Isu Logo/Maskot Olimpik 2012 dan 15 Ramadhan




Semua orang tahu kan sekarang tgj berlansungnya Sukan Olimpik 2012. Tapi sedikit pelik dengan logo dan maskotnya. Terutamanya Maskot lah. Kenapa mata dia satu? Bila mata satu aku terus teringat Dajjal Al-Masih. Aku google dan baca.. Banyaklah terjumpa artikel2 yang merujuk kepada benda ni. Salah satunya kat SINI.

Yang Isu 15 Ramadhan ni pun satu hal..

Kita sebagai umat Islam wajib percaya dengan akan datangnya Hari Kiamat. Tapi Allah sahaja yang tahu bila hari pembalasan itu akan datang. Aku baca-baca tadi kat internet mengatakan hadis yang menceritakan hal 15 Ramadhan ini akan terdengarnya seruan dari langit adalah lemah. Mufti Perlis pun dah keluarkan kenyataan yang tak boleh kita percaya dengan hadis lemah itu. Sebaliknya, kita umat Islam wajib memperkuatkan lagi pegangan iman kita dan terus beribadah kepada Allah SWT.

Aku rujuk kat sini.. http://www.gilerkentang.com/ramalan-mala-petaka-kiamat-bermula-pada-bulan-ramadhan-2012/

Semoga di bulan Ramadhan yang mulia ini, kita dapat barakah daripadanya. Bersatulah kita sebagai umat Islam supaya saling ingat mengingati. Jangan dihitung hari kiamat itu sebaliknya ambil kesempatan di bulan baik ni untuk memperkuatkan diri masing2 dengan ajaran2 Islam..

-my twosense

♥ mama Muhammad Dani Emir & Nur Izzara Dania ♥

1 comment:

Tie HT said...

kena sentiasa berhati-hati..moga Allah teguhkan iman kita..nak share hados apa2 kena tengok perawinya dulu..sama2 lah kita mengingatkan :)

Hello!

Hello! I'm Back! Hahaha... Saje nak meninggalkan jejak kat entry tahun 2022 ni... jumpa lagi nanti.. :) ♥ mama Muhammad Dani Emir ♥ Nur ...