat nk makan ek..hihi...bila hati sudah senang, perut pun bunyik2 la...

lpas lunch, macam biasa..mata mesti mintak dilelapkan..huhu..sempatla kot lelap 10 minit..jadikla..hihi..kul 2 sambung keje cam biasa....dan kami menerima kehadiran seorang staff baru..menggantikan cik Rock yg bertukar ke bahagian mane aku tak ingat setelah dinaikkan pangkat dari Penolong pegawai Gred 32 ke Gred bape ntah..36 kot..hihi..Puan Kintan nama staff baru itu...tak sempat bertanya puan dari mana..takpe..esok2 boleh tanya kan...:)

aku balik jam 6 ari ni...
sampai rumah, si suami mmg dah sampai n sedang berkemas2 rumah...hikhik..dia mmg rajin..keje aku bila balik rumah adalah memasak saje...yg lain semua di yg uruskan...aku tak minta dia begitu tapi sudah sejak azali..cait..azali la sangat..hikhik..dia mmg seorang yg rajin membantu kerja2 rumah...bukan di rumah sendiri je, umah mak abah, ibu ayah...even kalau jiran2 ade knduri pun, mesti tidak ketinggalan mmbantu...ye..suamiku adalah seorang yg suke bermasyarakat..hak!..kadang2 rimas pun ade...ramah semacam..hihi..yang tinggal sederet ngan umah aku ni, habis ditegurnye...tapi merungut jugak bila org yg ditegur tidak menyapanye balik..hahaha..papa papa...

layan drama Cinta Balqis jap..
selesai itu, mandi2 n selesaikan ape2 yg patut...kul 8 aku stat masak...menu ari ini adalah gulai tempoyak dan ikan selar goreng..nyum nyum...cukup menyelerakan tapi tulah, bila aku masak sikit je nasik, masing2 berebut nasik minta ditambah..hahaha...bila masak banyak..terbuang gitu je nasik tu...

sampaila sekarang ni, tika dan saat aku menulis...suami masih tidak pulang...mata semakin mengantuk...tdolah..pintu takpe kunci..dia ade bawak kunci umah...ok guys...honeysour memberhentikan ketukan jari jemari di keyboard nye...gud nite n sweet dream...tata..salam..

♥ honey ♥

1 comment:

pRincESs_N said...

hubby ko peramah yunkk...

Hello!

Hello! I'm Back! Hahaha... Saje nak meninggalkan jejak kat entry tahun 2022 ni... jumpa lagi nanti.. :) ♥ mama Muhammad Dani Emir ♥ Nur ...