kisah semalam dan semalam..

tak tau nk gambarkan perasaan aku mcm mane...
suka n bahagia sangat...~rase nk lompat2..hahaha..

ok kronologi nye macam ni...

aku perasan jugak..
daripada minggu lpas, aku muntah 3 kali..
aku pun heran..nape aku muntah..malam pulak tu...
dalam hati..oo mungkin sebab mlm tu aku lmbat makan..
perut dah lm kosong...pastu mkn lambt plak...muntah lah kuar semua2 yg aku mkn tu..
rase tak sedap badan ke, demam ke..langsung takde..
yg enady dh cuak sebab takpnh2 aku muntah banyak giler..
kat tepi jalan pulak tu..~ mase tu on the way nk balik putrajaya dari Shah Alam..
esok nye aku ok n macam biasa2 je..

kebetulan jugak aku dah lewat datang period 3 hari..
aku ingat biasalah la kan..period lewat ni...
aku pun standby ape2 yg patut..takut incase aku period kan..

aku ade try beli preg test tu..sebab ternampak benda alah tu kat Watson, Alamanda..
aku beli n balik opis terus try...
resultnye, negatif...~ patutnye aku try pagi2..ni tengahari aku try..mane aku tau kan..
bila result negatif tu...terus aku bantai minum air gas KFC tu..huhu...

dah seminggu period aku tak datang-datang...
malam 18hb ari tu,..ade dinner kat Opis...
aku makan mmg tak hengat dunia...aku sumbat2 ape yg aku nak makan...
bbq kan..susah nk dapat...free...
akibatnya...lpas habis dinner, terus balik kampung...
esoknye..mase kenduri sepupu aku yah, aku pening giler...
nak bangun pun dah tak lalu...
tapi bangun jugakla nk antar kak yang balik sekolah dia kat Lenggong..

hari isnin 20 julai..g keje macam biasa tapi masuk lewatla...
atenye...sampai umah kul 2.30 pagi...mau tak lewat g keje...
hari rabu 22 julai...ain ade interview kat SPA, Putrajaya...
lpas dia habis interview...terus jumpa aku n aku ajak dia makan KFC alamanda...
nak makan Cheezy Chikironi..huhuhu..sedapppp...
mase tulah aku cakap kat ain yg aku nak g Watson..nak beli Preg test tu..
kali ni aku beli yg mahal sket..RM9.80..
dulu aku bel RM5.90 je...

Khamis 23 julai 09 - kul 5 pagi...
aku terbangun sebab batuk kuat sangat...
sampai muntah2...
aku rase cam nak terkencing n cepat2 aku teringat nk buat preg test tu..
enady mase tu tdo lagi..dia tak sedar aku batuk giler kuat...
aku buat preg test tu, alhamdullillah...2 line...
pade sesape yg tak tau 2 line n satu line tu..meh aku citer...
bila kita taruk benda tu kat air kencing kite..dia akan meresap ke atas....
dan akan muncul 1 atau 2 garisan...
kalau 1 garisan tu, maknanya tak hamil...
kalau 2 garisan tu maknanya hamil...
gambar ade..tapi segan lak aku nak buh kat cni...

bila aku dah nampak 2 line tu..terus aku panggil enady...
enady ... sukala dia....~macam nak terlompat2...hee..
terus peluk aku yng tgh sakit tekak tu...
dan dan tu aku muntah teruk...
bila dah reda sket...enady nk bawak aku g klink...
tapi aku kater ok...
tak yah lagi...
n enady keje aku pun g keje...
aku sampai opis..bertahan jugakla...walaupun batuk, rase nk demam n nak muntah..
akhirnya sampai kul 10 pagi..aku betul2 tak tahan...
terus aku g klink kat Shah Alam...

mm..banyak keje lak nk kna buat...
nanti sambung ek..

note : ain, sori, kak nana tak sempat nk msg ain..

4 comments:

Neeza.Areef said...

mmg good new..congratz ana bunting pelamin gamaknye nih

just take good care...berdoa byk2 semoga selamat

mAr@ZiEy said...

Congrats!!!...bunting pelamin..hehe..
Jge diri elok2..

Congrats to both of u

Unknown said...

best stori..tak sabarrr nk tengok anak nana kuar...hihi

lyana said...

wAHH!!! Cepat giler kome.. huhuhu pasni jadi mak laa ko... trasa aku smakin tua... TIDAKKK!!!

Hello!

Hello! I'm Back! Hahaha... Saje nak meninggalkan jejak kat entry tahun 2022 ni... jumpa lagi nanti.. :) ♥ mama Muhammad Dani Emir ♥ Nur ...