Broga Hill akhirnya ku tawan..

Plan dah lama. 3 minggu awal kot... asyiklah aku tgk si Fad tu turun naik turun naik broga.. Takleh jadik ni... nak gak try panjat broga.. akhirnya deal lah 2 Mac 2014 hari ahad aku, Fad, Mar dan Reen plus Imaan anak si Fad. Ingat nak bawak Dani. Tapi Dani tido plak. Bangun lambat sebab malam tu nenek dia datang, pung pang pung pang ngan nenek.. last2 tido lambat... bangun pun lambat lah..

Gerak dari rumah kul 6.30 pagi. Fad tunggu kat kuil kat Hospt Serdang tu sebab aku tak tau jalan. Then terus shoot ke Broga Hill. Sampai Broga dalam kul 7 pagi. Reen dah lama sampai...

Dan bermulalah pendakian. First step, jalan kat ladang kelapa sawit. Huhuhu, terasa dah tercungap-cungap... tak sampai 1/3 perjalanan lagi.. Haha. tapi Imaan ngan Fad sangat memotivate kan aku. Eh kami. Salute lah.. Fad cakap, tgk makcik2 tu, pakai selipar je naik broga. Tu aso tu, siap pakai tongkat lagi.. Hahaha, yelah yelah...=p

Next, kena merentas hutan pulak. Mendaki sebab bukit tu keadaannya dalam 30 darjah dah. Ade yang 60 darjah.. Kaki sakit tapi ku gagahi jugak. Berhenti2 gak la.. Ala tapi xde stress pon.. bayangkan macam jalan kat mall.. hahaha..best bukan..

Dan stage yg last sekali tu bahaya sket. Kalau jenis yg gayat tu mmg takleh panjat aku rasa... Kena berpaut pada lalang-lalang rumput rumput tepi2 tu... Jangan pandang belakang. Sure gayat... Dan pada mase tu jem kat nak naik bukit tu.. siap ada pompuan chinese tu merayu2 kat aku, "tolong kakak, bagi saya turun dulu" hahaha.. best. Bila nak naik lagi ni..

Akhirnyaaaa, sampai jugak kami kat atas... tapi tak sepenuhnya atas sebab kesian kat Imaan.. dah penat dah dia. So, lepak2 jap, makan-makan.. Siap makan congo bars fad buat lagi kat atas tu... pastu turun...

Total perjalanan sejam naik sejam turun la... 

OK geng, bila nak naik lagi ni. Ketua Ekspidisi dah retired 9 bulan ke atas... ngehngehngeh...

tu bukit tu last stage. debu pasir sahaja... silap2 kalau kasut licin boleh jatuh..Masa turun kitorang siap gelongsor lagi..:) Nampak macam senan je kan... Tapi percayalah. nak naik tu kena panjat dan berpaut pada rumput2 dan lalang2.

Benti jap minum air..

Sunrise...

Melepak jap..

Mintak tolong ada sorang guy tu amikkan...:)




Imaan dah penat. Imaan ni sebaya Dani. 4 tahun.


Membawa nama Ukhuwah Blogger jauh tinggi ke atas Broga Hill..


aku dan Reen.. Serius gambar ni cantik... Dari kamera Mar...:)

ok habis dah...

Oh ye, aku sarapan pagi kul 6  pagi minum cinch Shake Latte je.. Alhamdulillah sampai ke atas takde le lembik.. hehehe.. Terima kasih Shaklee. Eh! :D


Thanks jugak kepada Fad sebab siap tapaukan rainbow cookies sorang satu bekas dan congo bars lagi.. dan sudi jadi ketua ekspidisi Borga ni..:) Meh peluk meh..:)

♥ mama Muhammad Dani Emir & Nur Izzara Dania ♥

No comments:

Hello!

Hello! I'm Back! Hahaha... Saje nak meninggalkan jejak kat entry tahun 2022 ni... jumpa lagi nanti.. :) ♥ mama Muhammad Dani Emir ♥ Nur ...