before knduri


salam semuaaa...huyooo..buat pertama kalinya aku biarkan blog aku ni bersawang begitu lamanya..adoiila..bukan salahku..hehe..xnk ngau jugak tu..kihkih..sebenarnya kan aku ade tulis kat status tu yg aku kena balik pahang pulak lepas knduri naik buai dani tu...atee..kenala bawak dani jumpa family belah mertua pulak kan..2 bulan menanti utk tgk cucu dorang yg ke-enam ni..hehe...

banyak cite nk cite..tapi satu satu dulu ek...penat nk cite sekali harung..hehe..

stat from preparation for knduri tu..

sambal ayam..sedappp...

hari jumaat pagi mmg dah mula sibuk kat umah tu, kopek bawang, blender bawang, cili..macam2 la..tapi aku takde la buat bende2 yg ade kait ngan cili, nanti nk pegang baby kang hangat pijar plak baby kang...ibu ngan ayah pagi2 lagi dah kuar pegi pasar teluk intan untk beli barang2 basah like ikan n ayam, sayur2..dll..

aku just tolong mane yg mampu je sebab dani sket2 jaga nak susu...

dri ptg sampaila ke malam, dapur rumah tu sentiasa berasap hehe..utk menyediakan menu yg tlh diplan, ayam masak merah (mmg sedap..made by kak miza), ikan nyoknyok masak taucu (ni aku tgk ramai2 masak, tapi ikan tu aku ibu n kka miza yg goreng malam hari jumaat tu), gulai lemak pisang (ni mak uda yg buat, sedappp..feveret aku ni), sambal belacan ( kak miza gak yg buat), ulam2 (kacang botol, timun n petai) dan pncuci mulut-agar2 sumi (dibuat oleh kak zura..sedap jugakkk, sempat aku blaja buat agar2 tu)...


entry tkde penutup..hikhik.:)
♥ mama Muhammad Dani Emir ♥

No comments:

Hello!

Hello! I'm Back! Hahaha... Saje nak meninggalkan jejak kat entry tahun 2022 ni... jumpa lagi nanti.. :) ♥ mama Muhammad Dani Emir ♥ Nur ...