Tuesday, July 13, 2010

ragam suami : dia kaki pancing


"ibu, kita dapat suami yang mmg gile mancing la ibu..huhu.."

aduhaiii...suamiku...

kasih sayang darinya untukku telah dibahagi-bahagikan dengan ikan2 ni..

uwaaa.. papa, mama dah kurang kasih sayang ni... =p

sekarang ni, asal ade mase terluang jer mesti dia nak g mancing...

dah tau dah taktik dia..

dia akan cakap elok2..sembang2 sampai tak hengat dah ade anak. haha.. ala. mase zaman bercinta dulu. pastu kan bila last nk habis ayat tu, dia akan cakap..

suami : ma, pa g mancing boleh tak?

aku : haaaaaa...tengokkkk... pandai ek.. ( sambil buat muncung sedepa )

suami : ala, papa pegi 2 jam je. baru rm10. papa balik keje kul 3 ptg... smpai umah kul 4, kul 6 papa balik la..

aku : tipu. ari tu cakap je nk balik kul 9 mlm, tapi kul bape papa balik? kul 10.30 kan..

suami : owhh tu sebab papa nak setting pancing tu..nk kemas2..

aku tak cakap ape..sentap dah.. pastu aku mulakan sesi drama air mata...hikhik... kali tu berjaya, tapi dalam banyak2 permintaan dia, sekali dua je drama aku berjaya tau tak.. tsktsktsk..

sekarang ni, aku tak berdaya nak kate ape dah. malas nk sentap menyentap, malas nak bertekak tekak. malas nak tarik muncung, malas nak gadoh2. aku hanya akan berdiam diri. bukan tak suka dia g mancing tapi kerap sangat la... nanti aku ngan dani kurang kasih sayang nanti. wakakakakkaka... alasan yg sama. sape ade alasan lain?

takdela, sebenarnya lebih kpd perasaan risaukan dia. ni mujurlah sekarang ni dia hanya mancing kat kolam. kolam ikan mmg berlambak kat area umah aku ni. nanti dah datang gile mancing dia ke sungai2, ke laut... mau aku tak risau weiii..uishhhhh... anak dahla kecik lagi..

aku takut jadik cam ibu aku dulu. ayah aku mmg kaki pancing. ceruk mane dia tak pegi. semua dia dah pegi. eceh..takdela semuaa.. tapi tempat2 femes utk kaki pancing mmg dah rase la mancing. pastu balik lewat2 plak tu... dulu manerla ade hp kan nak berhello hello ni kan.. kitorang adik beradik pun risau jugak. manerla tau jadik ape2.. bila ayah cakap ayah nk g mancing mulalah hati ibu dah tak keruan..hikhik... belum lagi sehari dah tanya bila nk balik..hehe...

ibu cerita, setiap kali ayah nk g mancing kan, ibu akan mintak RM10 sebagai upah kena tinggal. hahaha.. ibu ckp lagi, orang bila dah gile mancing ni mintak seratus hinggit pun bagi je..hahaha..

aku dah try mintak semalam... tau ensuami cakap ape?

"mama, papa g mancing kolam kat depan umah ni je tau. kalau mama nk carik papa, konpem2 dah jumpa kan..."

ibu, tips yang ibu kasik tu tak menjadikla...huhu..

sekian dari isteri kaki pancing. =p

♥ mama Muhammad Dani Emir ♥

5 comments:

Drama Mama said...

hahahaha....biasa la diorang ni ada la fe'el masing2. yang hubbyb i ni ada time ja nak pegi workshop keta. apa yang ada kat sana pun taktau lah! dulu muncung gak skang malassssss....baik layan bloghopping lagi bagus. hahaha

http://twinkywinkystars.blgospot.com

Kaklong @ Izan said...

Best pe kak...dpt ikan beso2...blk wat masak sdp2....

JIVEBUMZ said...

bestnya dapat makan ikan besor2 per

Mr Barracuda said...

bagus la memahami si suami..isteri saya sangat x suka bila sy memancing..puas sy jelaskan tp dia x nak dengar..dia bukak cerita suami isteri becerai bila laki kuat mancing..bila dia bukak hokum agama tu xleh ckp ape la..padahal sy cuma mancing kampong je teringin jgk nk ikut trip panjang tp sy batalkan niat semata2 nak jaga hati isteri,cukup sekadar mancing dekat2 je wlupun hati nak je pegi mancing dapat ikan besar gedabak balik tunjuk kt dia semoga dia seronok,tp dia jenis x suka,,tpaksa la simpan niat nk balik tunjuk ikan..lg 1 bila dia bicara hokum agama,memang sy xleh pertikaikn,sy cuma mancing hujung minggu je yg lama lepas zohor balik sblm maghrib,kalo hari2 biasa hanya lepas asar balik sblm maghrib..jd macam mana la ye nk bg paham si isteri ni??? bukannya sy pergi mancing 24 jam n x balik2,bukannya sy buat bukan2,kejap2 kol kejap2 kol,member kt sebelah pon muak dgr..nk x nk ikut je la..sy boleh mengalah tp sy nk dia paham..daripada sy monyok je muka lemau dok umah baik sy memancing..bila sy ckp dia kongkong kang mcm2 fatwa dia kuarkan..masalah2..kesian kt sy hobi xleh teruskn..padahal dia kemana2 pegi beli handbag beribu2 sy xpernah nk kisah sbb duit dia,kalo duit sy mau bising jgk,tp sy mancing x pernah usik minat atau duit dia pon..bg awk org perempuan rasa2nya apa yg perlu sy sampaikn kt isteri sy? nk bwk p mancing? sory la dia nk ikut..huhuhu

Mr Barracuda said...

bagus la memahami si suami..isteri saya sangat x suka bila sy memancing..puas sy jelaskan tp dia x nak dengar..dia bukak cerita suami isteri becerai bila laki kuat mancing..bila dia bukak hokum agama tu xleh ckp ape la..padahal sy cuma mancing kampong je teringin jgk nk ikut trip panjang tp sy batalkan niat semata2 nak jaga hati isteri,cukup sekadar mancing dekat2 je wlupun hati nak je pegi mancing dapat ikan besar gedabak balik tunjuk kt dia semoga dia seronok,tp dia jenis x suka,,tpaksa la simpan niat nk balik tunjuk ikan..lg 1 bila dia bicara hokum agama,memang sy xleh pertikaikn,sy cuma mancing hujung minggu je yg lama lepas zohor balik sblm maghrib,kalo hari2 biasa hanya lepas asar balik sblm maghrib..jd macam mana la ye nk bg paham si isteri ni??? bukannya sy pergi mancing 24 jam n x balik2,bukannya sy buat bukan2,kejap2 kol kejap2 kol,member kt sebelah pon muak dgr..nk x nk ikut je la..sy boleh mengalah tp sy nk dia paham..daripada sy monyok je muka lemau dok umah baik sy memancing..bila sy ckp dia kongkong kang mcm2 fatwa dia kuarkan..masalah2..kesian kt sy hobi xleh teruskn..padahal dia kemana2 pegi beli handbag beribu2 sy xpernah nk kisah sbb duit dia,kalo duit sy mau bising jgk,tp sy mancing x pernah usik minat atau duit dia pon..bg awk org perempuan rasa2nya apa yg perlu sy sampaikn kt isteri sy? nk bwk p mancing? sory la dia nk ikut..huhuhu