Trifle Puding

Kak Mazidah - tudung pepel
Jumaat | 29 April 2011

Tetiba tergerak hati nak ikut kakak ofismate aku ni, Kak Ina pegi Perjumpaan Mingguan New Nora kat umah Kak Mazidah nun. Dani pun takde lagi masa ni. So, on ajelah.

Macam-macam lah yang dia explain pasal nak maju dalam tupperware biz ni. Aku ni bersemangat nye sekejap je. Teruja nak buat itu ini. Pastu bila dah selang 3 4 5 hari, dah slow dah..Camnelah aku nak berjaya dalam bisnes kalau macam ni gayanya. Hurmm..

Yang aku teruja kat sini adalah, lpas Kak Mazidah dah explain itu ini, ada sesi berkongsi resepi tau. Malam tu Kak Mazidah ajar buar Trifle Puding. Senang aje rupanya. Ingatkan susah beno lah.. Cuma bahan-bahan dia tu agak meriah plus mahal..hihi. Bukan mahal cuma banyak bahan..=p

butter cake utk lapisan bawah.
Geram ngan budak tecik ni. Gebus je kulit dia..Boleh je bawak anak masa perjumpaan ni..




Resepi trifle. Pandai-pandailah korang teleng kepala k.. malas aku nak betulkan dah..


Dah siap, taruk dalam peti sejuk. Memang marvelessss..


Tupperware corner kat umah. Teruja aku tengok tupperware tu..


Ok, sekian dulu. Nanti aku dah cuba buat trifle puding ni, aku tempek kat sini k..

4 comments:

nanonano said...

mu buat bile weh??
bley bwk g potluck,
xpe buat awal2
simpan lam peti
nanti ley share2 resepi kt sane yekk
mls la tgk resepi mu bg tu
teleng kepala aku :p

Fadilah R. said...

alah ingat kan ana nak tepek gamba triffle puding yg ana dah buat. :P

Dayu said...

kalau lah ada puding ni kat cyberjaya ahad ni kan seronok (:

Anonymous said...

gemuknya u skrg tgk entry org kawin, awat jd camni? huhu dulu comei je, serius besar sgt

Hello!

Hello! I'm Back! Hahaha... Saje nak meninggalkan jejak kat entry tahun 2022 ni... jumpa lagi nanti.. :) ♥ mama Muhammad Dani Emir ♥ Nur ...