Monday, May 10, 2010

sedihnya masa ni

hari ahad lepas selesai semua kenduri tu, aku suami n dani bertolak pulang ke Pahang utk bawak dani jumpa atuk n neneknya belah sana pulak...sayu rase hati nk tinggalkan umah ibuayah yg aku dah tinggal selama sebulan 3 minggu...rase taknak balik..tula dulu, mase mula2 pantang dok asikla nangis teringatkan laki..hah! sekarang hari2 dok nangis terkenang saat2 mase ibu jaga aku tgh pantang hari tu..

terngiang ngiang lagi suara ibu pagi2 masuk bilik aku n kidnap dani bawak kuar nak main ngan aki..(aki tu panggilan dani pada ayah aku)

terbayang2 lagi ibu timang2 dani mase nk mandikan..

uwaaa..aku rindu saat itu....

tapi aku harus jua pergi meninggalkan mereka di kampung utk memenuhi tuntutan duniawi...harus kerjaaa utk besarkan anak ini..:)

redhaa....

hari terakhir ibu mandikan dani...sementara aku tgh bersiap2 masukkan barang dlm kete..


harusla bergambar kenangan dulu...aku yg tidak berjaya meng kurus kan diri...eh, ke baju tu yg buat aku nmpk gemuk? haha..xnk ngaku tu..puii..

air mata tak dapat ditahan tatkala melihat foto ini...rindu ibu ngan ayah..

hikhik..kete penuh ngan barang2 aku n dani...aku n dani dok belakang, enady dok depan drive sensorang..=p


sekian...=p

♥ mama Muhammad Dani Emir ♥

7 comments:

misha.w said...

yana. bile start keje? dh dpt babysitter utk dani ek?

Adlina Husaini said...

yana, beberapa hari lepas aku gi round2 area dpp..saja nak tgk kedai2 baru bukak

pastu lalu depan umah hang, usen teguq enady..dia bgtau ang ada dlm umah tp time tu dah maghrib, aku tak singgah lah..tak seswai..

mesti dah beza kan duk bertiga neh.. hihihi

jemput mai umah na =D

Kaklong @ Izan said...

Pengalaman kite samelah...
Nangis masa duk jauh ngan suami...
bila dah hbs pantang...nangis nak tgglkan mak ayah yg jg masa pantang....
mesti diorng rindu cucu diorg nnt...

Ross... said...

sedih nyer tgk gambar2 tu..tingat blk kenangan akak dulu2..mcmtu ler juga..

mak kata..,sunyi jer rumah mak akak pas akak balik Putrajaya...sedih sgt..

atty's said...

takpe nanti leh jumpa aki lagi ..

Kasih Zulaikha said...

penah mengalami saat ni mase anak sedara yang first..sedey sgt2..mak abah, adik n diri sdiri nanges gak la dlm berminggu2..huhu...

:: p R i n c E s S _ N :: said...

xpe laa yunk..gilir2...nti suh ibu ko dtg ptrajaya..