Monday, December 22, 2014

First Time Teman Dia

Jujur sejujur jujurnya aku tak minat memancing... Tambah-tambah kalau melangut tunggu lama... ERghhh! lotih la kepala otak... Banyak lagi keja lain yang boleh dibuat selain dari melangut tu.. Ok tu just my 2cent... jgn marah aaaa.. semua org ada persepsi masing2...

Dah 5 tahun kahwin ni pun tak pernah langsung aku teman Enady pegi memancing walaupun pernah dulu kolam mancing tu depan rumah je...

Eh, pernah la... Tapi tu lain situasi.. ala-ala picnic gitu...ngan anak2 n adik, adik ipar, anak buah... 

Kali ni berdua saje. Memang semata-mata teman... Ate anak-anak kan kat kampung... Macam mana ntah Enady leh terajak aku g mancing...

"Ma, nanti teman ma gi mancing nak?"

Aaa... aaaa...aaa..aaa.. ok...

Hahaha... tu sedang berfikir tu nak bagi alasan apa untuk taknak ikut... 

Kahkahkah...



Memandangkan aku tak de apa nak buat kat rumah, maka aku jadikla teman kan dia g memancing... 

Hahaha sebelum pegi tu macam2 tu aku tanya dia...

"Pa, ade plug tak nak cucuk kabel laptop...?"
Hikhikhik... Kang boring kang...

Sudahnya dia tak bagi aku bawak laptop... bawak novel je, beli paper, beli jajan sket... bawak bekal nasi goreng dr rumah je...kitorang g mancing kat Kolam Desa Pinggiran Putra. Tempat favourite dia kalau mancing kolam...



Umpan dia dah buat siap2 kat rumah... So, sampai kat kolam tu, pasangkan kat kail tu, campak masuk dalam kolam, dahhh relax... eh, melangut.... =p =p

Aku macam....

errrr, cam tu je?



Pastu sembang2 la kami laki bini 4 jam tu...  berhujan berpanas... mengantuk.. erghhhh semua ada la... Tapi disebabkan sayang laki punya pasal kan... keranamu apa jua kuturutkan... ewaahhh.. Hahahaha...

Balas la balik sebab dia dah bagi pegi IKEA berjimba ngan kawan2 tu kan... Fair n square!




Sejam terakhir hujannn lebattt selebat lebatnya... Takut aku bunyi guruh n petir mcm dekat je ngan telinga ni...

Orang sebelah dapat ikan besoooo.. Ikan patin kot... Kitorang usha je mamat sebelah tu.. huh! dah banyak kot dia dpt ikan...

Tapi Enady cool kan aku..

''Dalam mancing ni ma, tu semua rezeki, ma.. Sabar tak sabar je nak hadap"

Betul jugakkk kata dia tu, Orang yang suka mancing ni mesti penyabar orangnya... Aku tak penyabar, tu pasal asyik la dok ckap, Pa... mane ikan ni? hahaha...

Enady memang penyabar orangnya. Layan anak2 yang super tantrum pun tenang je layan... Bini meroyan pun sabar je dia... ahaks! *dah puji ni, tak reti2?hahaha*




Jeles je tengok ikan beso deme tu... berlagak la tu jeling2 ai yang kat sebelah ni... =p

Tak baik ko ana buruk sangka...kihkihkih...


Then... ntah kenape.. aku termenung je tengok joran Enady tu...
Sekali bergoyang-goyang ko...

"Hah! papa papa cepat ade ikan makan tu"

Enady relax je... dia pun tengok joran dia... dah diam jorannya... maksudnya dia tak nampakla masa joran tu bergerak2..aku je nampak...

Boleh tak dia buat taktau.. Mane ade ma.. mama ni kelamkabutkan papa je...

Ek elehhhhh..... perlekeh kite plak lan..=p



Aku nampak tali tu joran kendur,

Pa, ade ikan la pa, tu nampak tu, tali joran kendur...

Enady apa lagi... tarikla joran dia...
Waaaa, betulla mama... ikan ikan..

Tulah, tak pecaya lagi kata2 isteri ni... *merajuk*



Ni ada video nya.. sempat la aku record... Betapa terujanya aku.. hahaha...


video



Yeayy dapat gak ikan di saat kita kemas nak balik tu... Alhamdulillah rezeki hari ini... Ikan rohu namanya...


Besar gak kan.. Syabas sayang! wakakaka, Tau tau... papa sebenarnya nak tunjuk yang papa hebat dalam memancing kan... tu pasal ajak ma kan...i know u papa... hahaha.. lariksss...


Enady kata, kalau dia sorang mancing ari tu, dia stay lagi.. sebab ikan dah start makan umpan..
Maybe ikan lapar lepas hujan kan... 
Tak lama kitorang dpat ikan, org belah sana dapat ikan, orang belh tepi dapat jugak...
huwaaaa, jom la balik papa... x larat dah nak tunggu...
"Oklah, jom balik yer..."



Singgah ngeteh dulu kat Teja Presint 9 sebelum balik rumah...Masa ni ramainyaaaaaaaaa manusia pakai jersi Harimau Malaya... Macam kitorang je yg tak pakai.. segan plak..haha..


Ikan yang disiang... 

Dah berfikir2 dan goreng jelah ikan ni.. Ikan hanyior kalau masak gulai, erkkk, takleh masuk la... 

Sekali, Enady kata xyah masak la ikan tu... sebaba papa bukannya makan pun ikan ni. 

Boleh? Pfttttttt!

Kalau kutahu, xdela aku siang beria ikan tu... sedekah jela bagi orang kan... Ade lagi dlm freeze tu, sape nak roger keh.. :)




♥ mama Muhammad Dani Emir & Nur Izzara Dania ♥

No comments: