Thursday, February 4, 2016

VIVIX DARI APA?

Ramuan Semulajadi Di dalam Vivix

1. Muscadine Grape

Anggur hebat ini adalah satu-satunya anggur di alam semulajadi yang mempunyai lebih satu kromosom, yang mana ahli sains percaya mengukuhkan profil polyphenolyna dan berpotensi untuk memanfaatkan kesihatan.


Ia juga mengandungi asid ellagik dalam kepekatan yang tinggi, satu phyto-nutrient yang tidak dijumpai didalam anggur jenis lain dan telah menunjukkan mempunyai ciri-ciri menghentikan kimia penyebab kanser, anti-virus dan anti-bakteria.

Selepas dilakukan kajiselidik tambahan, jenis anggur hebat yang paling mustajab ini dikenal pasti...

Seterusnya kumpulan ini, bersama dengan ahli sains dari University Georgia, membangunkan satu proses ekstraksi sejuk dan lembut untuk menjamin satu ekstrak yang bermutu tinggidengan aktiviti biologi tertinggi seperti yang ditunjukkan dalam beberapa siri ujian makmal untuk anti-penuaan.

Untuk mencipta profil polyphenol yang kuat didalam Vivix, ahli sains menggabungkan resveratrol yang lampau tulen dengan ekstrak dari anggur hebat ini, Elderberry Eropah dan Karet Ungu.

Campuran inilah yang bertanggungjawab dalam banyak tindakan unik anti-penuaan sellular Vivix.

2. Purple Carrot

Ianya adalah sumber terbaik vitamin A, dan mengandungi phytokimia termasuk carotenoids, phenolics, polyacetylenes, isocoumarins dan sesquiterpenes.

Ia juga mengandungi anthocyanins, antioksidan yang mustajab. Anthocyanins adalah bertanggungjawab pada warna merah menyala, biru dan ungu pada buah dan sayuran.

Berry mengandungi banyak anthocyanins, terutama sekali blueberry, yang mengandungi aktiviti antioksidan yang teramat tinggi

Anthocyanins adalah antioksidan utama didalam karet yang berwarna ungu-kuning dan ungu-oren, dan karet ungu-kuning mengandungi kapasiti antioksidan tertinggi, diikuti oleh karet ungu-oren.


Asid klorogenik adalah antioksidan paling banyak didalam semua jenis karet. Asid klorogenik ini dipercayai bertanggungjawab mengurangkan diabetes yang dikaitkan dengan pengambilan kopi.

Sejak kebelakangan ini, kajian telah menunjukkan anthocyanins mempamerkan banyak aktiviti biologi, termasuk antioksidan, anti-radang, anti-mikrobial dan anti-carcinogen.

Tambahan pula, ia juga mempamerkan kesan pada saluran darah, platelet dan lipoproteinyang berkebolehan mengurangkan risiko penyakit koronari jantung.

3. Elderberry (Sambucus Nigra)

Satu daripada manfaat Elderberry adalah keberkesanannya dalam mengubati simptom flu, terutama sekali influenza B.

Berry mengandungi flavonoids, yang mempunyai ciri antioksidan yang kuat, dengan yang demikian mengukuhkan sistem imun melawan jangkitan virus dan bakteria.

Pada masa yang sama, Elderberry adalah sangat kaya dengan sebatian yang dikenali sebagai anthocyanin, yang memberi kesan anti-radang.

Ia juga dapat mengurangkan simptom seperti sakit otot, sakit atau demam yang berkaitan dengan selesema atau influenza.


Walau bagaimanapun, Elderberry tidak hanya kaya dengan antioksidan, tetapi juga vitamin A, B dan C dan nutrien seperti asid, amino acids, carotenoid, tannin dan rutin.

Semua ini adalah manfaat kesihatan yang didapati dari Elderberry.

Selain dari menguatkan sistem imun, untuk melawan jangkitan virus dan flu, elderberry dan ekstraknya juga berkesan terhadap keadaan seperti flu, jangkitan yeast, asma, batuk, sesak hidung dan dada dan diabetes.

Ia juga dapat merendahkan tahap kolesterol dan juga menghalang oksidasi kolesterol LDL.


Oksidasi LDL dianggap sebagai satu penyebab penting penyakit kardiovaskular.

Kesimpulannya, elderberry mampu memberi perlindungan terhadap penyakit kardiovaskular dan jantung termasuk, strok dan serangan sakit jantung.

Seterusnya lagi manfaat penting dari elderberry adalah pengurangan stress, memperbaiki penglihatan dan penghadaman.

4. Polygonum Cuspidatum

Polygonum Cuspidatum (juga dikenali sebagai Knotweed Jepun) adalah tumbuhan perenial yang besar berasal dari Asia, yang juga dikenali banyak ditemui di Amerika Utara dan Eropah.
Knotweed Jepun adalah sumber komersial Resveratrol, yang juga terdapat dalam ekstrak kulit anggur merah dan juga biji anggur merah.

Polygonum Cuspidatum mempunyai banyak manfaat kesihatan dan digunakan untuk merumuskan supplemen anti-penuaan seperti resveratrol dan banyak jenis perubatan tradisional cina.

Ahli sains telah banyak melakukan ujian makmal keatas haiwan untuk menentukan manfaat kesihatan resveratrol.
Kesimpulan dari ujian ini menunjukkan resveratrol membantu melambatkan proses penuaan,merendahkan kolesterol, merendahkan tekanan darah, meninggikan prestasi atlet, dan mengurangkan berat badan.
Supplemen resveratrol mungkin jawapan untuk memanjangkan usia kita.
Ujian sebenar untuk supplemen anti-penuaan ini adalah masa.

Dimasa akan datang usia purata adalah didalam lingkungan 120 tahun, mereka yang mengambil supplemen Resveratrol akan berterima kasih untuk satu lagi terobosan saintifik yang penting ini.






♥ mama Muhammad Dani Emir & Nur Izzara Dania ♥

No comments: