Trial 3 Hari Hantar Iman Ke Taska Bijak Cerdik

Iman dah booking tempat untuk dia while aku bekerja sama ngan kakak Zara dia. Seawal 2 bulan dalam perut lagi kot, aku dah book taska Iman. So, tiba masanya, ada free trial untuk Iman 3 hari untuk dia serasi ngan taska. 

#Hari Pertama

20hb April ari tu aku hantar. 4 beg ni wajib dibawak hari2. Handbag, beg Zara, beg Iman dan beg susu Iman. Zara bolehla di harap bawak beg dia n Iman sekali.. lega banyak. Tq kakak.. :) Tapi tak boleh berat2.. haha... nanti dia bad mood.. hikhik... pastu bebel2...


 Trial day ni half day je sampai kul 12 tengahari. Lepas hantar Iman Zara, breakfast jap ngan kolig, pastu dah kul 9.30 pagi dah tak tau nak g mane dah... huhu... Termasuk parking Alamanda.. banyak kedai tak bukak lagi.. lepakla jap Roti Boy... jalan-jalan window shopping... dah kul 12 amikla si dua beradik tu...


Begini mukanya bila amik dia tengahari tu... hahaha... lama dia tenung aku... siannya... hihi tapi comel awak buat muka gitu Iman... lagi seronok mama sakat awak...



Aktiviti pertama Iman. Buat kad Hari Ibu... Alololo... sweetnya... :) Tapi babysitter dia cakap, dia tak nak minum susu botol. 1 oz je dia minum.. Terbuang-buang susu mama nak oi... Sedihhh... Kawan-kawan mama support, jangan sedih2... BUdak2 nak start minum botol memang gitu... Lama-lama ok lah nanti. Malam tu mama pujuk2 Iman, cakap-cakap ngan dia... Siang mama pegi work, Iman minum botol ya, balik kerja, mama amik Iman, mama bagi nen... Itu je yang aku ulang-ulang cakap, macam sembang2 la... Iman sengih2 jelah dengar mama dia cakap ape2 ntah... Paham ke tidak ntah... haha...



# Hari Kedua

21 April. Hantar pagi-pagi macam nak g keje tu... Jauh termenung haaa... hihi.. Mengantuk sebenanya tu... Lama-lama tertidur.




Aktiviti kedua kat Taska, main ngan jelly...

Masa nak balik tu, pengasuh citer, barula dia nak minum susu, 2 botol aku bagi, habis licin. Lega mama nak oi... Iman ni dengar n faham kot apa yg aku ckp2 kat dia malam sebelum tu. Dah 3 kali rasanya mcm ni.. first yg aku pujuk2 dia suh dia kuar dr dlm perut tu.. second, pujuk dia jangan nangis dlm carseat, ketiga yg minum susu dlm botol ni.. bagusnya anak mama ni..hehe...


# Hari Ketiga

Setelah 4 hari cuti sebab adik ipar aku kawen, memang berdoala yg dia nak minum botol semula...haha, betul jangkaan aku, dia terkujat2 bila kena minum botol, huhu.. tp lama2 dia minumla habis semua.. 

Aktiviti kat taska, Iman cop stem... nak pos ape tu Iman..=p


Hahaha, aku tengok muka Iman kalau buat aktiviti kat nursery ni, berkerut2 muka dia... hihi.. harap dapat biasakan lah ye baby cayangg... :)




♥ mama Muhammad Dani Emir ♥ Nur Izzara Dania ♥ Nur Iman Dania ♥

No comments:

Hello!

Hello! I'm Back! Hahaha... Saje nak meninggalkan jejak kat entry tahun 2022 ni... jumpa lagi nanti.. :) ♥ mama Muhammad Dani Emir ♥ Nur ...