Episod 2 Gunung Jerai : The Regency Jerai Hill Resort


sorry, ari isnin ari tu aku janji nak apdet malam kan.. tapi line berukband digi kat umah aku tu time time kul 8 hingga 10 malam, busy ya amat.. dah nak dekat kul 11 baru ok.. atenye, org2 yang dok kat DPP ni dah berubah arah ye.. pakai Digi pulak..huhu.. kalau tak, dulu aku sorang je kot pakai, mmg line laju gilerrrr..phewww..sekarang..cannottt..

Episod 2 kali ni, aku nak citer pasal resort yang kitorang menginap...eh bukan aku nak cerita, tapi nak suruh korang tengok gambar je..hehe..aku citerla sikit2 k..:)

Nama tempat tinggal yang kitorang menginap ni The Regency Jerai Hill Resort (TRJHR) Korang leh la google kot kot nak tengok dengan lebih detail. Aku nak citer pasal rate dia, tidakla pulak ku tahu sebab bukan aku yang handle kursus ni.. aku datang sebagai peserta je..=p

Resort ni satu-satunya yang ada kat atas Gunung Jerai ni. Actually, ni bukan puncak lagi, Puncak Gunung Jerai hanya ada stesen pemancar satelite TV3 je.. (orang resort yg cakap ye, kalau salah, tolong betulkan..:) TRJHR ni pada aras 1200m dari aras laut. Walaupun bukan puncak, aku rasa dah cukup tinggi sangat bagi aku.. View yang sangat cantik..nanti korang tgk ek..

Yang sempat aku baca kat pamplet yang ada kat bilik tu ialah.. kat TRJHR ni ada beberapa jenis bilik.. ada yang kecik, besar, besar besar, dan besar besar besarrr..:) Boleh memuatkan 70 orang dalam satu satu masa. Bilik nya di tepi lereng2 gunung. So, bagi berat badan macam aku ni, agak mengah la sikit nak turun naik turun naik..aku dapat bilik paling bawah sekali..huhu.. Mula-mula je diorang hantar dengan naik buggy yang macam kat golf tu..pastu..pandai-pandai la..

Jom, layan gambar...


kawasan sekitar Reception..

antara jenis bilik..

katil single ada 2.. so bilik ni untuk 2 orang..:)

tu..kan kat tepi lereng tu kan..

view di waktu pagi sekitar jam 10 pagi..



view dari Restoran Puncak Kedah..

nampak petak petak sawah dan laut..

tangga nak turun ke bilik aku..

Bilik yang no.3 dari kiri tu adalah bilik aku..




ok dah.. nanti aku sambung citer lagi..

♥ mama Muhammad Dani Emir ♥

2 comments:

attyfir said...

cantiknya kawasan resort ni
tepi pergunungan pulak tu.

bertuah ana dpt pergi..

pRincESs_N said...

nmpak tenang jekk..view sgtt cantek..

Hello!

Hello! I'm Back! Hahaha... Saje nak meninggalkan jejak kat entry tahun 2022 ni... jumpa lagi nanti.. :) ♥ mama Muhammad Dani Emir ♥ Nur ...