berbuka puasa day 1

opss..luper plak nak citer ngan korang camne aku berbuka puasa semalam dengan ade budak kecik ni...

semalam aku tidak masak ye..hehe.. enady kesian kot tgk aku balik keje penat dan nak berkejar bersilat di dapur, makanye, disuarakan kepada ku..

enady : ma, jom jelah kita beli kat bazar nun..
aku : what??? tul ke? kang jangan kate mama malas nak masak ye..
enady : takpelah, hari ma cuti nanti sabtu ahad ke bolehla ma masak..
aku : betul ni??? (aku masih rase macam betul ke tak ni tul ke tak ni, sebab ade kes gaduh2 manje ari tu dia komplen dia beli barang basah bukannye aku masak pun. nak masak camne kalau aku dah berperang ngan dani yang tak mo tido? hehe..)

last2 dalam kul 6.30 petang baru hegeh2 nak g Param (pasar ramadhan). lauk2 memang licin la kan.. bak kate ade sorang kakak tu. hari2 pertama ni, beli dulu la sebab tak sempat n tak biasa lagi..sebab mase aku tgh tgu roti john, ade pakcik tu kate, ui kiah..( nama kakak tu lah kot=p) apsal ko tak masak..menyebok jugak nak beli2 kat sini...

hahaha..gaduh deme berdua tu kat gerai roti john amir garcia tu...hikhik..disebabkan ramai orang, kitorang pun cancel la order roti john.. terus carik makanan lain... licin dah.. kalau tak licin pun, ramai orang bertenggek nunggu turn. alahaiii..

last2 kitorang pun pegi lah kat gerai2 yg bese jual nasi lemak pagi2..seb baik ade...makan nasi lemakla kitorang semalam..

dani mase nak keluar tu dia dah tdo. tapi aku hangkut jugak. terus segar bugarla mate dia bile time nak g jalan...bawak jalan2 tgk orang.. sampai umah elok je nak berbuka, tido lak dia... gud dani... hari2 mau macam ini aaa..tau..

sekian cerita berbuka puasa di hari pertama...

hari ni mau buka ape ek? tadi enady dah call, lauk tunjuk lagi la nampaknye..hihi..

♥ mama Muhammad Dani Emir ♥

No comments:

Hello!

Hello! I'm Back! Hahaha... Saje nak meninggalkan jejak kat entry tahun 2022 ni... jumpa lagi nanti.. :) ♥ mama Muhammad Dani Emir ♥ Nur ...