suka duka berblog

baru aku tau suka duka hidup berblogging ni..tak selamanya kita akan seronok berblog..
satu masa kita akan rasa macam nak berhenti tulis blog...
dan itu yg aku rasa saat ini...

satu panggilan talipon dr seseorang malam tadi telah melemahkan semangat ku utk berblog...
tak kusangka pengalaman yg aku ade dan aku cerita di sini utk dijadikan pengajaran telah mengundang kemarahan seseorang...

pada yang baik hati n yang terlalu prihatin sangat tu..ketahuilah bahawa anda telah menghuru-harakan hubungan aku dengan seseorang..hubungan yg terlalu rapat dan dah anggp macam keluarga sendiri akhirnya terlerai...

ye, aku mengaku salah aku sebab terlalu berterus terang di dalam blog ini...aku terlupa yang dunia blog ini bukan hanya keseronokan semata-mata...tapi ada dukanya...sehingga kini aku sangat stress bila mengenangkan nye...

pada R, saya minta maaf banyak2 dari ujung rambut sampai ujung kaki...saya tak sangka begini akhirnya...saya mengaku salah saya..dan lpas ini saya takkan libatkan sape2 lagi dalam keluarga R...niat saya takde lain cuma sekadar cerita utk dikongsi...tak tau yg ianya amat mendukacitakan R..maaf sekali lagi...

ape yg harus aku buat sekarang? adakah perlu aku berhenti berblog? atau memprivatekan blog?
sayangnye nk tinggal dunia blog...

ape pendapat korang?

14 comments:

Intan ~ Nur Azlina said...

Salam Ana,

sy rasa x yah la smpai nk bhenti blogging or nk private blog... if klu nk private kn blog tu, invite le kite erk... :-) suka je blogwalking kt sini senyap2...

baik buruk donia blogging mcm ni la kot.. kekdang ada org suka.. kekdng ade je yg mencemuh.. realiti idup...

Fieza a.k.a ibu Qaisz + Dayana + Anas said...

ana,
takyah benti laaa...
anggap je tu sebagai pengalaman berblog...
takyah la smpi benti ye...
tp klu nk private invite fiza skali tau...

CuTeMiUt78 said...

eemmm tu la dunia blogging kan..
ala dik.. jgn diambil hati sgt..
akak rasa la kan.. tak yah berenti dari dunia blog ni.. sebabnya disini la kita nak luah kan apa saja... tapi dlm pada tu.. harus la berhati2 supaya tiada yg tersinggung.. cam akak pun pernah lalui perasaan begitu... smpi tak bertegur sapa... tapi akhirnya kami baik semula...
klu nak privatekan blog ni.. jgn lupa invite akak ya. Buat la keputusan sebaik mungkin

nasya naim said...

::ana..apa yg buat sampai nak berhenti ni?teruk sgt ker?::

said...

salam honeysour...

tak perlu la nak tutup blog.....

mungkin kesalahan yg kita wat tu...
tanpa kita sedari.....

teruskan ketok kebod PC...dan menulis citer2 mu...


^_^ lama yanie tak singgah kat sini...

jay said...

RILEK LER HANI,ANGGAP JER TU PERKARA LPS..JGNLA SMP XNK BERBLOG LAGI NNT XDPT BACE LG..

violetless said...

ala jgnla kak..wpon sy tak nah bg komen..sy slalu je folo ape yg akak tulis..bia la kak...kang private kang takde plak bahan sy nak baca...kurang da satu..waaaa

mAr@ZiEy said...

Jgn lah tinggalkan dunia blog..sy pun pernah kene cam yg awk kene..tu la lumrah kehidupan seorang blogger..cam hidup realiti kter gak..ade org suke..ade org tak suke..jgn la di sebabkan si Dia..terus nak berhenti dr berblogging..nahe..nahe..jgn..jgn..kene kental hadapi sume dugaan dunia blogger ok..

I Love ur Blog so Much..

Unknown said...

lor nape jadi cam tu lak nana??? tak kan nak stop blogging plak.. mintak maaf jer pada yang berkenaan then delete cite pasal R tu.. settle! mudah2an hatinya sejukkkk

pRincESs_N said...

weh...jgn smpai stop bloging..

fazemy said...

Crita psl apa ni Liana? Sabarlah..hidup ini kan penuh dugaan. blog aku slalu org bg komen negatif..smpai satu tahap aku rasa taknk tulis dh..jd aku slow kan menulis. sbb tak smua org akn sependapt dgn kita.

::ainbutterfly~ said...

blog is like a diary,,cerita hidup kita..luahan hati kita..jgn stop..ain setuju dgn kak ila..just delete and go on..

anil lutaze said...

ana...tkotnyeee...x sdr lah kkdg entri kite ni leh buat org dendam n sakit hati...kisah ana ni boleh anil jadikan pengajaran..

x yah lah benti ana...private ok..

masdila said...

jgn la stop blog,,,,

Hello!

Hello! I'm Back! Hahaha... Saje nak meninggalkan jejak kat entry tahun 2022 ni... jumpa lagi nanti.. :) ♥ mama Muhammad Dani Emir ♥ Nur ...