Pengalaman mengandung tanpa ESP Shaklee




Kalaulah ditakdirkan aku mengandung lagi, aku nak minum ESP ni sepanjang kehamilan.

Haha..

Sebab apa?

Ok, ini serius.

Pengalaman dua kali mengandung bukanlah dh kata aku ni cukup banyak ilmu ketika mengandung. Tak.. tapi pengalaman kan mendewasakan.. ecehhh..:)

Mengandungkan Dani, hooooo! Berat naik mendadak-dadak. Yelah, first time kan... Makan apa saje takde sapa yang larang... Bila berat naik mendadak, kenalah minum air gula. Sekali kantoi lah pulak bila result MGTT tu...Bila kantoi, kenalah buat BSP. Blood Sugar Profile.. Ni cerita masa aku kena buat BSP... Klik je..

Bersalin pon kena induce sebab tiba2 darah tinggi n disyaki diabetes... Hahaha, sedih bila kat buku laporan tulis, induce because blood pressure and diabetes. Hehe... Alhamdulillah keluar jugak si Dani tanpa masalah dengan induce dua kali. Sakit kot induce ni... fuhhhh!

Mengandungkan Zara pulak. Ok, dah serik kena ulang alik buat klinik buat BSP tu, aku nekad la, xnk sampai berat naik banyak dan makan pon sebolehnya aku control. kalau nak makan manis2 pon aku akan make sure lepas tu bilas dgn air banyak2. maksudnya minum air la.. :) Alhamdulillah MGTT lepas dan takde buat BSP. Sampai doctor pon cakap, pandai awak kontrol makan..:)

Berat tak naik banyak dan bersalin normal kat Presint 8 nun. Alhamdulillah senang bersalinkan Zara.

Dannn...

Kalau ada rezeki pregnant no.3, sebolehnya aku akan kawal lagi pemakanan. Tapi dengan bantuan Shaklee lah.. hehe.. Pregnant sulung n second tak kenal lagi Shaklee tu apa...

ESP ni kalau minum, dia akan buatkan kita rasa kenyang tu lama sikit. So, Ibu-ibu xdelah asyik lapar je kan satu hari... Dulu tgh malam lapar, masak meggi.. Hihi.. jangan amalkan ye ibu2. Sangat tak bagus...Tapi jangan sampai tak makan pulak yer. Mengandung ni kena makan. Makan makanan berkhasiat tau...

Rindunya nak pregnant...:)

Ok babai..

Promosi ESP Buy 6 Free 1 still on until End of March 2014..

Free membership n cash bonus.

Boleh contact :

________________________________
Ana Lyana
Shaklee Independent Distributor [ ID : 894161 ]
Call | SMS | Whatsapp / 0182244135 
anacomey_84@yahoo.com
FB Page : Dani Dania Store


♥ mama Muhammad Dani Emir & Nur Izzara Dania ♥

No comments:

Hello!

Hello! I'm Back! Hahaha... Saje nak meninggalkan jejak kat entry tahun 2022 ni... jumpa lagi nanti.. :) ♥ mama Muhammad Dani Emir ♥ Nur ...