Wednesday, March 5, 2014

Soalan 'HOT' tentang ESP



Soalan cepumas ESP...

1) ESP ni soya? Soya ni toksin tinggi, tak naklah!

Soya ada 2 jenis. GMO dan NON-GMO. (Genetically Modified Organism) bermaksud kandungan genetiknya diubah oleh manusia. Soya kat pasaran hampir semua menggunakan soya GMO. Kenapa? sebab mereka nak hasilkan banyak soya dengan cepat, jadi diubahnya genetik soya. Maka ia cepat masak, buah lagi besar dan pelbagai lagi kesannya. Tapi ESP Shaklee, soya yang digunakan adalah NON-GMO. Daripada benih sehingga penyimpanannya, Shaklee hanya menggunakan ramuan-ramuan yang semulajadi dan berkualiti.


2) Soya agenda Israel dan sebenarnya boleh menyebabkan mandul dan kanser ?

Sebenarnya yang ramai tak tahu, bukan soya menjadi penyebab keburukan ni. Tengoklah sejak berpuluh-puluh tahun dulu, orang Jawa makan tempe diperbuat daripada soya hari-hari. Bukankah sihat dan bijak?? Tidak ada masalah pun walaupun makan soya hari-hari. Ye betul soya membekalkan phyto-estrogen yg boleh melemahkan kejantanan lelaki. Tapi bergantung pada kuantiti. Kalau berlebihan itu tidak bagus. ESP shaklee ade maksimum pengambilan, sehari 3 sudu sahaja.


3) Soya berbahaya pada kanak-kanak?

Susu formula berasaskan soya itu memang tidak bagus. Sekarang kan trend orang bagi susu formula daripada soya, kononnya tak nak susu lembu, tinggi lemak, tingggi gula. Tapi dah nama pun susu formula, untuk hasilkan susu tu pun sudah tahu guna bahan kimia dan secara sintetik. Yang terbaik berilah SUSU IBU ya! 


4) Soya ni dakyah Yahudi je konon soya bagus padahal banyak lagi keburukan!

Memang betul tp tu lebih pada soya jenis GMO bukan soya NON-GMO. Soya ni kan salah satu tumbuhan ciptaan Allah SWT juga. Tetap ada khasiat kepada manusia. Cuma kena pandai pilih jenis soya. Jadi nak 100% selamat ambil soya Non-GMO pada kadar berpatutan setiap hari. Ingat ye ESP Shaklee maksima sehari 3 sudu je.


5) ESP? Boleh ke ambil? Bahaya ke?

>Energizing Soy Protein ini non-GMO Protein Soya berkualiti tinggi yang mengandungi semua Asid Amoni Perlu termasuk 9 Asid Amino Perlu yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh badan manusia.

>Energizing Soy Protein membekalkan tenaga berterusan yang bertahan selama beberapa jam selepas diminum kerana ia mengandungi 5 jenis Vitamin B yang diperlukan tubuh, serta Kalsium separuh daripada jumlah keperluan seharian

>Isoflavones pula meningkatkan fungsi jantung, tulang, payudara dan prostat. Kajian juga menunjukkan soya dapat membantu mengimbangi kitaran hormon semasa proses menopaus.

>Energizing Soy Protein ini dihasilkan dibawah kawalan IPP (Identity Preservation Program) bermakna penghasilan kacang soya ini dipantau dengan ketat pada setiap peringkat daripada penanaman sehinggalah sampai kepada pengguna. Diproses dengan air ( bukan dengan bahan kimia ) bagi mengekalkan sumber semula jadi isoflavones

>Dijamin Halal. Tanpa Laktos, kolesterol dan bebas kafein.

===========================================

When it comes to soy, don't blame the bean, blame the processing - Dr. Zubaidi

________________________________

Ana Lyana
Shaklee Independent Distributor [ ID : 894161 ]
Hp | 0133396435 / 0182244135
anacomey_84@yahoo.com
FB Page : Dani Dania Store


♥ mama Muhammad Dani Emir & Nur Izzara Dania ♥

1 comment:

IBU FAHIM said...

Alhamdulillah atas pencerahan...ramai yang mempersoalkan soya di dalam pengambilan seharian...terutama pengambilan supplement ni...Jazakillah. ;-)