rajinnye papa


suami sapekah itu...???..huhu...
sejak dia tau aku pregnen...
satu keje umah pun dia tak kasik aku buat...
ini tak boleh..itu tak boleh...
aku lak yg rimas...heee...

sambungan dr kisah semalam dan semalam :

semalam mase lpas g klinik...
aku nk buang air...
tetiba ade tompokan coklat kat tut tut...~ korang paham kan..
aku dah mula cuak...
risau + panik ..semua ade la...
terus aku masuk jumpa doktor balik..
doktor tgk tompokan tu dan bagitau...
ade 2 kemungkinan...
satu.. bila tompokan darah tu ade lagi n banyak...
tu maknanya janin tak sihat dan redhalah dia pergi...
dua...bila tompokan tu takde lagi after n after...
tu maknanya normal la tu...biasa...

serius..aku sedih n takut...
doktor nasihatkan aku supaya bertenang dan bawak banyak2 bersabar...
tu yang balik dr klinik...lpas g beli makanan utk mkn tengahari..
aku terus balik umah...
enady pun balik utk temankan mininye ini...

tu yg tak bagi buat keje itu ini tu...
dia takut...
dia pegang tangan aku n termenung..
bila aku tanya...
enady cakap...papa takut n risau la...
mama jga diri tau...
ape2 perkembangan bagitau papa..tak kira tgh malam ke bila ke...

*************************************

rajinnye papa...
dulu susah tul nk ke dapur...
basuh pingganla...
tapi kalau keje kat hall macam menyapu, kemas2, lap habuk...
tu mmg dia yg selalu buat...
tak lupe...cuci toilet...
hahaha...
siap dia pesan kat aku...
mmbr2 papa kater, kalau isteri pregnen, toilet kna sentiasa bersih...
nanti dijangkiti kuman..

"huhu..papa, mama pregnen ke tak pregnen ke..
toilet tetap kna bersih sentiasa tau..."

aku tanya...
aku :pa, nanti lpas bersalin, ade can tak ma dok relax2 macam ni lagi...
enady : eh boleh...tapi ma kna jaga anak papa je...keje lain ma jgn risau...pa akan buat..~ sambil peluk aku...
aku : ye ke? leh caya ke..?
enady : of kos la mama....

8 comments:

miss lolly a.k.a luvfareda said...

heheh. sys. selamat beranak cucu la yea.

adeess. msti xcted gila. tahniah.

anil lutaze said...

hehehehehe...sunggoh insaf dan teruja suamimu...tahniah again ana

Pocket said...

jangan percayaaa!!
pasal pocket baca ayat tu,
teringat ayat pocket jugak :) hehehe

tp then again, manusia berbeza.
pocket sorang jer kot...
ada lagi tak!!?

Unknown said...

wow so romantik la incik ady nie.. dah tak sabar2 timang cahaya mata.. mudah2an segalanya selamat k

::ainbutterfly~ said...

uwaaa...jeles2..k nana,,nnt pesan kt anas taw wat kt ain camtu jugak...kalo tak tamo kwn k nana n abg ady..

Alya Shaka said...

waaahh dah peknan??? congrateeess kamoooo

Neeza.Areef said...

kena byk berehat tu ana..jgn risau2 sgt nnti stress lain lak jdnye

CuTeMiUt78 said...

salam singgah sini.. lama tak jenguk sini.. oh dah pregnant ya..
insyallah semuanya akan selamat.. apapun jgn over risau k..
eemmm memang time gini la dimanjakan sgt hover ok.. akak dulu itu tak blh buat.. ini tak blh buat. dah ala2 cam tuan puteri je.. duk makan tido kejanya.. tapi saat ni la paling best.. :D

Hello!

Hello! I'm Back! Hahaha... Saje nak meninggalkan jejak kat entry tahun 2022 ni... jumpa lagi nanti.. :) ♥ mama Muhammad Dani Emir ♥ Nur ...