Thursday, May 20, 2010

mmg macam tu ke?

nk bertanya kpd yang berpengalaman..

dah sedia maklumkan yg aku dah stat keje kembali selase lpas...

dan sesi pam mengepam susu pun turut bermula...

hari pertama, aku pam seawal jam 9.30 pagi hanya dapat 3 oz, tengahari kul 1 3 oz, petang sebelum balik 4.30 ptg 2 oz, jumlah 8 oz...sikit je..sedihnya...

hari kedua, pam kul 9.45 am = 03 oz, kul 2 ptg = 4 oz, 4.30 ptg = 3 oz, jumlah 10 oz

hari ketiga hari ni , pam kul 9.30 pagi = 3 oz, kul 1.30 tghari = 5 oz..( festime dapat 5 oz sekali pam...syukur...), ptg lom pam lagi...

aku rase cam skit je susu yang dipam...susu dani sekali hantar kat pengasuh 2.5 oz x 6 = 15 oz...

banyak tu...

tapi aku pam dapat sikit je...

aduhaiii..susu susu..jgn buat begini...

aku gile menjeles dgn orang2 yang pam susu sekali dapat 5-6 oz sekali pam tu...huhu...

oh lupe plak ade soklan yg aku nk tanya sebenarnya..pada yang nerpengalaman la bab2 ni...

" macam mane nk kasik susu banyak sekali pam.."

tq..:)

♥ mama Muhammad Dani Emir ♥

3 comments:

Mommy Marissa said...

yana, klau nak byk susu try minum air longan, mkn lobak putih.. coz marissa dlu jap je bf, akak tak minum pun tu sume..

viruspadu said...

awal2 mmg mcm tu

sebab sepatutnya kena start pam dari cuti tu, start dari kita dah ada susu. nak latih kita punya tu dengan pam. dan susu simpan dalam fridge :)

tp takpe la. sbb saya pun buat benda yang sama hehehe. (dah keje baru pam)

kalau mcm tu, kena rajin bangun malam tengah pagi pam susu, sebab tengah pagi tu mmg susu banyak

try pam selang 2 jam. nescaya siang nanti susu akan lebih banyak

insyaAllah

honeysour's blog said...

mommy marissa: tula...ade gak minum air longan tu tapi lobak putih mmg tak lalu makan...tak sedappp..pahit sket..

kak vp : oowhh..tula..mase pantang tu dok umah mak, jarak perjalanan 3 jam ke sini..rosak susu ari tu... huhu..