Skip to main content

review : Jelita


dulu aku giler citer ni tapi tak dapat nk tgk selalu sebab waktu siarannye pukul 3.30 petang...
ibu aku pun minat giler ngan citer ni...
kul 3.30 dah ngadap depan tv...
sungguh jeles tau...

tapi sekarang aku boleh tgk dah.....

sebab...

waktu siaran ulangannye pada pukul 6.00 petang...
setiap hari jumaat, sabtu dan ahad..
yeayy...
aku adalah peminat Agnes Monica tau...
kalau korang tgk sekali imbas...
muka agnes tu ade cam muka kawan aku si anil ni..
tengok...


tengok....



tengok lagi...


mmg cun kan...

jejaka2 di luar sana...
she's pretty but no available...
dah kawen ok...
(kawen ngan senior aku, kenala jaga reputasi kan..hikhikhik..kan anil kan..)

eh nak citer pasal cerita Jelita ni tadi kan...
melalut dah aku..
sebelum tu, maaf anil..
ku curik gambar mu ...
kucurik sebab gambarmu cantik..hehe..

sinopsis citer Jelita ni aku google saje di internet...
sebab sekarang masih lagi part Jelita baru berkenalan dgn Bayu..

sinopsis:

Jelita adalah seorang gadis yang cantik, ceria, bersemangat, berani, berjiwa sosial tinggi, penolong, dan rela melakukan apa saja untuk membela sahabat-sahabatnya. Satu hal yang paling dibenci Jelita adalah orang kaya, karena sejak kecil Ibunya, Rima, selalu mengajarkan pada Jelita bahwa orang kaya itu sombong dan selalu mementingkan dirinya sendiri, dan hanya akan membuat gadis miskin menderita.

Sebenarnya Rima bukan ibu kandung Jelita. Ibu kandung Jelita adalah Laras, sahabat Rima. Sebenarnya Laras adalah seorang wanita yang baik hati, tapi dia lalu tertipu oleh seorang pria kaya yang menikahinya cuma untuk mempermainkannya. Bahkan hubungannya dengan pria itu telah menyebabkan kesalahpahaman, yang menyebabkan Laras terpaksa mendekam di penjara selama belasan tahun. Laras berada di tempat yang salah pada waktu yang salah, sehingga menyebabkan dia menjadi tertuduh atas terbunuhnya suami Kartika, Rizal.

Kartika yang mengira Laras adalah pembunuh suaminya sangat mendendam pada Laras. Dia bersumpah tidak akan pernah memaafkan laras dan membiarkan laras hidup tenang. Bahkan dia tak henti-hentinya mendoktrin putra tunggalnya, Bayu, agar membenci pembunuh Papanya dan seluruh keluarganya, bahwa dia tidak boleh berhubungan dengan mereka, apapun yang terjadi.

Beberapa bulan setelah dia mendekam di penjara, Laras baru tahu bahwa dia hamil. Tak ingin bayinya dibesarkan dalam lingkungan penjara, Laras pun memberikan bayinya pada Rima. Namun Laras meminta Rima merahasiakan soal Jelita pada semua orang.

Waktu berlalu. Jelita tumbuh menjadi gadis yang sangat cantik. Suatu hari, tanpa sengaja dia bertemu dengan Bayu. Tanpa mengetahui latar belakang permusuhan keluarga mereka, kejadian demi kejadian diantara mereka tak disangka-sangka malah menyebabkan tumbuhnya benih-benih cinta diantara mereka.

Sementara itu, Rima yang sudah berumur mulai sakit-sakitan. Dia menderita penyakit parah yang tidak bisa disembuhkan lagi. Dalam batinnya, Rima merasa tersiksa, karena dia masih menyimpan rahasia besar yang tak diketahui seorangpun.

Saat sakit Rima semakin parah, Rima pun akhirnya memutuskan untuk memberitahu suaminya, Rano. Tapi malang, belum sempat menyelesaikan perkataannya, Rima sudah keburu meninggal. Karena itu, informasi yang sampai di telinga Rano hanyalah kata-kata bahwa salah satu dari puteri mereka bukan puteri kandung Rano. Rano menanggapi kata-kata Rima dalam arti yang berbeda, dia mengira isterinya telah selingkuh. Kekecewaan Rano memicu konflik baru. Sikap Rano terhadap puteri-puterinya jadi berubah dingin dan menjauh karena dia mengira salah satu dari mereka adalah hasil perselingkuhan.

Bagaimanakah kelanjutan cerita ini? Apakah rahasia Rima pada akhirnya akan terbongkar? Bagaimanakah kelanjutan hubungan Bayu dan Jelita? Saat Kartika mengetahui hubungan mereka, apakah Kartika akan menyetujuinya? Bagaimana reaksi Bayu saat mengetahui bahwa Jelita adalah puteri dari orang yang sudah membunuh Papanya? Apakah dia tetap akan mempertahankan hubungannya dengan Jelita, ataukah berubah membencinya?

enjoy...


♥ honey ♥
3 comments

Popular posts from this blog

Tips hapuskan ulat gonggok

Salam alaik,

Saudara Abdul Aziz dari Kelantan bertanya bagaimana cara nak kurangkan populasi Ulat Gonggok di rumahnya. Saya rasa mungkin ada sarangnya di tanah berdekatan.

Biar kita kenal dulu makhluk alam yang bernama Ulat Gonggok:
1. Umur Nyawa : 5 tahun ( kalau cukup makan )
2. Jumlah sekali bertelur : 200 hingga 300 butir
3. Banyaknya kaki : dalam 400
4. Bahaya tak : tak berbahaya kecuali kepada yang ada alergi
5. Kumpulan Kehidupan : arthropoda anak beranak ketam ( bukan serangga )
6. Tempat ia paling minat buat sarang : TEMPAT LEMBAB
7. Makanan Utama : DAUN-DAUN dan DAHAN-DAHAN reput
8. Kenapa ia masuk rumah : CARI TEMPAT BERTEDUH jika hujan lebat sangat
9. Boleh ke bersarang kat rumah : Selagi ada makanan dan kelembapan seperti di belakang almari, lubang-lubang tepi sinki dapur, tempat longgokan kertas atau pakaian yang lembab.

Bila kita kenal Ulat Gonggok, kita dah boleh kurangkan jumlahnya:

1. Dalam rumah :
>> cari tempat lembab dan punca lembab. Kalau sebabnya air menitis dari paip…

Tanda-tanda nak bersalin

sumber dari : here

Apakah tanda-tanda hampir bersalin? Tanda-tanda bersalin berbeza bagi kebanyakan wanita.

Bayi turun ke bawah

Perut menjadi ringan sekitar dua minggu sebelum kelahiran kerana kepala bayi sudah pun 'turun' ke dalam kawasan rangka tulang pelvis. Anda mungkin terasa:
sakit di bahagian kelangkang kerana bayi menekan.kerap membuang air kecil semasa ini kerana bayi menekan pundi kencingsakit perut, memulaskerap buang air besarkerap terkentut

Keluar lendir pekat atau keluar darah bercampur lendirLendir pekat seperti gam lekang dari laluan pintu rahim apabila pintu rahim mula menipis.Lendir bercampur darah pula keluar apabila pintu rahim mula membuka. Boleh berlaku beberapa jam atau beberapa hari sebelum bersalin. Segera ke hospital.Sakit belakang
Bayi beralih dan menekan tulang belakang anda.
Untuk mengurangkan sakit belakang anda, posisikan diri anda seperti merangkak (tapi jangan merangkak ke depan!), dan angkat atau tinggikan badan anda ke atas, tunggu kiraan 5 dan re…

Panduan Nak Daftar Anak Ke Tadika MAIWP

MAIWP - Majlis Agama Islam Wilayah Persekutuan
Tadika ni agak famous jugak di kawasan Putrajaya. Selain daripada silibus nya yang islamik, transit sampai petang, yuran bulanannya yang agak mampu bayar jugak menjadi pilihan bagi golongan pertengahan di Putrajaya ni. Yuran murah tu bonus.. :)
Ingat lagi tahun lepas mencarik dan pening nak buat pilihan nak sekolahkan Dani ni. Akhirnya sekolah ni menjadi pilihan bagi aku n husband. Dah isi borang bagai tapi lupa nak hantar. Nama Dani tercicir. Frust menonggeng aku. Then decide nak hantar dia ke sekolah tadika KEMAS kat Ayer Hitam. Dah register bagai. Tengah beli baju sekolah kat Serdang, dapat whatsapp yang Dani dapat sekolah kat Tadika Al-Hidayah MAIWP kat Presint 9.
Alhamdulillah... Sadis kalau diingat2 balik... :) 
Ada aku kisahkan dalam blog ni dulu... http://honeysour00.blogspot.com/2015/01/tadika-islam-maiwp-al-hidayah-presint-9.html
Tahun depan Dani 6 tahun, aku nak continue je dia sekolah kat situ. Habiskan segala-gala yang dia d…