kahkahkahkahkahkah...gelak aku beso aku baca email ni...
hilang ngantuk pagi2 isnin ni...
thanks to kak amy...dia yg kirim email ni...

************************************

Kisah 4 Pengantin Baru
Mak Minah dan Pak Mat ada 4 org anak
perempuan yang sangat disayangi
iaitu Siti, Seri, Murni dan Suri. Satu hari mereka berpakat utk kawinkan
anak2 ni serentak.
Selepas selamat diijabkabulkan, ke-empat2 anak tu pun bercadang untuk
pegi
honeymoon. Siti pegi honeymoon ke Pulau Langkawi, Seri ke Pulau Tioman,
Murni ke Pulau Kapas dan Suri ke Pulau Pangkor.
Sebelum pegi Mak Minah dan Pak Mat berpesan, "nanti jgn lupa hantar
berita
pada mak dan ayah. Ceritakan macam mana honeymoon korang. Tak payah
tulis
panjang2, pakai kod iklan aja dah cukup. Ringkas, padat dan cepat."
panjang lebar Mak Minah memberi arahan pada anak2nya.
Seminggu lepas tu depa terimalah surat dari Siti yang bertulis 'Standard
Chartered'. Tercari2lah kedua suami isteri ni iklan Standard Chartered
dan
bila jumpa tersenyum le kedua2nya membaca iklan yang bertulis "Besar,
teguh dan peramah".. Bahagialah Si Siti rupanya..
Esoknya terima pula surat Seri yang bertulis 'Nescafe'. Carilah iklan
Nescafe dan tersenyum lagi keduanya membaca iklan yang bertulis
"Nikmatnya
hingga ke titisan yang terakhir" Bahagialah Si Seri rupanya...
Selang beberapa hari kemudian, tiba pula surat Murni bertulis KFC'.
Carilah iklan KFC dan tersenyum keduanya membaca iklan yang bertulis
'Hingga Menjilat Jari'... Bahagialah Si Murni rupanya...
Seminggu berlalu, tiada surat dari Suri, Mak Minah dan Pak Mat dah
risau.
Dua Minggu... tak ada jugak...masuk minggu ke tiga baru sampai surat dari
Suri dengan isi kandungannya "AIR ASIA ".
Bergegas le Mak Minah cari iklan penerbangan tu sbb
tak sabar nak tau apa yg jadi kat anak bongsunya.
Bila dibaca. Mak Minah dan Pak Mat terkulat2 tak tau
nak senyum atau menangis.... Apa motto iklan itu...??
"7 KALI SEMINGGU..3 JAM SEKALI.. NON-
STOP!!"


Post a Comment

Girl's Trip : Pulau Perhentian Part 1

Hai hai hai uolls... Lama sangatttt tertangguh entry ni... ahkak busy dik non. Busy macam-macam hal lah. Hari ni baru dapat bukak folde...