geram + sedih + terharu

semalam, pada asalnye aku nak g klinik kesihatan Putrajaya
untuk buat buku ibu mengandung ~ buku kaler pink tu...
aku ngan enady konon nak amik timesleep la..
masuk keje lewat kan...
sampai klink dalam kul 8.05 minit...
mmg dah ramai orang...
merata2 orang pakai mask..
termasuklah aku n enady..
berhati2 katernye...mencegah lebih baik kan..=p

dah amik no segala...
tgu la jap...
biasala kerajaan kan...mmg lama beno nak tgu sampai giliran..
semua sudah maklum itu kan..
ke ade yg tak tau lagi...=p
aku tgu sejam nak sampai no aku...
bila dah sampai giliran aku...
alangkah kecewanya....
disebabkan aku menetap kat DEsa Pinggiran Putra, iaitu Daerah sg.merab, kajang...
makanya aku dikehendaki buat buku pink itu di Klinik Desa Putra...
klink kesihatan yang berdekatan dgn rumah..
sebab senang nurse nak datang rumah...
huhu..dahlah tgu sejam, pastu dia suruh balik plak buat kat tempat lain...
uwaaaa...geramnye...
tapi yela, aku manela tau prosedur dia mmg macam tu kan...

jadiknye aku n enady patah la balik dengan perasaan hampanye...
aku dah nangis2 dah...nasib baik pakai mask...
nampak airmata jela yg mengalir kan...
tak perasan sangat aku nangis..
mase tu aku tak paham, aku ingatkan kna pegi kat klink yang berdekatan rumah
untuk pengesahan pregnen...
kat area umah aku, Klinik swasta ni jelah yang ade...
Klinik Hanita...
aku pegi sini jumpa doktor...
n barulah doktor bagitau yang mmg semua ibu mengandung kawasan DPP
kna g check up kat Klinik Desa Putra tu...
mintak map, doktor tu tak tau la pulak...
doktor tanya nak scan tak...
aku n enady tnya dulu brape harga utk scan tu...
kalau sampai beratus..biarlah tgu gaji dulu...
rupanya hanya RM35...
doktor pun scan perut aku...

doktor tanya, betul ke ade baby ni...
aku terkedu la kejap...
dan cakap...
ntahlah doktor...ari tu check pakai pregnency test tu +ve...
simptom2 pregnen macam alahan takde...
tapi muntah2 banyak kali...
tu yg aku paling tak tahan...sakit wooo muntah ni...
rase nak tercabut anak tekak...

last2 doktor hanita tu cakap..
hehe..ade ni...
boleh lak dia senyum2..nak buat suspen aku la tu...
dia cakap lagi..tak berape nampak lagi sebab perut awak ni tebal sangat...
ooooooo................hiks=p
patutla perut aku dah nampak buncit walaupun baru je 2 bulan pregnen..
doktor tunjuk baby tu dah ade jantung...
n ukur kantung baby tu...
tetiba rase mengalir je air mata...
terharu..
barulah aku percaya yang aku pregnen...
sebelum ni bukan tak pecaya, tapi was was...sebab aku alahan tak de...
enady pun banyak kali cakap ngan aku...
nak nangis nak nangis...

akhirnya berita tu mengembalikan mood gembira aku pagi tu..
kan dah spoil mase kat hospital tu...
meh aku tnjuk gambar baby aku dalam perut ni..
aku ingat yang bulat itam tu kepala baby...
rupa2nya tu adalah kantung nye..
baby yang kaler putih2 tu...
oooo....=p

lpas scan tu, aku n enady g la carik klinik desa tu...
mak aihh..punyelah jauh...
mmg betul2 jalan kampung tapi bertar la...
umah kawasan kampung tapi design rumah...
mmg cantik giler....
dorang dah renovate rumah batu sebijk...macam2la design nye kan...

carik punye carik...
jumpa jugak akhirnya...
tapi hampa sekali lagi...
klink desa tu hanya dibuka pada hari selasa untuk ibu mengandung...
hari khamis utk kanak-kanak...
uwaa.....penatnya carik...
ade tulis kat papan kenyataan tu...
nurse2 tu semua g melawat rumah ibu mengandung...
maknanya hari selasa depan la baru aku g buat buku pink ituu...
alahai..puasa lak tu... penat penat...
bila dah tgk tutup tu, mase tu dah pukul 12.30 tengahari..
hurmm..masing2 dah takde mood nak g keje..
jadiknye kami ambil cuti sehari...kebetulan pulak kakak iparku call...
suh makan sana..
hahahha..rezeki2 kan...
dan weols pun bergerak la ke Bandar baru nilai...
sampai malam lepak sana...

ok dah...
next entry adalah entry makan2 yang dibelanja oleh birasku...
abg lan...husband kpd kakak enady..


8 comments:

nasya naim said...

::tahniah ana..waa.bestnyer being future mama::

Diarihatiku1976 said...

wahhh.. seronoknya.. tahniah dari akak....

Unknown said...

oic nana tak tau ker yg kene wat buku pink tu kat klinik yg berhampiran ngn alamat tempat tinggal kita.. sepatutnya yg akak tau mcm tu laa.. tak pela nana sabar la yer.. cian sampai nangis2..hihi pasni minggu depan pi buat buku pink kat klinik yg dekat ngn umah tau! senang nurse nak datang cek nanti..

anil lutaze said...

ouhhh...comelnyee...

tersgt tahniah ye anaaa...weee

mAr@ZiEy said...

Congrats utk berjuta kali yer..huhu..
Touching lak bile dpt tgk baby sndiri kan..uhhu

::ainbutterfly~ said...

isk nak nangis plak bace..tmbah2 yg last tu..beshnye dpt tgk baby..bile la ain plak kn...

jay said...

tahniah yer..niway slm perkenalan..

ashfarma said...

Alahai ..cari number talipon clinic ni tok jumpo2 alih2 nmpka blog ni bukak la kot2 ada no talipon...

Hello!

Hello! I'm Back! Hahaha... Saje nak meninggalkan jejak kat entry tahun 2022 ni... jumpa lagi nanti.. :) ♥ mama Muhammad Dani Emir ♥ Nur ...