Tips nak menguasai Bahasa Inggeris

Jika anda ingin mahir dalam bahasa Inggeris dalam masa yang singkat maka anda perlu sanggup untuk mengikuti teknik-teknik yang telah berjaya saya gunakan atau untuk mengikuti teknik-teknik yang telah saya cipta sendiri berdasarkan pengalaman dalam mengguna bahasa Inggeris lebih daripada 40 tahun!

What do I always tell my students?

1. Read in English, everyday.

2. Try to speak in English,everyday.

3. Memorize ten new words, everyday.

4. Have an inquisitive mind.

5. Practice, everyday.

6. Master your grammar. There are no short cuts!

7. Know how to use the dictionary and use it everyday.

8. Attend a formal English class and relearn your grammar.

As a teacher I always want my students to improve their English and it pains me if they fail.

Apa yang saya selalu beritahu pelajar saya?

1. Baca apa bahan bacaan dalam bahasa Inggeris setiap hari.

2. Cuba untuk bertutur dalam Bahasa Inggeris setiap hari.

3. Menghafal sepuluh perkataan baru bahasa Inggeris setiap hari.

4. Mempunyai sifat ingin tahu yang tinggi.

5. Buat latihan-latihan tatabahasa bahasa Inggeris anda setiap hari.

6. Kuasai tatabahasa bahasa Inggeris anda. Terdapat tiada jalan pintas!

7. Tahu bagaimana untuk menggunakan kamus dan menggunakan ia setiap hari.

8. Menghadiri kelas bahasa Inggeris formal dan belajar semula tatabahasa anda.

Sebagai seorang guru saya sentiasa mahu pelajar-pelajar saya untuk meningkatkan penguasaan bahasa Inggeris mereka dan ianya menyedihkan saya jika mereka gagal.

Kursus Asas-Asas Komunikasi Penulisan dan Perbulan cikgu akan bermula pada 5hb Januari di Putrajaya dan 6hb januari di Sunway.Diskaun khas untuk pelajar2 lepasan SPM 2012!

Cikgu Yusoff
019-3090711




♥ mama Muhammad Dani Emir & Nur Izzara Dania ♥

No comments:

Hello!

Hello! I'm Back! Hahaha... Saje nak meninggalkan jejak kat entry tahun 2022 ni... jumpa lagi nanti.. :) ♥ mama Muhammad Dani Emir ♥ Nur ...