Skip to main content

sate oh sate!

lama benor dah tak makan sate...
last makan sate bila ek...
haa...mase dinner Seksyen wang awam kat INSPEN ari tu...
hiks=p macam lame je, padahal baru je awal bulan 7 ari tuh makan...

aku tak tau la nama kedai makan ni ape...
yang aku tau...sate ni hanyalah macam gerai tepi2 tu...
macam mane nak cakap ek...
ala, kalau g alamanda tu, kedai dia macam stall2 kecik yang kat tengah2 alamanda tu...
yg ade jual jeruk, selipar murah depan Walk In tu...
hah..macam tu la...
sape yg tak paham...hurmmm...
asalnya kedai ni kedai mamak..eh restoran...
sebab ruang dia besar...
pastu kat tepi2 tu ade jual ikan bakar, sate...
macam2 la..
bagi tekak orang pregnen macam aku ni,
hurmmm...tak sedap sangat...
ntahla...tak teringin nak makan sate kot...
aku nak pizza hut sekarang ni!!
tapi takut nak kuar tempat2 awam macam tu..huhu..
bila la nak merasa...
oh ye, kan aku citer yang aku lepak umah kakak ipar aku...
kat Bandar baru nilai...
abg lan balik keje terus ajak kuar makan pas maghrib tu...
aku n enady siap2 mandi n solat bagai...
makan2 n terus balik umah....


tengoklah penguasaan orang2 berbangsa mamak terhadap perniagaan makanan...
sekarang ni merata2 kan kedai mamak...
ko pegilah celah mana...
mesti ade kedai mamak...
kat area umah aku tu pun ade..tapi mencekik darah sungguh...
air milo yang tak sedap tu RM2.00 ok..
mamak biasa je...bukan yang standard kat Bukit Bintang tu...huhu..
ish ape ni ngamuk2 ni...hehe...

lupe lak nak ucap tima kasih kat abg lan n akak...
tima kasih ye banje ana n ady makan sate...
ade rezeki banje lagi ek...
hikhikhik...
eh lupela nak buat entry makan2 lpas turun dari genting tu...
ade dalam draft ni lupa nak publish...
esok2lah ek...
nak balik dah ni...
hari ni enady amik..sebab semalam tayar keta pancit n tadi dia g tukar tayar baru kat kedai kawan dia di Shah Alam nun...
ok tata...
selamat malam...
nak bagtau jugak ni, hari ni aku tak yah masak..
hhihi..lauk banyak aku tapau dari opis ni..
tadikan jamuan...
tu esok2 aku citer ok...
babai guys...


3 comments

Popular posts from this blog

Tips hapuskan ulat gonggok

Salam alaik,

Saudara Abdul Aziz dari Kelantan bertanya bagaimana cara nak kurangkan populasi Ulat Gonggok di rumahnya. Saya rasa mungkin ada sarangnya di tanah berdekatan.

Biar kita kenal dulu makhluk alam yang bernama Ulat Gonggok:
1. Umur Nyawa : 5 tahun ( kalau cukup makan )
2. Jumlah sekali bertelur : 200 hingga 300 butir
3. Banyaknya kaki : dalam 400
4. Bahaya tak : tak berbahaya kecuali kepada yang ada alergi
5. Kumpulan Kehidupan : arthropoda anak beranak ketam ( bukan serangga )
6. Tempat ia paling minat buat sarang : TEMPAT LEMBAB
7. Makanan Utama : DAUN-DAUN dan DAHAN-DAHAN reput
8. Kenapa ia masuk rumah : CARI TEMPAT BERTEDUH jika hujan lebat sangat
9. Boleh ke bersarang kat rumah : Selagi ada makanan dan kelembapan seperti di belakang almari, lubang-lubang tepi sinki dapur, tempat longgokan kertas atau pakaian yang lembab.

Bila kita kenal Ulat Gonggok, kita dah boleh kurangkan jumlahnya:

1. Dalam rumah :
>> cari tempat lembab dan punca lembab. Kalau sebabnya air menitis dari paip…

Tanda-tanda nak bersalin

sumber dari : here

Apakah tanda-tanda hampir bersalin? Tanda-tanda bersalin berbeza bagi kebanyakan wanita.

Bayi turun ke bawah

Perut menjadi ringan sekitar dua minggu sebelum kelahiran kerana kepala bayi sudah pun 'turun' ke dalam kawasan rangka tulang pelvis. Anda mungkin terasa:
sakit di bahagian kelangkang kerana bayi menekan.kerap membuang air kecil semasa ini kerana bayi menekan pundi kencingsakit perut, memulaskerap buang air besarkerap terkentut

Keluar lendir pekat atau keluar darah bercampur lendirLendir pekat seperti gam lekang dari laluan pintu rahim apabila pintu rahim mula menipis.Lendir bercampur darah pula keluar apabila pintu rahim mula membuka. Boleh berlaku beberapa jam atau beberapa hari sebelum bersalin. Segera ke hospital.Sakit belakang
Bayi beralih dan menekan tulang belakang anda.
Untuk mengurangkan sakit belakang anda, posisikan diri anda seperti merangkak (tapi jangan merangkak ke depan!), dan angkat atau tinggikan badan anda ke atas, tunggu kiraan 5 dan re…

Panduan Nak Daftar Anak Ke Tadika MAIWP

MAIWP - Majlis Agama Islam Wilayah Persekutuan
Tadika ni agak famous jugak di kawasan Putrajaya. Selain daripada silibus nya yang islamik, transit sampai petang, yuran bulanannya yang agak mampu bayar jugak menjadi pilihan bagi golongan pertengahan di Putrajaya ni. Yuran murah tu bonus.. :)
Ingat lagi tahun lepas mencarik dan pening nak buat pilihan nak sekolahkan Dani ni. Akhirnya sekolah ni menjadi pilihan bagi aku n husband. Dah isi borang bagai tapi lupa nak hantar. Nama Dani tercicir. Frust menonggeng aku. Then decide nak hantar dia ke sekolah tadika KEMAS kat Ayer Hitam. Dah register bagai. Tengah beli baju sekolah kat Serdang, dapat whatsapp yang Dani dapat sekolah kat Tadika Al-Hidayah MAIWP kat Presint 9.
Alhamdulillah... Sadis kalau diingat2 balik... :) 
Ada aku kisahkan dalam blog ni dulu... http://honeysour00.blogspot.com/2015/01/tadika-islam-maiwp-al-hidayah-presint-9.html
Tahun depan Dani 6 tahun, aku nak continue je dia sekolah kat situ. Habiskan segala-gala yang dia d…