Friday, August 13, 2010

dani..cepatlah baik nak...



malam tadi 2 kali dani muntah-muntah. sebabnye, aku kasik ubat batuk je, konfem dia muntah.

First, mase nak dekat kul 8 lepas berbuka semalam, aku bagi dani makan ubat. dahla baru lepas menyusu..habis keluar balik susu ngan ubat-ubat sekali..adeiii..

yg second, kul 3 pagi tadi, cuba plak bagi sebelum nyusu, muntah jugakla...keluar balik ubat tu.. alahaiii..sedih pulak aku tengok dia terbatuk-batuk sakit kat tekak tu... lpas dah ok, baru aku bagi lagi sekali ubat batuk n kahak tu... sebab yg tadi tu dia dah muntahkan semua...

pastu, dani bernafas macam ade kahak je...yg lawaknye, papa dia g cakap kat dani... "daniii, buat macam ni..ehem ehem..." adoiilaaa..budak tu manelah faham lagi dan konfemla dani tak tau nak buat macam mane kan..hurmm..papa papa..

baru lepas makan ubat n baru nak lena..

macam mane ni haaa..semalam dah call ibu..tanye macam mane nk buat.. ibu cakap, kalau tak elok jugak bawak la g klinik tu balik..mmgla budak-budak, doctor kasik ubat slow dulu..kalau tak ok jugak, baru naikkan sket kepoweran ubat itu.. ooo..hehe..

tapi tulah, nk tgu seminggu tu..hari isnin ni genapla seminggu dani makan ubat tu..still tak baik2.. maybe aku g balik la kat klinik tu isnin ni..

esok lusa kita tengok macam mane..

sakit macam demam, batuk n selsema ni, mmg tak boleh nak dielakkan la kalau hantar anak kat taska atau babysitter kan... aku dah perasan minggu lpas lagi, ade sorang budak kat umah babysitter dani selsema.. dlm hati..habis la... kang berjangkit kat dani ni.. tambah-tambah pulak, dani ni adelah faveret baby kat umah babysitter dia.. semua budak-budak yang kak idah jaga..(around 2-3 years old) suke main ngan dani...habis dipelok2nye...ade sorang budak pompuan ni..umur 2 tahun, siap cakap kat budak2 lain..jgn kacau dani, dani kite punye... hahahaha...adoiila.. habis dah dani kena konker dek budak tu sorang... asikla nk berkepit ngan dani..

takde penutup..sekian..=p

♥ mama Muhammad Dani Emir ♥

2 comments:

mas said...

sian bb kalo sakit...bb kite pon br nk elok dmm...
dani muntah nk kuarkan kahak n lendir kot...moge dani cpt sihat

:: p R i n c E s S _ N :: said...

si dani ni makin besa makin comel seyh..geramm aku nengok..