Monday, December 17, 2012

Budak kuat ngobak!

 

 

  

Ngobak tu menangis dalam bahasa orang Perak.

Manja terlebih budak tecik ni tau! Mana-mana aku pegi nak mengekor je... Menangis-nangis nak ikut aku..

Kadang-kadang hilang sabar jugak, aku pun menangis sama... Cabaran dalam membesarkan anak-anak. Ikut perangai sape? Semestinya perangai aku.. Hahaha.. 

Pernah dulu masa aku kecik-kecik, arwah atuk aku pernah jirus aku ngan air satu baldi akibat aku yang suka menangis tanpa sebab. Hah! Sekarang, mane nak tumpah kuah kalau tak ke nasik kan... Uwaaaaa..

Teringat jugak Ibu cakap, sekali kita bagi susah hati mak bapak, nanti 10 kali pulak anak kita bagi kita susah hati..  Tatuttt.. Ok, nak minta maaf ngan Ibu Ayah sekarang..

Sent via Umobile


5 comments:

AdaM Hawa said...

alahai.. sedey la achik tgk.. air mata dania..

antalya said...

iskandar pon perangai sama gak. memanjang nk berdukung ngan mak eh.pastu langsugn xleh mak eh ilang dr pandangan mata.haru

Maria Rajab said...

hahaha...mcm aqil la..skit2 nangis..cengeng tul..ikut perangai mama dia la..haha..

geram tgk dia..bulatnya dlm gambo tu..

Anonymous said...

Salam. Biasanya orang Perak cakap teghoyak (teriak) untuk menangis. Jarang dengar perkataan ngobak ni. Apa2 pun, kita belajar perkataan baru hari ini. Peace!

Sang Penyinggah

Ana Lyana said...

@Anonymous

biasala, perak ni besar, banyak perkataan tradisi yg saya pon tak tau.. sama2 belajar..:)