sisuami yang sangat rajin buat breakfast utk isterinya

tajuk entry panjang bebeno...
semalam hari ahad...demam malas aku dah melanda..
si suami pulak yang terlebih rajin...
before this aku ade citer kan yg enady ni bab masak2 mmg dia serender punye..
tetiba pagi ahad tu, bangun pagi dengan cita-cita yg tinggi menggunung..
hahaha..takdelah menggunung sangat...tapi kagum la aku...
sanggup ni cakap ngan aku..
: telur hancur :

enady: ma, ma tdo la sampai betul2 rase takleh tdo dah..
aku: hurmm..ok..(jawapan org yg tgh mamai) n sambung tdo balik...

aku dgr dia mandi...
aku tdo balik..
gile penat weii..
kan satu hari sabtu tu aku berjalan beraya umah orang...open house la..
balik kul 11.00 tu, dah flat dah tapi tahan mata ngantuk nak tgk Man U punye pasal..
last2 2nd half dua2 tertdo depan tv...

aku dgr bunyi kelentung kelentang pulak kat dapur..
aku gosok2 mata tgk jam, dah kul 9.00 pagi..
aku sambung tdo balik..lantakla ape si suami buat kat dapur..
kate suh tdo tadi kan..=p

tak lama tu, aku terbangun sendiri..
bangun terus mandi...

tgk2 atas meja makan...
waaahhhh...
breakfast dah siap!!!..
suke suke..

enady yg buat breakfast tu..
walaupun hanya sandwich dan air teh o,..org kater very simple la kan..
tapi bagi aku...itu satu petanda baik..hahahaha..(isteri kejam)
taklah korang...bagi aku, sangatlah gigihnye enady bersusah payah pegang kuali n sudip...
menyiapkan sarapan pagi utk isterinya...huhu..terharu..
tak penah2 tau dia nak offer diri sendiri utk masak ape2..
selalu bab2 masak aku yg setelkan..
dia bab2 kemas rumah n sidai kain...selalunye weekend la..

mama bangga tau ngan papa...
i love you papa..

:sandwich with telur hancur..:

tengahari tu, takkanlah dia yg nak masak pulak kan..
enady mane tau masak yang berat2 ni..
turn aku pulak yg masak...
atas permintaan enady, dia suh masak makaroni..
dengan rajinnye, aku masaklah makaroni dgn jayanye..hehe..



: kat belakang tu iaji yang terbungkang depan tv tgk F1 :

honey :>>

6 comments:

attyfir said...

bagus semangat camnie..suami isteri yg saling tolenrasi...yg penting kerjasama..

::ainbutterfly~ said...

ajar ain wat makaroni.tak penah wat pn..penah makan skali je..

masdila said...

suker nyer dyer bersemangat blik nk berblog,,,,
tiap2 hari tunggu
rindu kamo...

pRincESs_N said...

wahh...untung ko dpt hubby cmtu...nk hubby gaks..hihihi...

CuTeMiUt78 said...

wah.. bagus2.. camtu la kan..

anil lutaze said...

sdpnyee

Hello!

Hello! I'm Back! Hahaha... Saje nak meninggalkan jejak kat entry tahun 2022 ni... jumpa lagi nanti.. :) ♥ mama Muhammad Dani Emir ♥ Nur ...