raya ketiga - tiba masa utk rumah mertua pulak

sangat sedih masa ni...
aku tau ayah pun bersedih..
tu sebab dia berdiri di sebalik grill tu..
aku nampak mata ayah merah...
ayah ni mmg sensitip sket...
pantang ade yg tersentuh hati..mesti bergenang dah air mata..
tapi ayah pandai cover kesedihan dia..
ade satu mase tu, ayah suh kak yang amik kan spek mata kat dalam keta...
aku tanya nape yah, ayah cakap mata masuk habuk...pedih mata...
tapi aku tau ayah, sedang menangis...
kes nya mase kakak ayah (mak alang) minta maaf ngan ayah pasal sengketa lama...
tu hal org tua, malas aku nk campur..
yg pasti, aku ikut pangai ayah yg ni...
cepat nangis..hikhikhik...

ok melalut dah ni..
raya ketiga tu, pagi2 lagi aku dah bersiap utk pulang beraya pula ke rumah mertua..
kejam ke ek aku ni..
raya ke tiga baru nak balik umah mertua?
hurmm...
anep ikut aku balik sekali sebab dia ade banyak assignment nk kna buat...
mmg pun, aku tgk time raya tu,
tak habis2 ngadap laptop buat keje...
sampai ajak g beraya pun tak nak...
balik tu singgah jap kat UIA nun coz anep nk amik assignment dia..
n pastu drop dia kat Putra LRT Gombak..
dia naik train saje utk ke umah sewanya kat Tasik Permaisuri Cheras...
sebabnya, aku dah awal2 cakap aku malas nak redah KL...

hahaha..gambar ni ika tgh moody...
tu yg dia terduduk...
dia moody sebab ayah tumpahkan dia punye choc rice yang dia kutip dari kuih raya yg dia makan..
sekali tu, ayah tersenggol tangan dia..
n tumpah..terus ika nangis..

aku dah nak balik pun dia tgh moody jugak..
tu yg muncung sedepa tu...
langsung tak salam2 n sayang pun...
tgh merajuk kan..
lagipun dia marah kat aku tu..
aku tau..
sebab aku balik awal..
tak puas bermanja katanya...
2-3 hari lpas tu, call aku...
cakap dia rindu kat aku...
alahaiii...
terbayang2 muka ika sekarang ni...
hari ni bufday dia...
ibu citer , pagi2 lagi dah pegang hp nak mesej aku..
sekali hp ibu takde kredit...
sian dia...nak msj anep pun, takleh takde kredit...
mintak ibu belikan kek nak bawak sekolah..
ibu aku keje manela ade masa...
ibu cakap nanti nak bawak ika makan KFC...
hehe..ika ika..manja sungguh kamu...
along abag ijai abg anep n kak yang takdela nak merasa macam tu dulu...
takpelah lagipun dia je yg ade kat umah teman ayah n ibu..
tu la manja...yg lain semuanya merantau...

2 comments:

joegrimjow said...

xde mertua lagi...

cam2 ragam masa raya ni
yg pntg
kena happy

pRincESs_N said...

sonok braye kt kg..

Hello!

Hello! I'm Back! Hahaha... Saje nak meninggalkan jejak kat entry tahun 2022 ni... jumpa lagi nanti.. :) ♥ mama Muhammad Dani Emir ♥ Nur ...