Friday, March 4, 2011

mimpi

Dani sayang,

Malam tadi mama mimpi awak tau! Siap ngigau-ngigau papa awak kate! Sedihnye mama. Memang malam tadi sebelum tido mama ada teringatkan awak. Mama peluk bantal awak pastu terus mama terlena sampai pagi. Dengar azan Subuh terus terbangun. Memang mama rasa mama ada mimpi awak. Mama tak ingat ceritanye macam mana. Yang mama ingat mama jumpa awak berlumuran darah, muka bagai dirobek-robek dan awak terperosok bawah almari solek mama. Mama jerit nama awak dan terus tersedar. Astagfirullahalazim.... Papa awak pun tersedar! Mama terus nangis. Papa peluk mama dan kami sama-sama nangis. Akhirnya terlena.

* Sampai sekarang ni terfikir, sapa yang buat dia sampai berdarah darah, robek-robek muka. Walaupun cuma mimpi. dan yes mimpi hanya mainan tido. Wallahualam...

* Hari-hari update perkembangan Dani kat ibu. Alhamdulillah, Dani semakin mau makan, mau main-main.. kuat minum susu..thanks ibu ayah ika sebab jagakan Dani.

4 comments:

eidafarish said...

sentiasa berdoa semoga tiada apa2 yg menimpa..

Zana Adieyza said...

kak, anggap jer tu mainan tidur.. jgn fikir sgt.. nnti kesihatan akk lak terganggu..

pasal dani tu, sama2 kita doakan dia cepat sihat mcm dulu yer..

shanieza said...

Assalammualaikum Ana

ana dani sebaya dgn anak iza cuma beza beberapa hari je.
baru2 ni anak iza pun baru keluar wad demam panas, selesema dan batuk.
anak iza pun kena cirit birit tp yg tak teruk cuma kecian tgk dia lemah je. Doc kata kesan dari antibiotik.

Ana cuba la pergi bawa dani jumpa ustaz yg bole buat air mandi dan minum sbb anak iza lps 3 hari keluar wad demam berbalik panas badannya. Ayah iza bawa irfan jumpa ustaz buat minyak dan air.

cuba la ana selepas iza jumpa ustaz terus anak iza ok cuma selesema n batuk je masih ada tapi dah berkurangan.

kita usaha je ana, mana tahu dani akan sihat dan berisi balik.

iza selalu jd silent reader ana. tiap2 pg mesti nak baca perkembangan dani.

iza harap dani sihat dan macam dulu ceria. mak mana tak risau tgk anak tak sihat, iza pun mcm ana risau je.

sory entry panjang sgt, iza doakan dani nanti jgn lupa masuk kan citer bday dani bila 1 tahun. Iza pun tak sabar nak tunggu anak iza 1tahun bole buat Bday yang pertama.

AnaLyana said...

eida & zana : thanks korang..:)

iza : alhamdulillah, mak ana dah bawakan dani jumpa ngan ustaz minta air mandi ngan air penawar.

thanks iza, jadi silent reader. iza takde blog ke. leh la kita share2 citer irfan..:)

bufday pertama dani kat kampung, maybe tak balik hari tu. cuma dah niat nak bawak pulut kuning kat opis.